Hospodársky denník
USD41,237 Sk
EUR42,889 Sk
CHF26,772 Sk
CZK1,183 Sk
  Piatok  19.Novembra 1999

Problémy zostanú


Komentuje Jozef Kunik
Dopravný podnik Bratislava zavedie v mestskej hromadnej doprave od budúceho roka nový tarifný systém. Zmyslom zmien je skvalitniť prepravné a tarifné služby a rýchlejšie obnovovať vozidlový park. Tento zámer však hneď spochybnil v súvislosti s budúcim rokom generálny riaditeľ Dopravného podniku Ján Zachar, keď oznámil že v roku 2000 nebudú v rámci Bratislavy zvyšovať objem výkonov, čiže vozidlá budú najmä v špičkách beznádejne preplnené, a cestujúcej verejnosti neposkytnú vyšší štandard. To je určite podstatné, pretože v rámci zmien sa rozdelia viaceré dlhšie trate. Znamená to, že na ceste do práce či naopak nepôjdeme jedným spojom, ale budeme aspoň raz či dvakrát prestupovať. Teda budeme potrebovať aj viac lístkov. Zavedú tzv. prestupné lístky, tie budú, samozrejme, drahšie než súčasné. Doprava v Bratislave sa okrem toho rozdelí na dve pásma podľa počtu prejazdených kilometrov. Komplikovanejšie to budú mať starší a chorí, do cieľovej stanice možno aj viackrát prestúpia. Relatívne zložitý bude systém prestupovania a orientovania sa v nových linkách. Najmä zahraniční a mimobratislavskí návštevníci budú doslova maturovať aby sa dostali do miesta určenia v čo najkratšom čase a bez pokuty. Nové automaty vo vozidlách už 15 sekúnd po uzavretí dvier prestanú označovať cestovné lístky, čo revízorom pripraví príjmovú žatvu! Treťou komplikáciou a pre mnohých vari najväčšou je zvýšenie cien lístkov až o 30 percent. Treba v záujme objektivity poznamenať, že generálny riaditeľ DPB sa cestujúcej verejnosti vopred ospravedlnil, že kvalita cestovanie sa nezlepší. Je to sympatický počin, ale pri cestovaní v budúcom roku nijako nepomôže.
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.