Hospodársky denník
USD42,195 Sk
EUR43,041 Sk
CHF26,901 Sk
CZK1,192 Sk
  Piatok  26.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Obstarávanie pre každého


Bežne používaný obstarávací proces je časovo náročný, založený na papierovej administrácii, manuálnych úkonoch bez transparentnosti. Centrálne nákupné oddelenie uprednostňuje telefónnu, faxovú a osobnú komunikáciu s dodávateľmi a dôraz je kladený na jednoduché výberové kritériá (cena) a nie na celkové náklady. Je dôležité si uvedomiť, že režijné náklady na obstaranie položky za 200 Sk sú rovnaké ako pri položke za 200 000 Sk, 61 % obstarávacích nákladov tvoria nepriame náklady a až 70 % práce nákupcu pri súčasnom procese obstarávania tvorí papierovanie. SAP Business-to-Business Procurement uľahčuje všetky činnosti súvisiace s nákupom prevádzkových zásob a tovarov, objednávaním údržby a služieb. Efektívna organizácia a automatizácia obstarávania je dosiahnutá presunutím nákupného procesu na PC zamestnanca spoločnosti. Týmto zlepšením sa spresňuje objednávanie, celý proces je transparentný, znižujú sa náklady a celkový čas obstarávania. Zákazník SAP získa nasledujúce výhody: ˇ Posilnenie zamestnancov prostredníctvom jednoducho použiteľných, samoobslužných funkcií ˇ Možnosti využívania katalógov prostredníctvom otvorených katalógových rozhraní ˇ Integrácia nákupu a predaja v reálnom čase
ˇ Riadenie strategických dodávateľov
ˇ Rozšírené možnosti reportovania
ˇ Rýchla implementácia
SAP Business-to-Business Procurement je založený na SAP Business Framework, systémovej architektúre, ktorá poskytuje široké možnosti a zároveň vysoký stupeň bezpečnosti. Používatelia ocenia rýchly čas ohlasu a dostupnosť systému. Bez potreby školení
Riešenie SAP Business-to-Business Procurement je prispôsobené potrebám užívateľov pre proces obstarávania, je jednoducho použiteľné, založené na známej Web technológii a prakticky nevyžaduje žiadne školenie používateľov. Zamestnancom celej organizácie umožňuje prostredníctvom jedinej vstupnej obrazovky s rôznymi funkciami nakupovať tovar, objednávať služby, kontrolovať ceny a čas dodávky priamo z ich počítača. Samoobslužné funkcie umožňujú zamestnancom ovládať celý obstarávací proces od vytvorenia požiadavky až po schválenie faktúry. Možnosti využívania katalógov
Otvorený katalógový interface od SAP zaručuje, že prakticky každý katalóg od ľubovoľného dodávateľa môže byť pripojený na SAP Business-to-Business Procurement. Nakupujúca organizácia môže používať ktorýkoľvek on-line katalóg na Webe. SAP Business-to-Business Procurement riešenie podporuje aj rôzne typy katalógov. Napríklad podporuje interné katalógy pre nakupujúce spoločnosti, katalógy sprostredkovateľov integrované z katalógov viacerých dodávateľov a priamy prístup na dodávateľov Web katalóg. Takýto priamy prístup do katalógu umožňuje priame business-to-business pôsobenie medzi dodávateľom a odberateľom. Ak dodávateľ používa SAP Online Store, objednávací proces v SAP Business-to-Business Procurement vytvára v systéme nakupujúceho objednávku na nákup a v systéme dodávateľa zákazku na predaj. Otvorenosť pre existujúce obchodné systémy je zaručená novými rozhraniami Business Application Programming Interfaces (BAPIs). Integrácia nákupu a predaja v reálnom čase
Na rozdiel od v súčasnosti najvyššie hodnotených riešení, ktoré podporujú obmedzené množstvo krokov pri obstarávaní, riešenie SAP Business-to-Business Procurement umožňuje riadiť celý proces od požiadavky na nákup až po platbu za tovar alebo služby. Riešenie obsahuje : ˇ Funkcie na vytvorenie a správu požiadavky prostredníctvom katalógov alebo nezávisle od nich, ktoré podporujú vytváranie a správu nákupnej požiadavky a nákupnej objednávky priamo používateľmi. ˇ Funkcie na schválenie alebo zamietnutie pre prípady, keď požiadavka vyžaduje schválenie. SAP workflow v prostredí Web umožňuje efektívnu kontrolovateľnosť a auditovateľnosť celého procesu objednávania. ˇ Desktop ďalej ponúka používateľom funkcie na zredukovanie obstarávacieho procesu režijného tovaru. SAP Business-to-Business Procurement je otvorené, komplexné riešenie v prostredí organizácie, ktoré kontroluje a riadi všetky procesy obstarávania. Nízka cena riešenia umožňuje rýchlu návratnosť investícií. Riadenie strategických dodávateľov
Decentralizácia každodenných priamych nákupných činností na zamestnancov umožňuje oddeleniu nákupu zamerať sa na strategické obstarávanie a kontraktačné rokovania. Zároveň sa skvalitňuje celé riadenie dodávateľov, zlepšuje sa jeho organizácia. Celkovo sa znižujú náklady na obstarávanie. Rozšírené možnosti reportovania

Možnosti reportovania umožňujú nákupcovi uskutočňovať objednávanie profesionálne a dáta, získané z jednotlivých krokov objednávacieho cyklu, poskytujú informácie napríklad pre analýzy služieb dodávateľov alebo analýzy vlastných nákladových stredísk. Rýchla implementácia
SAP Business-to-Business Procurement je cenovo výhodné, rýchlo nastaviteľné a sprevádzkovateľné riešenie. Konkrétne používatelia systému SAP R/3 môžu prevziať svoje existujúce organizačné a obchodné modely, a tak znížiť náklady na nastavenie, implementáciu a údržbu. Ing. Vladimír Čavojec
SAP Slovensko, s. r. o.

Amsterdamdážď11
Aténypolooblačno16
Belehradpolooblačno3
Berlínoblačno6
Bratislavapolooblačno6
Bruseldážď11
Budapešťpolooblačno4
Bukurešťsnehové prehánky2
Frankfurthmlisto3
Helsinkisneženie2
Istanbuloblačno10
Kodaňdážď10
Kyjevzamračené-2
Lisabonpolooblačno15
Londýnprehánky14
Madridslnečno15
Milánopolooblačno14
Moskvazamračené-11
Oslodážď6
Parížoblačno10
Prahazamračené4
Rímpolooblačno17
Sofiasnehové prehánky3
Štokholmdážď4
Varšavadážď3
Viedeňpolooblačno6
Záhrebpolooblačno5
Ženevahmlisto5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.