Hospodársky denník
USD41,619 Sk
EUR43,005 Sk
CHF26,867 Sk
CZK1,188 Sk
  Streda  24.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Šijú pre trh západných krajín


Objednávky až po overovacích zákazkách
Zatiaľ poslednú dcérsku spoločnosť v Spišskej Novej Vsi otvorila prešovská spoločnosť OZKN. V prevádzke, kde prešovský odevný producent investoval 5 mil. Sk, našlo umiestnenie 50 pracovníkov, ktorí takmer tri mesiace šijú overovacie zákazky pre firmy Transpres a Quelle. Od privatizácie v roku 1995 firma postupne menila stratégiu a namiesto budovania veľkého komplexu začal podnik budovať dcérske spoločnosti. Prvú v Kráľovskom Chlmci otvorili v roku 1996 a zamestnáva dvesto pracovníkov. Ako zdôrazňuje prezident spoločnosti Dušan Migaš, v tomto regióne nebola nikdy tradícia odevnej výroby, s jej umiestnením majú však veľme dobré skúsenosti. Podnik sa dobre rozvíja, denne ušijú 1800 nohavíc, pričom takmer 100 percent produkcie ide na export pre nemeckú firmu Mac Jeans. V máji 1997 podnik kúpil vo Veľkom Šariši Aktual mode, kde zamestnáva 180 pracovníkov. Hlavný výrobný program tvorí šitie hasičských uniforiem pre nemecký trh. Celá produkcia tejto dcérskej spoločnosti sa exportuje. „Na tomto príklade sa jasne ukazuje, že keď sa výroba racionalizuje, ľahšie sa nájde dobrý partner, modifikuje sa prísun materiálu, dosahujú sa aj dobré ekonomické výsledky,“ zdôrazňuje D. Migaš: „Keď sme firmu kupovali, vykazovala účtovnú stratu 3,5 mil. Sk a k tohtoročnému septembru je hrubý zisk 9 mil. Sk.“ Tretiu dcérsku spoločnosť otvorili v máji v Bardejove. Investície do vytvorenia prevádzky dosiahli 11,5 mil. Sk. Štyri dcérske spoločnosti za štyri roky pôsobenia vytvorili úplne nové pracovné miesta v lokalitách, kde firma dovtedy nepôsobila. Vo všetkých dcérskych spoločnostiach má materská firma zastúpenie od 20 do 80 percent. Za štyri roky investovali 120 mil. Sk. Najviac do technického rozvoja. Za deväť mesiacov vyrobili v spoločnosti OZKN Prešov tovar v objeme 280 mil. Sk, čo predstavuje úroveň minulého roka. Do konca roka plánujú dosiahnuť odbyt vo výške 330 mil. Sk. Hrubý zisk za deväť mesiacov predstavuje 8 mil. Sk, pričom firma v minulom roku vyprodukovala stratu 24 mil. Sk. Odevný výrobca ušije denne 850 oblekov, pričom až 94 percent produkcie vyváža na trhy západnej Európy. Prevažnú časť, 85 percent výroby, tvorí mzdová práca. Najviac produkcie, 40 percent, smeruje na taliansky trh, do Francúzska 30 a na nemecký trh 18 percent produkcie. Podnik pracuje aj na plnej konfekcii. Pod značkou Luca Toscani ponúka 100-percentný slovenský výrobok ušitý z domácich materiálov. Veronika Fitzeková

Amsterdamoblačno8
Atényoblačno15
Belehradzamračené0
Berlínzamračené1
Bratislavaveľká oblačnosť1
Bruselpolojasno5
Budapešťsneženie0
Bukurešťsneženie1
Frankfurtsneženie0
Helsinkisneženie-2
Istanbuloblačno10
Kodaňzamračené3
Kyjevsneženie0
Lisabonpolooblačno12
Londýnoblačnosť7
Madridoblačno10
Milánooblačno5
Moskvazamračené-7
Oslozamračené0
Parížoblačno5
Prahaoblačno3
Rímpolojasno12
Sofiasneženie0
Štokholmzamračené0
Varšavasneženie-1
Viedeňveľká oblačnosť2
Záhreboblačno0
Ženevasneženie0

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.