Letecká brána zatvorená Nevyužité možnosti Letiska Poprad-Tatry Po skončení pravidelnej dopravy, keď v roku 1995 skončili ČSA a v novembri 1996 Air Ostrava, sa hlavným zdrojom príjmov Letiska Poprad-Tatry stali zimné charterové lety s dovolenkármi z Ruska a Ukrajiny, ku ktorým sa v zimnej sezóne 1999/2000 pridali aj dovolenkári z Litvy. V letnej sezóne 1999 letisko používala spoločnosť Air Transport Europe, ktorá s lietadlom Tu 134 pre 76 cestujúcich realizovala charterové lety do Burgasu a na Korfu. Letisko Poprad-Tatry, ktoré je súčasťou Slovenskej správy letísk so sídlom v Bratislave, v roku 1998 vybavilo 14 947 cestujúcich, z toho 11 218 na medzinárodných letoch. Pritom hodinová kapacita terminálu je 300 cestujúcich a letisko je v súčasnosti schopné vybaviť všetky typy lietadiel na krátke a stredné trate s kapacitou do 200 cestujúcich. Na vybavovacej ploche sú stojiská pre 4 dopravné lietadlá. Svetelné a rádionavigačné vybavenie, spĺňajúce podmienky I. kategórie medzinárodnej organizácie civilného letectva, umožňuje prevádzku vo dne, v noci a za zhoršených poveternostných podmienok. Z ekonomických dôvodov sú však služby v nočných hodinách obmedzené, hoci letisko je pripravené na vyžiadanie vybaviť cestujúcich aj v nočnom čase. Rudolfa Vallová
|
Amsterdam | oblačno | 6 |
Atény | polojasno | 16 |
Belehrad | oblačno | 7 |
Berlín | dážď | 3 |
Bratislava | zamračené | 4 |
Brusel | prehánky | 5 |
Budapešť | veľká oblačnosť | 5 |
Bukurešť | zamračené | 6 |
Frankfurt | dážď | 3 |
Helsinki | sneženie | -1 |
Istanbul | polooblačno | 10 |
Kodaň | dážď | 4 |
Kyjev | zamračené | 6 |
Lisabon | oblačno | 12 |
Londýn | oblačno | 5 |
Madrid | polojasno | 16 |
Moskva | dážď so snehom | 1 |
Oslo | snehové prehánky | -4 |
Paríž | polooblačno | 5 |
Praha | dážď | 3 |
Rím | polojasno | 14 |
Sofia | oblačno | 5 |
Štokholm | sneženie | -2 |
Varšava | dážď | 3 |
Viedeň | zamračené | 5 |
Záhreb | oblačno | 3 |
Ženeva | prehánky | 3 |
|
|
|