Hospodársky denník
USD41,11 Sk
EUR43,698 Sk
CHF27,314 Sk
CZK1,193 Sk
  Štvrtok  28.Októbra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Devätnásty napínavý finiš


Majstrovstvá sveta F 1 vyvrcholia v Japonsku
O šampiónovi F 1 sa v päťdesiatročnej histórii bude už 19. raz rozhodovať v posledných pretekoch ročníka. Pred nedeľňajšími pretekmi v Suzuke (štart 6.00 SEČ) ostali v hre o najcennejšiu trofej už iba dvaja kandidáti – Eddie Irvine z Ferrari a o štyri body zaostávajúci šampión Mika Häkkinen zo stajne West McLaren Mercedes. Po rozhodnutí komisie FIA o zrušení diskvalifikácie sa opakuje situácia z vlaňajška. Aj vtedy boli v hre o titul dvaja jazdci (Häkkinen a M. Schumacher), ktorých delili iba štyri body. Pravda, teraz je súperom fínskeho obhajcu titulu iný pilot Ferrari Eddie Irvine a namiesto štvorbodového náskoku má pred víkendom rovnaký hendikep. „Všetko je to za nami, teraz sa sústredím iba na preteky,“ komentoval Häkkinen situáciu pred VC Japonska, v ktorej je pre neho bezpečnou zárukou obhajoby titulu víťazstvo. Aktuálny líder hodnotenia jazdcov Irvine na druhej strane cíti životnú šancu stať sa prvým írskym šampiónom v histórii a získať pre Ferrari titul po 20 rokoch (naposledy v roku 1979 Jody Scheckter). Okrem štvorbodového náskoku a znalosti trate hovorí v jeho prospech aj jedna podstatná vec - má plnú podporu tímového kolegu Michaela Schumachera, čo sa v Malajzii ukázalo ako tromf v majstrovskej hre. „Obávam sa však, aby do nášho súboja nezasiahli niektorí z jazdcov zvyšných tímov,“ prezentoval Irvine pred pretekmi v Suzuke svoju obavu, keď na tlačovke gumárenského gigantu Bridgestone hovoril doslova o špinavých trikoch. Ambiciózne vyhlásenia prichádzajú zo strany Stewarta (jazdci Barrichello a Herbert), kde sa podarilo odstrániť malé chyby zo začiatku sezóny a teraz sú biele monoposty pravidelne v popredí. Túžba uspieť čo najviac vyplýva aj z toho, že sú na scéne F 1 pravdepodobne posledný raz pod názvom zakladateľa tímu - od budúceho ročníka sa premenujú na Jaguar. Ako možno zhodnotiť šance oboch hlavných adeptov? Z hľadiska bodového stavu, spoľahlivosti, psychiky a podpory tímu je na tom lepšie Irvine (70:66), ktorý má za sebou v osobe M. Schumachera najlepšiu a najdrahšiu dvojku seriálu F 1 (Schumi: „Urobím naozaj všetko, čo je v mojich silách, aby som pomohol Eddiemu a stajni Ferrari!“). Prednosťami Häkkinena je špičkový - za normálnych okolností nepredstihnuteľný - monopost, jazdecké kvality, väčšie skúsenosti z boja o popredné priečky a vyhovujúci profil trate. Fyzická pripravenosť oboch je asi rovnaká. Na pilotov však čaká do cieľa sezóny 53 kôl a 305 km na okruhu Suzuka, ktorý väčšina považuje spolu so Spa a Monakom za najväčšiu jazdeckú výzvu. Jeho začiatky siahajú do roku 1962, keď prvú verziu postavili ako testovací okruh pre motocykle Honda, F1 hostí od roku 1987. Vlani triumfoval Häkkinen pred Irvinom, tretí bol Coulthard, Schumacher v 31. kole vypadol pre defekt. Ako to bude teraz sa dozvieme v nedeľu dopoludnia SEČ. Stav MS: 1. Irvine 70, 2. Häkkinen 66, 3. Frentzen 51, 4. Coulthard 48, 5. M. Schumacher 38, 6. R. Schumacher 33. Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 118, 2. West McLaren Mercedes 114, 3. Jordan 58.

Amsterdamoblačno15
Atényslnečno27
Belehradslnečno24
Berlínpolojasno17
Bratislavaslnečno17
Bruselpolojasno15
Budapešťslnečno18
Bukurešťoblačno17
Frankfurtslnečno18
Helsinkioblačno6
Istanbulpolojasno20
Kodaňprehánky14
Kyjevoblačno10
Lisabonprehánky16
Londýnoblačno16
Madridprehánky18
Milánopolojasno22
Moskvadážď5
Osloprehánky8
Parížpolojasno20
Prahapolojasno15
Rímslnečno27
Sofiaprehánky18
Štokholmdážď11
Varšavapolojasno20
Viedeňslnečno17
Záhrebslnečno25
Ženevaslnečno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.