Hospodársky denník
USD40,438 Sk
EUR43,76 Sk
CHF27,529 Sk
CZK1,186 Sk
  Streda  20.Októbra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Ako riadiť svojho nadriadeného (VII)


Úspešní ľudia by mali voči svojim šéfom uprednostňovať proaktívny prístup Okrem situácií, ktoré sme opísali v minulých pokračovaniach nášho seriálu, sa treba vhodným spôsobom vyrovnať aj so šéfom, ktorý svojich podriadených prerušuje, spôsobuje zbytočnú paniku, prikáže plniť niekoľko úloh naraz a podobne. V takýchto prípadoch by mali podriadení svojho šéfa príležitostne konfrontovať s problémami, ktoré im svojím prístupom spôsobuje. Ako príklad môže poslúžiť situácia, keď šéf príde za svojím podriadeným s dvoma úlohami naraz. Riešením je, keď ho pracovník požiada o radu. Môže použiť napríklad vety: „Chcel by som sa s vami poradiť. V súčasnosti už pracujem na veľmi dôležitej úlohe a je mi jasné, že aj táto nová úloha, ktorú ste mi práve pridelili, je dôležitá. Potreboval by som poradiť. Ako mám postupovať? Čo je pre firmu v tejto chvíli dôležitejšie?“ Zhrnutie na záver: Za spomínaných okolností je často veľmi dobrým a osvedčeným nápadom požiadať o radu. Možno to nie je presne to, čo chcete, ale skutočne iba málo ľudí dokáže odmietnuť slušne formulovanú prosbu o radu. Šéf, ktorý neďakuje
Nie je zriedkavé, že pracovník pomerne často odovzdáva svojmu nadriadenému správy plné vynikajúcich myšlienok a nápadov. Šéf sa mu však nielenže takmer nikdy nepoďakuje, ale navyše občas niektoré z predložených myšlienok a nápadov použije ako svoje vlastné... Výhodou tejto z jedného hľadiska nevýhodnej situácie je, že pracovník si týmto spôsobom buduje úctu u svojho nadriadeného a tiež to, že sa stáva od jeho myšlienok a riešení závislý. To je pre pracovníka z dlhodobého hľadiska zaujímavé. Ak pomôže šéfovi postúpiť na vyšší stupeň v organizačnej štruktúre firmy, ten na neho ako na svoju pravú ruku, bez ktorej sa nezaobíde, nezabudne – takže ďalšie povýšenie je na ceste k svojmu adresátovi. Zhrnutie na záver: Neponáhľajte sa priveľmi so zatriedením vášho šéfa do kategórie Protivník. Pamätajte, že jeho úspech závisí aj od vás. Pár slov na záver
Kto chce byť úspešný v práci a kto v nej chce nájsť uspokojenie, mal by prijať proaktívny prístup vo vzťahu k svojmu nadriadenému. Ako sme spomínali v prvej časti, kritériá toho, čo je to dobrá práca, totiž stanovuje práve šéf. A ak pracujeme pre niekoho, mali by sme pracovať podľa jeho priorít. Aspoň tak to tvrdí aj „zlaté pravidlo manažmentu“ – Ten, kto vlastní zlato, stanovuje pravidlá. V siedmich pokračovaniach seriálu Ako riadiť svojho nadriadeného sme sa postupne venovali týmto problémom: šéf nepovie, ako jeho podriadení pracujú, šéf dáva nejasné ciele, šéf nedáva dostatok právomocí, šéf dáva príliš veľa právomocí, šéf nepočúva svojich podriadených, šéf svojich podriadených ruší pri práci, šéf sa svojim podriadeným nepoďakuje. (Koniec)
Marie Júdová
Timan, s. r. o.
Banská Bystrica

Amsterdamveľká oblačnosť14
Atényoblačno23
Belehradpolojasno12
Berlínpolojasno11
Bratislavapolojasno10
Bruseloblačno13
Budapešťpolojasno11
Bukurešťslnečno12
Frankfurtoblačno12
Helsinkislnečno6
Istanbulpolojasno19
Kodaňslnečno11
Kyjevmalá oblačnosť6
Lisabonprehánky20
Londýnslabý dážď14
Madriddážď16
Milánoveľká oblačnosť15
Moskvaslnečno5
Oslopolojasno9
Parížoblačno17
Prahaoblačno11
Rímpolojasno18
Sofiaslnečno10
Štokholmslnečno9
Varšavaslnečno10
Viedeňveľká oblačnosť11
Záhrebobčasný dážď16
Ženevapolooblačno13

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.