Hospodársky denník
USD41,795 Sk
EUR43,456 Sk
CHF27,03 Sk
CZK1,192 Sk
  Štvrtok  11.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Má to efekt snehovej gule


Obaly chcú vyrábať priamo v zahraničí
Výrobca obalov z papiera, kartónu a vlnitej lepenky Ekopak Šarišské Michaľany, má ambície výraznejšie sa presadiť v zahraničí. „Pre náš produkt je charakteristický veľký objem a nízka cena, takže sa nevyplatí voziť ho ďalej ako do vzdialenosti 500 km. Je to obchod založený na opakovaných dodávkach. Výrobca musí byť k dispozícii hneď a okamžite, inak stráca klient záujem,“ vysvetľuje riaditeľ spoločnosti Walter Linkesch. Práve nevyhnutnosť pôsobiť lokálne priamo v regióne bola dôvodom na založenie dvoch dcérskych spoločností na Ukrajine a v Poľsku. Ako hodnotí riaditeľ, afilácie sa zaktivizovali a štvrtý kvartál prinesie výraznejší efekt v rámci etablovania sa na zahraničných trhoch: „Začíname od malých odberateľov, aby sme sa na týchto trhoch dostali do povedomia a postupne sa pridávajú aj väčší zákazníci, má to efekt snehovej gule.“ V súčasnosti evidujú objednávky na 650-tisíc škatúľ, čo spôsobí medzimesačný nárast exportu o 100 %. Z dvoch predĺžených zmien plánujú prejsť na trojzmennú výrobu. Ako tvrdí W. Linkesch, etablovať sa v zahraničí stojí veľa úsilia, peňazí a času: „Afilácia musí získať dostatok trhu. Ak získame podiel, pre ktorý sa vyplatí udržať jednozmennú prevádzku, máme ambíciu spustiť výrobu priamo v zahraničí.“ Medzi poľským a ukrajinským trhom je podľa neho zásadný rozdiel: „Na poľskom trhu je veľmi tvrdá konkurencia. A to hlavne v cenovej politike, pretože chránené dielne tam majú daňové výhody. Na ukrajinskom trhu rozhoduje v konečnom dôsledku cena a platobné podmienky.“ Až 80 % tovaru vyťažuje Ekopak vlastnou dopravou. Firma v tomto roku kúpila dve nákladné automobilové súpravy. Dôvodom desaťmiliónovej investície je udržať schopnosť obstáť v konkurencii. Firma tak dosahuje vyššiu operatívnosť, čo korešponduje so zámerom skvalitňovať servis. Veronika Fitzeková

Amsterdamprehánky11
Atényoblačno21
Belehradzamračené9
Berlínzamračené9
Bratislavazamračené9
Bruseloblačno11
Budapešťzamračené8
Bukurešťpolojasno9
Frankfurtdážď8
Helsinkiprehánky8
Istanbulprehánky15
Kodaňoblačno12
Kyjevoblačno1
Lisabonzamračené18
Londýnpolojasno13
Madridoblačno14
Milánooblačno15
Moskvasneženie-3
Oslooblačno10
Parížoblačno11
Prahadážď9
Rímpolojasno17
Sofiaoblačno9
Štokholmoblačno11
Varšavaoblačno9
Viedeňobčasný dážď9
Záhrebzamračené9
Ženevadážď9

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.