Hospodársky denník
USD41,541 Sk
EUR43,674 Sk
CHF27,242 Sk
CZK1,192 Sk
  Streda  3.Novembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Viedeň - lákadlo pre svetový obchod

Významné investície nadnárodných spoločností do rakúskych pobočiek

Jedným z hlavných ťahúňov rakúskej ekonomiky je hlavné miesto Viedeň. Umiestnená v srdci Európy, na rozhraní medzi eurozónou a postkomunistickými reformnými krajinami, je lákadlom pre podnikavých ľudí. Firmy z EÚ, ktoré tu sídlia, môžu priamo obchodovať až so štyrmi krajinami strednej a východnej Európy - Slovenskom, Českom, Maďarskom a Slovinskom. Ich hlavné mestá - Bratislava, Praha, Budapešť a Ľubľana - sa nachádzajú v hranici 300 kilometrov, navyše z letiska v Schwechate sa v mimoriadne krátkom čase možno dostať do všetkých dôležitejších obchodných bodov strednej a východnej Európy.

Za ďalšie výhody Viedne sa považuje široká škála kvalitných finančných a priemyselných služieb, flexibilita zamestnancov, bohaté skúsenosti tunajších podnikov a odborníkov s východnými trhmi či vysoký stupeň medzinárodnej stability. Nezanedbateľným faktorom je aj kvalita života, ktorá je podľa nedávnej štúdie poradenskej agentúry William Mercer spolu s Bergom na najvyššej úrovni v Európe. Štúdia pritom zohľadňovala ekonomickú situáciu, kvalitu životného prostredia, systém zdravotnej a sociálnej starostlivosti, systém vzdelávania, možnosti trávenia voľného času a ponuku bytov.

Hádam najlepším dôkazom príťažlivosti Viedne sú rozhodnutia nadnárodných spoločností, ktoré od vstupu Rakúska do EÚ v roku 1995 výrazne zvýšili investície do svojich tunajších pobočiek. General Motors napríklad investoval 4 miliardy ATS do svojho závodu v Asperne. Coca-Cola „povýšila“ svoju viedenskú pobočku na vedúcu európsku kanceláriu. Philips tu založil vlastnú Obchodnú, rozvojovú a podpornú divíziu pre región strednej a východnej Európy.

Veľavravné sú aj čísla o počte novozaložených podnikov. Od roku 1995 do roku 1998 ich počet vzrástol z 3203 na 5005, teda o 56 percent , čo je až o 46 percent nad celoštátnym priemerom. Celkový počet novozaložených podnikov v spomínanom štvorročnom období bol pozoruhodných 18

(by)

Amsterdamoblačno16
Atényslnečno24
Belehradoblačno18
Berlínoblačno15
Bratislavapolooblačno15
Bruseloblačno15
Budapešťpolooblačno17
Bukurešťslnečno19
Frankfurtoblačno15
Helsinkioblačno9
Istanbulslnečno18
Kodaňdážď11
Kyjevdážď10
Lisabonpolooblačno21
Londýnoblačno17
Madridoblačno20
Milánooblačno18
Moskvaprehánky6
Oslodážď10
Parížpolooblačno18
Prahapolooblačno13
Rímpolooblačno24
Sofiaslnečno18
Štokholmprehánky10
Varšavapolooblačno14
Viedeňpolooblačno15
Záhreboblačno23
Ženevapolooblačno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.