Hospodársky denník
USD41,56 Sk
EUR43,266 Sk
CHF26,908 Sk
CZK1,188 Sk
  Piatok  12.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Automobil roka 2000


Každý rok sa schádzajú na severe Dánska v mestečku Tversted kandidáti z celého sveta na súťaž o získanie titulu Automobil roka. Tohto roku sa o jubilejný titul uchádza 27 automobilov z Európy, Ázie, USA, a to : Chrysler Neon, Daihatsu Cuore, Fiat Multipla, Fiat Punto, Honda HRV, Honda Logo, Jaguar typ S, JEEP Grand Cherokee, KIA Carnival, Lancia Lybra, Land Rover Discovery, Lexus IS 200, Mazda MPV, Mazda Premacy, Mercedes Benz trieda S, Mitsubishi Pajero Pinin, Mitsubishi Space Runner, Mitsubishi Space Wagon, Opel Frontera, Opel Zafira, Rover 75, SEAT Toledo, Škoda Fabia, Subaru Legacy, Toyota Celica, Toyota Yaris, Volkswagen New Beetle. Pri meste Sindal sa koná tradičná „skúška pravdy“ pri tzv. vyhýbavom manévri: automobil úplne zaťažený 5 osobami, s pieskovými vrecami v batožinovom priestore a v predpísanom tlaku v pneumatikách sa má náhlym strhnutím volanta vyhnúť nečakanej prekážke a rovnako náhle sa vrátiť späť. Kužele vyznačujú dva štvormetrové jazdné pruhy, medzi nimi je desať metrov na vyhnutie vľavo, desať metrov dlhá dráha na jazdu v „protismere“ a opäť desať metrov široká medzera na návrat späť (ide o tzv. dánsky test, skúšku ovládateľnosti a stability pred rokmi špeciálne pripravenú na porovnávanie kandidátov na titul Automobil roka, ktorá sa líši od tzv. losieho testu). Medzi kužele sa vchádza najprv rýchlosťou 50 km/h, a tá sa podľa správania automobilu postupne zvyšuje vždy o 5 km/h až na hranicu ovládateľnosti, ktorá býva medzi 65 a 70 km/h. Na úzkych dánskych cestičkách s najrôznejším povrchom, dlhými rýchlymi rovinkami a zákernými zákrutami sa overujú aj základné úžitkové vlastnosti automobilov, akou je jazdná dynamika, teda spoľahlivé vedenie automobilu v zákrutách i na nespevnenom povrchu, a aj faktor NVH (Noise, Vibrations, Harshness), ovplyvňujúci hlučnosťou, vibráciami a nepokojom jazdný komfort. V tomto roku v Sindale stálo na začiatku vyznačenej šikany meracie vozidlo s radarom, aby sa vylúčil subjektívny faktor vodičovej korekcie chyby rýchlomeru. V zozname 27 kandidátov je päť finalistov zvýraznených tučne, z ktorých porota zvolí a v utorok 16. novembra 1999 vyhlási AUTOMOBIL ROKA 2000.

Amsterdamoblačno11
Atényslnečno19
Belehradhmlisto9
Berlínoblačno7
Bratislavahmlisto7
Bruseloblačno11
Budapešťoblačno8
Bukurešťpolooblačno8
Frankfurtoblačno8
Helsinkidážď4
Istanbulslnečno14
Kodaňprehánky5
Kyjevpolooblačno3
Lisabonpolooblačno18
Londýnprehánky12
Madridoblačno16
Milánodážď12
Moskvaoblačno-2
Osloprehánky2
Parížpolooblačno12
Prahaoblačno6
Rímdážď16
Sofiapolooblačno7
Štokholmprehánky5
Varšavapolooblačno3
Viedeňoblačno6
Záhreboblačno8
Ženevahmlisto7

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.