Hospodársky denník
USD41,237 Sk
EUR42,889 Sk
CHF26,772 Sk
CZK1,183 Sk
  Piatok  19.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Výrobu podriadili obchodu


Zárukou úspechu sú informácie o výstupoch
Je tretím najväčším výrobcom v potravinárskom odbore a svojím širokým sortimentom 65 výrobkov - čokolád, cukroviniek, oblátok, sušienok, perníkov, trvanlivého, polotrvanlivého nesladeného pečiva a ďalších výrobkov, ktoré vyrába v odštepných závodoch Figaro Trnava, Pečivárne Sereď, Pečivárne Holíč a Lolly Cífer je ich najväčším producentom na Slovensku. Výrobou a predajom produkcie ovláda 30 % trhu. O stratégii rozvoja I.D.C. Holding Trnava sme sa porozprávali s predsedom dozornej rady Doc. PhDr. Ing. Štefanom Kassayom, CSc. Výskum a prax
„Firmu sme od začiatku budovali na princípe učiacej sa organizácie. Okrem špičkových odborníkov na čele závodov sa zameriavame aj na mladých ľudí, ktorí ešte nie sú zaťažení chybami, ktoré my už často, príliš zatiahnutí do problémov, nevidíme. Poskytujeme im zahraničné pracovné stáže, možnosť diplomovej či doktorskej práce a my zasa využívame ich vedomosti a získané poznatky. Snažíme sa dať dohromady také mechanizmy, ktoré v konečnom dôsledku pomôžu riadeniu firmy a posunú ju dopredu. Ako predseda dozornej rady nevidím jej poslanie len v úlohe kontrolného úradu. To je málo. Na minulosti už nič nezmeníme, preto sa treba zahľadieť do budúcnosti a nastolené úlohy posúvame až do vedeckej podoby. Veda jednoznačne vstúpila do života podniku, má svoje opodstatnenie a ťažíme z nej maximum. Vďaka kvalitnému strategickému marketingu si udržiavame pozíciu na trhu, a to napriek ustavične rastúcej intenzite konkurencie. Výrobná stratégia firmy je podriadená obchodnej stratégii, ktorá citlivo reaguje na zmeny správania sa zákazníka.“ Prvoradý cieľ
„Je málo presvedčivé tvrdenie, že storočné Figaro má tradíciu a že je dobré. My musíme konkurencii dokázať, že naše výrobky sú nielen tradíciou a dobré, ale že sú i zdravé a kvalitné. Preto musíme presadiť kvalitu výroby, kvalitu práce, a tým aj produktu. Výrobky sú vyrábané na báze prírodných surovín, bez použitia syntetických prísad, čo spoločnosť zaraďuje k výrobcom zdraviu prospešných potravín. Nie náhodou sme do výrobného programu zaradili výrobky proBio Dr. Ebi. Je to jediný výrobok na svete, v ktorom je uplatnená probiotická mliečna kultúra. Výrobok vznikol na základe vedeckej spolupráce s profesorom Ebingerom, ktorého patent sa aplikoval v tomto výrobku.“ Spoločnosť zaznamenala pozitívny vývoj v rastúcich segmentoch trhu, akými sú plnené sušienky, trubičky a diaoblátky, pri ktorých si udržuje vysoký štandard aj napriek pomerne ich nízkej rentabilite. Rady celomáčaných a polomáčaných výrobkov prešli zásadnými inováciami, výsledkom ktorých je rozšírený sortiment, balenie do obalov s vysokými úžitkovými hodnotami a profesionálnou úrovňou. Majoritné postavenie
Tržby spoločnosti za tri kvartály predstavujú nárast o 6,5 %. Z toho tržby exportu predstavujú nárast o 20,8 % oproti sledovanému obdobiu predchádzajúceho roka. Podiel exportu na celkových tržbách stúpol o 3,1 % a bol zastúpený hlavne nečokoládovými cukrovinkami, plnenými sušienkami Trend a perníkmi. Trhové podiely spoločnosti I.D.C. Holding - Pečivárne Sereď za polrok 1999 v trvanlivom pečive predstavujú 46 % trhových podielov, pričom napríklad Čokoládovny Praha sa podieľajú 37 %, Klember, Bahlsen, Toma, Pepa-Pamep po 1 %, Pečivárne Liptovský Hrádok 5 %. Ide o dvojpercentné zníženie podielu na trhu oproti sledovanému obdobiu roku 1998. Kým trhové podiely vo výrobe a odbyte cukríkov odštepného závodu Figaro Trnava predstavovali za prvý vlaňajší polrok 29 %, teraz vykazujú 28 %, Deva sa podieľa 7 %, Ferrero 1 %, Čokoládovny Praha 49 %. V odbyte výrobkov sa spoločnosť orientuje najmä na tuzemský trh, kde dodala vlani 75,8 % z celkového objemu predaja. Svoju pozíciu upevňuje i v ČR, kde realizovala 19,5 % predaja. Ďalšiu časť produkcie umiestňuje i na trhoch štátov CEFTA, Chorvátska, Bulharska, Ruska a krajín EÚ. Na zahraničných trhoch mimo ČR realizovala produkciu v celkovej hodnote 81,5 mil. Sk, pričom najväčší objem výrobkov bol umiestnený v Nemecku (25,2 mil. Sk), Maďarsku (18,7 mil. Sk) a vo Francúzsku (6,9 mil. Sk). Investičná stratégia
I.D.C. Holding investovala minulý rok do hmotného a nehmotného investičného majetku spolu 88 mil. Sk. „Je krátkozraké odčerpať podniku zdroje v záujme sebaobohatenia. Ak chceme, aby sa podnik rozvíjal, to čo vyrobíme, musíme vrátiť vo forme reinvestícií. Ide o investície zamerané na zvýšenie produktivity, zlepšenie kvality, zníženie strát a tým cenová dostupnosť, vyššia predajnosť a výroba vo vyšších výrobných dodávkach. Druhú časť tvoria investície do nových výrobných programov. Fabrika sa tak postupne premieňa aj po stránke technologickej i v oblasti myslenia. Pri ovládaní nových liniek sú kladené nové požiadavky na pracovníkov na najnižšom stupni, ale aj na najvyššom, pretože ten, kto rozhodne o investícii, musí mať dokonalé informácie o všetkých výstupoch. Čiže opäť prepojenie vedy priamo vo výrobe.“ K zámerom obchodnej stratégie patrí i vytváranie priestoru tuzemských i zahraničných dcérskych obchodných spoločností, medzi ktoré patrí I.D.C. Praha, I.D.C. Polonia a Maďarsko - I.D.C. Debrecen, kft. a I.D.C. Hungaria, v realizácii je zastúpenie v Kanade a USA. Zora Petrášová
Graf: Cukríky- trhové podiely za prvý polrok 1998
Čokoládovny Praha*49 %
I.D.C. Holding*28 %
Deva*7 %
Van Melle*2 %
Ferrero*1 %
Kent*1 %
Warner Lambert*1 %
Chupa Chups*2 %
Fundy*1 %
Leaf*1 %
Ostatní zahraniční*4 %
Graf: Trvanlivé pečivo (sušienky, oblátky, perníky, trubičky, dia) - trhové podiely spoločnosti I.D.C. Holding za prvý polrok 1998 I.D.C . Holding, a. s. - Pečivárne Sereď*46 %
Čokoládovny Praha*37 %
Pepa-Pamep*1 %
Pečivárne Liptovský Hrádok*5 %
Piešťany*4 %
Coop*3 %
Toma*1 %
Klember*1 %
Bahlsen*1 %
KJS*1 %

Amsterdampolooblačno5
Aténypolojasno22
Belehradoblačno5
Berlínpolooblačno4
Bratislavaveľká oblačnosť3
Bruseloblačno4
Budapešťveľká oblačnosť4
Bukurešťoblačno5
Frankfurtoblačno4
Helsinkioblačno0
Istanbulpolojasno18
Kodaňoblačno4
Kyjevzamračené-2
Lisabonpolojasno13
Londýnpolojasno7
Madridoblačno13
Milánodážď7
Moskvasnehové prehánky-3
Oslopolojasno4
Parížpolooblačno5
Prahasnehové prehánky1
Rímdážď10
Sofiaoblačno7
Štokholmpolojasno3
Varšavaoblačno0
Viedeňveľká oblačnosť4
Záhrebdážď4
Ženevasnehové prehánky2

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.