Propagácia - daňový náklad V § 24 ods. 2 písm. w) zákona č. 286/1992 Zb. náklady súvisiace s propagáciou a vystavovaním exponátov na výstavách možno uznať ako náklady vynaložené na dosiahnutie, zabezpečenie a udržanie príjmov. Patria do nich propagačné materiály s logom firmy rozdané návštevníkom výstavy? Áno, tento postup má oporu v ustanovení zákona, ktoré uvádzate. Okrem toho sú propagačné predmety daňovo uznaným výdavkom v limitnej výške podľa § 25 ods. 1 písm. t) zákona o daniach z príjmov, podľa ktorého možno uznať do nákladov propagačné predmety, ktorých hodnota nepresiahne 200 Sk za kus, a za zdaňovacie obdobie ich úhrnná hodnota nepresiahne 200 000 Sk, najviac však 0,1 % základu dane. Pre úplnosť poznamenávame, že pôvodne bola jednotková cena 100 Sk za kus a zvýšenie na 200 Sk za kus bolo vykonané Opatrením MF SR č. 62/872/1996 (FS č. 11/1996) a neskôr aj v znení zákona. Reklamné a propagačné predmety s jednotkovou cenou do 200 Sk za kus a zároveň označené obchodným menom platiteľa nie sú ani predmetom DPH, a to podľa § 5 ods. 2 písm. a) zákona č.289/1995 Z. z. o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov. Ing. Vladimír Pastierik
HZ Prievidza, s. r. o.
|
Amsterdam | oblačno | 5 |
Atény | zamračené | 14 |
Belehrad | dážď | 7 |
Berlín | polooblačno | 2 |
Bratislava | oblačno | 3 |
Brusel | oblačno | 4 |
Budapešť | zamračené | 3 |
Bukurešť | dážď | 8 |
Frankfurt | oblačno | 5 |
Helsinki | sneženie | 0 |
Istanbul | oblačno | 11 |
Kodaň | oblačno | 2 |
Kyjev | jasno | 1 |
Lisabon | oblačno | 14 |
Londýn | oblačno | 10 |
Madrid | polooblačno | 14 |
Miláno | dážď | 8 |
Moskva | polooblačno | -3 |
Oslo | oblačno | -2 |
Paríž | polooblačno | 10 |
Praha | polojasno | 5 |
Rím | prehánky | 15 |
Sofia | oblačno | 7 |
Štokholm | oblačno | 0 |
Varšava | polooblačno | 3 |
Viedeň | oblačno | 4 |
Záhreb | oblačno | 8 |
Ženeva | dážď | 4 |
|
|
|