|
|||||||||||||||||
Štvrtok 4.Novembra 1999 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
monitorLondýn sa dal na ústup Britský minister poľnohospodárstva Nick Brown sa vzdal Francúzom, napísal včera londýnsky denník Times v súvislosti s ďalším vývojom okolo britského hovädzieho mäsa, ktoré Francúzsko aj napriek zrušeniu embarga a verdiktu Vedeckého výboru Európskej komisie odmieta dovážať. Čo je zlé na našom mäse? napísal včera denník Guardian. Britská vláda v utorok ustúpila francúzskym požiadavkám a súhlasila, aby britské hovädzie podstúpilo ďalšie testy, než Paríž zruší zákaz jeho dovozu. K tomuto nečakanému kroku pristúpila britská strana len tri dni po tom, ako Vedecký výbor Ek rozhodol, že je britské hovädzie bezpečné a dá sa porovnať s mäsom z iných krajín. Aj napriek tomu, že N. Brown mal na rokovaniach navrch, súhlasil s požiadavkou Paríža na ďalšie prešetrenie neškodnosti britského hovädzieho mäsa. Britský minister poľnohospodárstva sa s francúzskou stranou dohodol na prešetrení piatich kľúčových prvkov britských noriem na posúdenie neškodnosti hovädzieho. Jeho francúzsky kolega Jean Glavany sa v Bruseli odmietol k zákazu dovozu hovädzieho vyjadriť. Podľa opozičných konzervatívcov je tento britský postoj len ďalším dôkazom slabosti londýnskej vlády a jej neschopnosti stanoviť si hlavné priority. Guardian, Times, 3. 11. Facelifting Británie Hlavnou úlohou novej britskej komisie je preznačkovať Britániu, vtlačiť jej pečať modernej krajiny. Podnetom pre vznik komisie boli výsledky prieskumu v 13 štátoch sveta, podľa ktorého je Spojené kráľovstvo stále považované za konzervatívnu a nemodernú krajinu. Komisiu tvorí skupina podnikateľov, ktorí sa rozhodli zorganizovať multimiliónovú medzinárodnú marketingovú kampaň na podporu novej Británie premiéra Tonyho Blaira, keďže všetky pokusy vlády o zmenu imidžu krajiny vo svete zlyhali. Otcom kampane je Chris Powell, riaditeľ reklamnej agentúry Labouristickej strany a brat šéfa premiérovho štábu Jonathana Powella. Organizátori kampane uvažujú aj o inovácii interiéru britských ambasád v kľúčových krajinách sveta, ako aj o prerobení britských letísk, aby návštevníci získali lepší dojem hneď pri vstupe do Británie. Novú komisiu podporuje aj ministerstvo zahraničných vecí a mnohí ministri sa zúčastnia na diskusiách, aj keď marketingovú kampaň organizuje a platí súkromný sektor. Prieskum, ktorý agentúra Mori uskutočnila na Britských radách v 13 štátoch, odhalil, že snaha vlády o zmenu reputácie Británie zlyhala. Podľa nemenovaného zdroja z Britskej rady vo svete existuje rozsiahla ignorancia Británie. Daily Telegraph, 3. 11. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |