Hospodársky denník
USD41,237 Sk
EUR42,889 Sk
CHF26,772 Sk
CZK1,183 Sk
  Piatok  19.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Nový Seat dodá energiu a sebavedomie


Aké zlepšenia prinášajú modernizované Ibizy a Cordoby? Od roku 2000 nová generácia Sila, vysoký výkon a dynamika. To sú hlavné charakteristiky modernizovaných modelov obľúbených vozidiel španielskeho výrobcu Seat, s ktorými v súčasnosti prichádza na slovenský trh. Ide o dobre známe Ibizy a Cordoby. Ich nová kolekcia ponúka najrôznejšie prevedenia. Preto by sme k trom slovám z úvodu mohli pridať aj ďalšie lichôtky, ako napríklad útulný interiér, úsporné motory, ekológia až do roku 2005, komfort, účelnosť a bezpečnosť vodiča a ďalších cestujúcich. Tieto vlastnosti sú predpokladom na ďalší rast obľúbenosti a predaja vozidiel Seat na slovenskom trhu. Zákazníci sa majú na čo tešiť. Exteriér
Základné línie karosérie sa v zásade nemenia. Sú totiž stále rovnako príťažlivé, ako keď sa Seaty druhej generácie založené na báze techniky Volkswagenu v roku 1993 objavili na našich cestách. Preto sa ani pri ich zásadnej modernizácii nemuselo na karosérii veľa meniť. Nový model však i napriek tomu prináša modifikáciu zadnej a prednej časti, čo robí Seaty atraktívnejšie a výraznejšie. Maska v trojdielnom prevedení s charakteristickým „nosom“ , na ktorom je umiestnené nevyhnutné „esko“, pokračuje v trende značky, ktorý nedávno začalo nové Toledo. Svetlomety, tentoraz s čírou optikou a integrovanými smerovkami, dodávajú vozidlám agresívnejší ráz. Zadnému pohľadu dominujú nové koncové svetlá a tabuľka štátnej poznávacej značky je premiestnená na zadný nárazník. Jej miesto zaujal veľký znak automobilky, pomocou ktorého sa ovláda otvor batožinového priestoru. Treťou dôležitou zmenou exteriéru sú nové nárazníky, vybavené praktickými ochrannými lištami. Výpočet zmien exteriéru uzatvárajú lepšie aerodynamicky tvarované spätné zrkadlá a nové kryty kolies, resp. nové liate kolesá. Rozchod náprav Cordoby a Ibizy je 2443 mm. Základný objem batožinového priestoru Ibizy je 0,250 kubických metrov a Cordoby 0,455 kubických metrov (sedan), teda 0,390 kubických metrov (kombi). Interiér
Kým vonkajšia podoba pri modernizácii nezaznamenala veľké zmeny, pri interiéri išiel výrobca ďalej. Reagoval tak na mnohé výhrady, že Cordoby a Ibizy pôsobia zvnútra veľmi stroho a príliš neútulne. O tom, že jeho úsilie bolo úspešné, svedčí už prvý pohľad na prístrojovú dosku. Má oveľa lepšie ergonomické vlastnosti a atraktívnejšie tvary. Prístroje sú presvetlené zozadu a pri návrhu interiéru sa počítalo aj s namontovaním samočinnej klimatizácie. Nový je aj trojramenný volant a hlavica riadiacej páky. Prv často kritizované chudobne pôsobiace výplne dverí sú v nových modeloch oveľa vydarenejšie a pôsobia hodnotnejším dojmom. Motor
Pre oba modelové rady je už tradične pripravená široká škála vznetových a zážihových štvorvalcových motorov. Ich parametre podrobnejšie uvádza tabuľka. Pre športovo založených zákazníkov je i v modernizovanom rade Seat k dispozícii atraktívna špičková troj- i dvojdverová Ibiza i Cordoba s tradičným označením Cupra. Jej ozdobou je dvadsaťventilová tisícosemstovka s výkonom 115 kW. Kto chce jazdiť dynamicky a súčasne úsporne, môže siahnuť po vynikajúcom vznetovom preplňovanom štvorvalci 1,9 kubických centimetrov, s výkonom 81 kW. Dôležitá je aj informácia, že všetky motory Seat spĺňajú najtvrdšie emisné predpisy, ktoré začnú platiť až v roku 2001 či 2005. Pri viacerých motoroch prešiel výrobca na hliníkový blok motora. Výbava, jazdné vlastnosti
Ibizy a Cordoby s motorom 1,4 a 1,6 litra majú vďaka väčším bubnovým brzdám na zadnej náprave posilnenú brzdovú sústavu. Nové pružné uloženie tlmičov prednej nápravy v karosérii zlepšilo už i tak veľmi dobré jazdné vlastnosti a v porovnaní so starším prevedením prispelo k celkovému zníženiu vnútorného hluku o 3 dB. O zlepšenie pasívnej bezpečnosti cestujúcich sa postará v niektorých častiach posilnený skelet karosérie, v priestore zadných sedadiel zabudované úchytky na detskú sedačku systému Isofix a v prípade nárazu systém samočinného prerušenia prívodu paliva. Modernizované vozidlá Ibiza a Cordoba sú dodávané na trh v troch stupňoch výbavy: Stella, Signo a Sport. Už základná verzia Stella má napríklad palubné hodiny, vonkajší teplomer, výškovo nastaviteľný volant, centrálne zamykanie, elektricky ovládané okná predných dverí a imobilizér. Bohatšie vybavené verzie majú aj ABS, protišmykové systémy EDS a TCS, dvojicu predných airbagov, samočinnú klimatizáciu, palubný počítač alebo kožené čalúnenie. V ponuke figurujú aj také prvky, ako napríklad elektricky ovládané vonkajšie spätné zrkadlá, stierače s dažďovým senzorom alebo elektronický stabilizačný systém ESP. Zákazníci si môžu vyberať zo šestnástich odtieňov karosérie. „Omladené“ vozidlá Ibiza a Cordoba iste výrazne posilnia postavenie Seatu v kategórii malých automobilov, teda automobilov nižšej strednej triedy. Takto modernizované sa budú tieto autá vyrábať až do roku 2001, keď Seat prinesie na trh úplne novú generáciu, založenú na novej zjednotenej platforme koncernu. (viš)

Amsterdampolooblačno5
Aténypolojasno22
Belehradoblačno5
Berlínpolooblačno4
Bratislavaveľká oblačnosť3
Bruseloblačno4
Budapešťveľká oblačnosť4
Bukurešťoblačno5
Frankfurtoblačno4
Helsinkioblačno0
Istanbulpolojasno18
Kodaňoblačno4
Kyjevzamračené-2
Lisabonpolojasno13
Londýnpolojasno7
Madridoblačno13
Milánodážď7
Moskvasnehové prehánky-3
Oslopolojasno4
Parížpolooblačno5
Prahasnehové prehánky1
Rímdážď10
Sofiaoblačno7
Štokholmpolojasno3
Varšavaoblačno0
Viedeňveľká oblačnosť4
Záhrebdážď4
Ženevasnehové prehánky2

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.