Hospodársky denník
USD42,132 Sk
EUR42,309 Sk
CHF26,447 Sk
CZK1,181 Sk
  Štvrtok  16.Decembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Pochopili, v čom je základ


Komentuje Jozef Kuník
Celý svet sa globalizuje. Všetko sa spája, integruje, a tak, kto je vnímavý, nemôže robiť inak ani v našich podmienkach. Pred rokom sa vytvorila aliancia 37 akcionárov z radov spotrebných družstiev a firmy KON-RAD pod názvom COOP Centrum. Zmyslom tejto integrácie bol spoločný veľkonákup tovarov za najnižšie ceny. V tomto roku objem nákupu prekročí sumu 8 mld. korún, pričom objem veľkoobchodného a maloobchodného obratu akcionárov dosiahne spolu 23 mld. Sk. Je to suma, ktorá naznačuje, že COOP Centrum a Slovenský zväz spotrebných družstiev sú najsilnejšími nákupnými a predajnými organizáciami na Slovensku. „Naša sila spočíva v tom, že sme sa dokázali spojiť,“ zdôrazňuje generálny riaditeľ COOP Centra Ing. Vladimír Švarc. Je to skutočne významné, pretože takýto nákupný systém môže organizovať veľké marketingové akcie, buď regionálne, alebo celoplošne. Môže nielen získať nízke nákupné ceny, ale môže aj ponúkať nízke predajné ceny. Dokonca v najbližších dňoch chcú zaviesť na trh vlastnú obchodnú značku. Pritom si pre seba položili nielen spokojnosť odberateľov, ale jednoznačne chcú platiť aj svojim dodávateľom, ako kážu dobré mravy. Buď hneď, alebo v dohodnutom čase. Myšlienkou vytvoriť takýto systém jednotného nákupu sa inšpirovali v zahraničí . Už pred 9 rokmi im švédski či nórski partneri tvrdili: „Ak sa nespojíte, dni slovenského spotrebného družstevníctva sú zrátané. Poslúchli a dnes je obchodný systém JEDNOTA najlepšie fungujúcim systémom na Slovensku. Pritom COOP Centrum si neosobuje absolútny nákup všetkého tovaru. Jednotlivé spotrebné družstvá určitú časť sortimentu nakupujú naďalej individuálne, čím sa zabezpečuje dostatočná flexibilita systému aj vzhľadom na regionálne špecifiká. Spotrebné družstvá svojou nákupnou i obchodnou politikou, modernizáciou predajní, a najmä budovaním supermarketov si naďalej upevňujú svoju pozíciu na trhu. Napríklad v tomto roku dosiahnu maloobchodný obrat približne 16,5 mld. korún. Napriek očakávanému vstupu západných obchodných veľkosystémov, ktoré dokážu veľmi rýchlo zlikvidovať menších partnerov, je pozícia slovenských spotrebných obchodov nepochybne sľubná.

Amsterdamoblačno3
Atényoblačno14
Belehraddážď6
Berlínpolojasno3
Bratislavaoblačno4
Bruseloblačno3
Budapešťveľká oblačnosť3
Bukurešťdážď7
Frankfurtpolojasno2
Helsinkisneženie-1
Istanbuloblačno12
Kodaňpolooblačno2
Kyjevzamračené3
Lisabonpolojasno14
Londýnpolooblačno7
Madridpolojasno15
Moskvasneženie0
Oslosnehové prehánky-3
Parížpolooblačno6
Prahapolojasno2
Rímdážď10
Sofiadážď7
Štokholmoblačno-3
Varšavapolooblačno1
Viedeňoblačno3
Záhrebdážď5
Ženevadážď4

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.