Hospodársky denník
USD41,237 Sk
EUR42,889 Sk
CHF26,772 Sk
CZK1,183 Sk
  Piatok  19.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Len aby auto vydržalo


Peter Jureňa opäť s cieľom - absolútne prvenstvo
Keď sme sa stretli v marci na autosalóne v Ženeve s naším jazdcom Petrom Jureňom, takmer sa nedal odtrhnúť od expozície športového oddelenia automobilky Ford. Nečudo, Focus v ostrej verzii pre MS rely už nasadili do pretekov a ústredným bodom záujmu fanúšikov sa stal Focus vo verzii športového náradia skupiny N. V Ženeve bol vystavený, aj keď ešte celkom nedokončený. Aj Jureňovi sa pri pohľade naň zrýchľoval tep. Vedel, že sezónu ´99 absolvuje na starom Escorte, už sa však tešil na nové auto pre sezónu v magickom roku 2000. Dnes, však môžeme konštatovať, že Jureňa cieľ splnil, ale – Focus pre skupinu N na budúci rok ešte nebude. Priamy vstup Forda do pretekov F1 načas spomalil ďalšie športové aktivity a „enkový“ Focus mešká. Na čom bude teda dvojnásobný majster Európy jazdiť v roku 2000? „Opäť to bude Ford Escort Cosworth 4x4, osvedčený automobil, ktorý už má svoje roky. Preto ho neminie dokonalá repasácia. Všetky dôležité technické časti auta budú nové, lebo bez toho sa jazdiť na špici nedá. Technická podpora, ktorú mám u predajcu Ford Fors, mi umožňuje aj takúto nákladnú rekonštrukciu,“ pochválil sa P. Jureňa. Náklady na jeho účinkovanie v súťažiach na sezónu dosahujú rozpočet 4 milióny korún. „ Zdá sa, že aj tentoraz sa nám podarí naplniť. Naši tradiční sponzori zostávajú, ale založili sme si vlastnú tímovú spol. s r. o., s vlastnou ekonomikou. Jazdiť však budeme naďalej aj s výraznou finančnou podporou Matadoru, v týchto dňoch rokujeme ešte si firmou Castrol. Sezónu začneme už tradične na rakúskom Rechbergu. Teraz cestujeme do švajčiarskeho St. Ursanne, kde bude vyhodnotenie ME. Idem si po pohár za titul v skupine N a som rád, že tam so mnou pocestujú aj niektorí sponzori. Nech vidia, že som zabojoval a zužitkoval ich podporu. Čaká ma aj oficiálne vyhlasovanie výsledkov Zóny strednej Európy, v tej som zvíťazil piaty raz za sebou, takže je to celkom pekné jubileum. Nuž, a teším sa na pár dní dovolenky. Prakticky od konca apríla do konca októbra sme stále na cestách, takže sa konečne môžeme venovať aj rodine. Aspoň si ma trochu užije moja malá Vanessa,“pousmial sa dvojnásobný majster Európy. V tejto už skončenej sezóne si vytýčil obhajobu minuloročného titulu a ako tvrdí, aj keď to nevyzerá tak, bolo to ťažšie ako vlani. „ Po prvých troch podujatiach sezóny som sa ako majster vôbec necítil. Mali sme problémy s elektronickým ovládaním škrtiacej klapky v motore, nebol som schopný dostať z neho maximum. Porucha sa ozývala iba občas, nik nevedel kedy a mechanici si s ňou na pretekoch v Portugalsku a Španielsku nemohli poradiť. Až keď sme prišli na pár dní domov, motor dali na stolicu a banálnu chybu opravili. Potom už šiel Escort ako hodinky. Pravda, stratené body som musel dobiehať. Okrem tradične technických tratí, na ktoré je moje auto stavané, sa mi darilo aj na rýchlych, trebárs u nás na Babe. Vlani som získal titul až na posledných pretekoch sezóny v Španielsku, tentoraz som tam už nemusel cestovať.“ Celková bilancia úspechov je bohatá k titulu majstra Európy, a prvenstvu v Zóne treba pripočítať päť triumfov na majstrovstvách SR. „Takmer sa mi už tento rok podarilo získať titul absolútneho majstra Európy, teda v absolútnom hodnotení produkčných automobilov, kde patrií skupina A a N. Iba Pulič bol úspešnejší. Na budúci rok však spravím všetko pre to, aby bolo absolútne prvenstvo moje. Len mi držte palce, aby Ford Escort vydržal... (laj)

Amsterdampolooblačno5
Aténypolojasno22
Belehradoblačno5
Berlínpolooblačno4
Bratislavaveľká oblačnosť3
Bruseloblačno4
Budapešťveľká oblačnosť4
Bukurešťoblačno5
Frankfurtoblačno4
Helsinkioblačno0
Istanbulpolojasno18
Kodaňoblačno4
Kyjevzamračené-2
Lisabonpolojasno13
Londýnpolojasno7
Madridoblačno13
Milánodážď7
Moskvasnehové prehánky-3
Oslopolojasno4
Parížpolooblačno5
Prahasnehové prehánky1
Rímdážď10
Sofiaoblačno7
Štokholmpolojasno3
Varšavaoblačno0
Viedeňveľká oblačnosť4
Záhrebdážď4
Ženevasnehové prehánky2

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.