|
|||||||||||||||||
Piatok 26.Novembra 1999 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Najvplyvnejší ľudia internetuTimothy a. Koogle YAHOO! Inc. Pozícia: prezident a najvyšší výkonný riaditeľ spoločnosti Prínos: pretvoril štruktúru rôznych www stránok na internetový portál, ktorý zahŕňa všetko od informácií o počasí až po nákup PC hier Vízia: vytvoriť jednu z najväčších mediálnych spoločností Timothy a. Koogle po deviatich rokoch na rôznych vysokých pozíciách v Motorola Inc. sa dostal až do mramorom vykladanej kancelárie, ktorú ako sám hovorí, nikdy nemohol vystáť. Preto sa rozhodol zísť z týchto výšin a ponoriť sa do sveta, ktorý sám vytvoril, do sveta Yahoo! Inc. A to bolo skvelé, že Koogle pretvoril nie Yahoo!, ale svet webových stránok. Jeho Yahoo! sa stalo portálom, pojmom, ktorý vo svete obchodu vytvára bránu do siete internetu pre miliónov používateľov niečo ako vplyv televíznych spoločností vo svojich začiatkoch. Dnes Yahoo!, ktoré zahŕňa všetko od e-mailov až po každodenné správy, priťahuje okolo 80 miliónov ľudí každý mesiac. Trhová hodnota tejto spoločnosti je v súčasnosti 42 mld. dolárov. Dnes sa Koogle zameriava na e-commerce. Určuje cesty, ako majú plynúť transakcie formou vytvárania obchodných domov na Yahoo! a zameriavaním sa na pravdepodobných kupcov prostredníctvom e-mailu. Toto je časť jeho najvyššieho cieľa, ako sám hovorí: Stať sa najväčšou mediálnou spoločnosťou sveta. Napriek tomu jeho kancelária nie je odsúdená mať mramorovú podlahu. Stephen M. Case AMERICA ONLINE Inc. Pozícia: prezident a najvyšší výkonný riaditeľ spoločnosti Prínos: pritiahol 20 miliónov používateľov na internet uľahčením a zjednodušením prístupu Vízia: Urobiť z AOL vstupnú bránu do e-commerce, a vytvoriť tak jednu z najvýznamnejších spoločností sveta v tejto oblasti. Tento 41-ročný Američan je viac ako hocikto iný zodpovedný za uvedenie revolučných technológií internetu širokým masám ľudí. Tým, že urobil prístup na internet pohodlným a zábavným, pritiahol 20 miliónov používateľov, čím urobil z AOL jedného z najväčších poskytovateľov internetového prístupu na svete. Ale preňho je to len začiatok. Predpovedá, že ľudia budú každodenne používať on-line pripojenie pre svoju prácu, budú komunikovať, nakupovať a zabávať sa. Jeho cieľom je dosiahnuť taký stav, keď už nebude záležať na zariadení aké spotrebiteľ používa a akú službu preferuje a AOL bude vždy jednoduchou a dôveryhodnou vstupnou bránou internetu. Z dlhodobého hľadiska očakáva Case najväčších rivalov medzi takými spoločnosťami, ako sú napr. Microsoft Corp. a AT&T, pretože sa dnes snaží preniknúť na segment handheld počítačov a spolupracuje aj s firmou DirectTV na privedení služieb AOL k zákazníkovi priamo až do televízora, ktorý je v súčasnosti najpopulárnejším domácim zariadením. Case hovorí: Máme zámer stať sa najhodnotnejšou a najváženejšou firmou na svete, pokiaľ budeme hrať poctivo. Zatiaľ sa mu tento zámer darí uskutočňovať dokonale. Louis V. Gerstner Jr. - IBM Pozícia: prezident a najvyšší výkonný riaditeľ spoločnosti Prínos: od začiatku veril v budúcnosť internetu a zmobilizoval tento počítačový gigant, aby sa jeho prvoradou prioritou stala internetová technológia a služby Vízia: presadiť počítače IBM v internetovskom businesse Už na jednom zo svojich vystúpení v roku 1995 L. V. Gerstner povedal: Počítačový priemysel sa v súčasnosti nachádza vo vojne prehliadačov, objavujú sa tlaky zo strany televíznych spoločností, ale skutočným víťazom sa stane ten, komu sa podarí presadiť na internete. Internet v skutočnosti nie je o prezeraní a predaji konečným spotrebiteľom. Jeho základnou úlohou, ktorá sa skoro naplní, je business-to-business obchodovanie. Nie je to o osobných počítačoch, ale o vysokokapacitných serveroch schopných uskutočňovať obrovské operácie. V súčasnosti sa jeho slová začínajú napĺňať, keď napríklad približne 25 % alebo 20 mld. USD všetkých tržieb spoločnosti sa realizuje prostredníctvom e-obchodu. V poslednom čase sa dokonca objavili informácie, že spoločnosť bude predávať svoje výrobky výlučne prostredníctvom internetu. Základnou myšlienkou, ktorú IBM presadzuje, je, aby všetky jej produkty od malých osobných počítačov po obrovské servery mali nejakú možnosť pripojenia na internet, pretože to je trend budúcnosti. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |