Hospodársky denník
USD41,682 Sk
EUR42,989 Sk
CHF26,828 Sk
CZK1,186 Sk
  Utorok  23.Novembra 1999

Sú od macochy?


Milex Nové Mesto nad Váhom sa špecializuje na výrobu topených a prírodných syrov, mliečne výrobky dennej spotreby, akými sú konzumné mlieko, kyslomliečne výrobky a smotana. Za kvalitnú kolekciu topených syrov značky Lunex získal závod na Agrokomplexe ´99 Zlatý kosák. Práve posilnenie postavenia a predaja vlastných mliečnych výrobkov, predovšetkým získania dominantného postavenia v predaji tvrdých syrov ementálskeho typu, sa stalo základnou filozofiou závodu, ako sa vyjadril generálny riaditeľ Ing. Miroslav Matiáš. Plán tržieb za vlastné výrobky na tento rok predstavuje necelých 745 mil. Sk, za deväť mesiacov predali vlastné výrobky za necelých 543 mil. Sk, čo je o 3,5 percenta viac, ako za sledované obdobie v minulom roku. Z ročného plánu výnosov 983 mil. Sk za sledované obdobie naplnili 730 mil. Sk, čo je oproti minulému roku viac o 1,1 percenta. Zaznamenali aj vyšší rast nákladov na služby, ktorý bol spôsobený hlavne zvyšovaním cien pohonných látok a nákladov na rozvoz výrobkov, ako aj rastom rôznych druhov poplatkov. Výroba v hodnotovom vyjadrení dosiahla 74 percent z ročného plánu, v naturálnom vyjadrení zaznamenali pokles prírodných syrov. Za deväť mesiacov minulého roka to predstavuje 4052 ton syrov, v tomto roku 3963 ton. Ako jediný mliekarenský podnik vyváža do Francúzska a Nemecka mesačne asi 200 ton zahustenej srvátky. Situáciu by sme zvládli, keby nebolo dlžníkov. Patrí medzi nich štát a jeho rozpočtové organizácie ako nemocnice, sociálne ústavy, školy. Ak si štát nebude plniť svoje základné povinnosti a nebude brániť podnikateľom, zlikviduje ich. Právo veriteľov v našom štáte je nulové. V poslednom období nám výrazne vzrástli pohľadávky, a tak vzhľadom na finančné problémy, ktorými trpí celé agropotravinárstvo, považujem za najlepšiu investíciu splatenie úverov. Posledné zvyšovanie cien v indexe 1 - 1,5 percenta nastalo pred rokom, odvtedy, aj napriek ustavičnému zvyšovaniu vstupov, náklady prenášajú na vlastné plecia. Podľa M. Matiáša nie je cieľom rast tržieb, ale rezervy treba hľadať v minimalizovaní nákladov. Zora Petrášová
Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.