Hospodársky denník
USD41,708 Sk
EUR42,382 Sk
CHF26,463 Sk
CZK1,18 Sk
  Piatok  17.Decembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Ticket Restaurant


A máte predplatený obed v 4000 reštauráciách
Závodné stravovanie formou poukážok na teplé hlavné jedlo sa teší veľkej obľube hlavne vo firmách, ktorým sa nevyplatí budovať finančne náročnú závodnú kuchyňu s jedálňou, ako aj tam, kde zamestnanci nie sú sústredení na jednom mieste. S obľubou ich využívajú pracovníci firiem poskytujúcich služby a servis priamo u zákazníkov, vodiči, montéri, údržbári i novinári. Nepovieme nič nové, ak pripomenieme, že so 4000 stravovacími zariadeniami a s 120 000 stravníkmi denne je na Slovensku lídrom Gastroservis, s. r. o., ktorý je od októbra 1994 súčasťou medzinárodnej skupiny Accor Corporate Services. O tom, ako sa postupne rozširuje sieť ich klientov i partnerov, ako aj o niektorých novinkách, sme sa rozprávali s riaditeľom spoločnosti Borisom Lukáčom, ktorý pred dvoma rokmi získal ocenenie Zlatý podnikateľský biatec. Predpokladajme, že mám malú reštauráciu a rozmýšľam, že by som mohla získať stálu klientelu, keby som poskytovala stravovacie služby na poukážky. Ako by ste ma presvedčili, aby som uzavrela zmluvu práve s vami? - Opierame sa o 38-ročnú tradíciu a know-how na svetovom trhu, dnes už v 29 krajinách sveta. Naše podmienky sú zmluvne dané a vy si môžete vypýtať referenciu v ktoromkoľvek stravovacom zariadení - ako preplácame tikety, či dodržiavame termíny, či sú s nami spokojní. Som presvedčený že 99,5 percenta vám potvrdí, že to, čo sme sľúbili, platí. Naše postavenie je také, že nemôžeme skrachovať, a to dáva istotu aj vám. Čo spôsobuje vaše skalopevné presvedčenie?
- Máme prepracovaný systém riadenia finančných tokov aj investovania. Nie je možné, aby sme jednoducho vyhlásili platobnú neschopnosť, ako to urobili niektoré firmy na Slovensku, a potom ručili za svoje záväzky len do výšky základného imania ako obyčajná eseročka. Napriek tomu, že nás v poslednom čase veľmi oslovujú brokeri z komoditnej burzy, podľa ktorých by sme mohli byť zaujímavým klientom, naše pravidlá jasne hovoria o tom, že nemôžeme ísť do rizika, kde síce môžeme získať desiatky, možno stonásobky vkladu, no rovnako dobre to môžeme stratiť. Pravidlá na spravovanie peňazí našich klientov sú striktné. Nielenže nehráme na burze, ale nenakupujeme ani pozemky či nehnuteľnosti a podobne. Dodržiavanie pravidiel z vašej strany je síce chvályhodné, ale čo ak by sa zastavil tok peňazí od vašich klientov? - Naša spoločnosť má základné imanie tri milióny korún, k tomu rezervný fond viac ako štyri milióny korún, z toho je jasné, že sme schopní vždy preplatiť tikety, ktoré dostanete od zákazníkov. Veľkou istotou je pre nás zahraničný partner, ktorého základné imanie predstavuje viac ako tri miliardy francúzskych frankov, je to spoločnosť, ktorá má meno v hotelierstve, má cestovnú kanceláriu a mnoho iných aktivít. Okrem toho Accor si nemôže dovoliť skrachovať ani v takej relatívne malej krajine, ako je Slovensko kvôli ostatným spoločnostiam v medzinárodnej sieti, pretože zlé chýry sa šíria veľmi rýchlo a Accor Corporate Services si niečo podobné nemôže dovoliť. Pri tom veľkom počte stravníkov sa počet poukážok, ktoré spracúvate, ráta na milióny. Ako sa bránite prípadnému zneužitiu, podvodom? - Ochrana poukážok je na vysokej úrovni. Každá naša poukážka má niekoľko ochranných prvkov. Okrem toho na základe čiarového kódu na nej vieme dešifrovať kedy a komu bola predaná, či náhodou nebola hlásená ako ukradnutá, či už u klientov alebo z reštaurácie či už u nás nebola náhodou preplatená alebo taká, že vôbec nebola oficiálne vyrobená, čo by znamenalo, že ide o falzifikát alebo kópiu. Aj takto chránime vaše peniaze. Spomínali ste, že Accor Corporate Services pôsobí v 29 krajinách. Funguje to všade tak ako u nás, alebo existujú nejaké národné špecifiká? - Napríklad v Latinskej Amerike majú naše sesterské firmy veľký úspech s potravinovou poukážkou. Zamestnávateľ prispieva na výživu rodiny, a to na pomerne striktne vymedzený okruh produktov. Je to zaujímavé tam, kde reálne ani nominálne platy nemôžu dosť rýchlo sledovať pomerne vysokú infláciu, takže tiket je tam viac valorizovaný ako plat. Medzi úspešné produkty v zahraničí patria aj poukážky na opatrovanie detí, na prehliadky u očného lekára (v niektorých krajinách Európskej únie sú povinné), čistenie pracovného odevu či na Tikety vyzerajú na prvý pohľad rovnako aj v iných krajinách a rovnaké sú aj nálepky, ktorými sú označené reštaurácie, ktoré ich prijímajú. Avšak na zadnej strane poukážky je napísané, že platia len v Slovenskej republike... - Je to samozrejmé. Veď sa to viaže na Zákonník práce. Jedna vec je stravovanie počas pracovnej zmeny a iné sú zasa stravné diéty počas zahraničnej pracovnej cesty. Ale možno v rámci krajín Európskej únie časom dôjde k zjednoteniu, aj keď to bude veľmi komplikovaná záležitosť... Na druhej strane je to svojím spôsobom výzva, či v čase, keď sa už bude Európa posudzovať ako jedna krajina, naozaj dospejeme k jednotnej legislatíve, ktorá umožní, že Taliani sa pôjdu najesť do Francúzska a my do Maďarska - s tým istým tiketom. Všimla som si, že ste začali využívať stravovacie poukážky aj ako reklamné médium pre vašich partnerov... Možno to považovať aj za naše slovenské špecifikum. Ide, samozrejme, o komerčnú záležitosť, pričom za istú sumu dohodneme počet poukážok a ich hodnotu, lebo cieľovú skupinu stravovacieho zariadenia možno definovať aj podľa ceny tiketov. Tie poukážky vezme do ruky množstvo ľudí, prebudí to v nich zvedavosť a môžu dostať chuť vyskúšať kuchyňu, čo ešte nepoznajú. V zahraničí je veľký záujem o využívanie poukážok ako reklamného média aj u samých klientov, odberateľov poukážok. Sú už vaše služby dostupné úplne po celom Slovensku alebo ešte vidíte biele miesta a možnosti rozširovania? - Možnosti rozširovania určite sú. Je to však aj otázka rentability. Spočiatku bolo našou prioritou vybudovať si silnú pozíciu v Bratislave, a to sa nám, myslím, podarilo. Ďalším krokom je vybudovať silnú pozíciu v krajských mestách, na čom ešte stále pracujeme. Pozornosť sústreďujeme aj na silné regionálne centrá, ktoré nie sú krajskými mestami, respektíve satelity krajských miest. Sme schopní veľmi rýchlo reagovať a klientom vyjsť v ústrety. Vraj ste pohltili firmu Central Gastro, ktorá operovala hlavne na strednom a severnom Slovensku... - Nejde ani o pohltenie, ani o spojenie firiem. Ide o odplatný prevod klientely. Už od konca septembra tohto roka poskytujeme pre väčšinu bývalých klientov spoločnosti Central Gastro službu predaj stravovacích poukážok. Dostali službu kvalitnú, na vyššej úrovni zabezpečenia a majú možnosť profitovať zo širšej siete stravovacích zariadení. Podotýkam však, že zmluva medzi nami a Central Gastrom hovorí jasne o tom, že za záväzky z dovtedajšej činnosti ručí a vyrovná ich Central Gastro. Zamestnanci vášho klienta majú záujem o stravovanie v reštaurácii s dobrou kuchyňou a prístupnými cenami, ktorá však nepatrí medzi vašich partnerov. Ako sa to dá zariadiť? - Ak nám klient oznámi, v ktorých ďalších prevádzkach chce zabezpečiť stravovanie svojich pracovníkov, urobíme všetko pre to, aby sme ich získali za zmluvných partnerov Ticket Restaurant. Potrebujeme na to poznať aspoň názov a adresu reštaurácie, prípadne aj číslo telefónu a meno kontaktnej osoby. Používame na to formulár, ktorý je k dispozícii vo všetkých našich pobočkách. Ak na základe takéhoto odporúčania podpíšeme zmluvu, prípadne viac zmlúv, odmeníme toho, kto nám reštauračné zariadenie odporučil malým darčekom. Blíži sa rok s magickým číslom 2000 - aké sú v tejto súvislosti vaše predsavzatia do budúcnosti? - Naším hlavným cieľom je naďalej zostať s výrazným náskokom lídrom v našej brandži. Sme komerčná firma a na svoju činnosť si musíme zarobiť. Preto sa budeme snažiť o eliminovanie malých neefektívnych konkurentov korektnými prostriedkami konkurenčného boja. Nech zostane ten, kto je schopný prežiť a poskytnú klientom najlepšie služby. (zk)
Príbeh modro-bielej pohľadnice
„Sme jednou z mála spoločností v našej brandži, ktorá produkuje zisk,“ povedal mi Boris Lukáč. „Považujeme za samozrejmé, že ak sme ziskoví, treba myslieť aj na tých, ktorí sú odkázaní na pomoc druhých. Asi najťažšie je však rozhodnúť sa, komu pomôcť, pretože žiadosti k nám prichádzajú prakticky dennodenne. Zameriavame sa predovšetkým na deti a spolupracujeme v tom s občianskym združením S nami nie ste sami. Už po dva roky sme finančne prispeli na letný tábor pre deti z detských domovov. Tohto roku sme urobili súťaž v kreslení s témou zimy a vianočných motívov, do ktorej sa zapojili deti z detských domovov z celého Slovenska. Veľmi ťažké však bolo vybrať víťaza, ktorý dostane príspevok na lyžiarsky výcvik. Veď všetky deti sa snažili primerane svojmu veku, a tá snaha je často dôležitejšia ako finálny produkt. Lenže napokon sme museli vybrať jedného. Je ním Zoltán Hama z detského domova v Kolárove. (r)
Kde nás nájdete
Nevädzová 8, 820 15 Bratislava 215, P. O. BOX 21, tel.: 07/43 33 80 82, 43 33 87 59, 43 41 08 69, fax: 07/43 33 81 46, 43 33 30 57 Coboriho 2, 949 01 Nitra, tel./fax: 087/412 062
Farská 3, 911 01 Trenčín, tel./fax: 0831/744 20 88
Makovického 10/36, 010 01 Žilina, tel.: 089/562 58 55, fax/zázn.: 089/562 58 76 Nám. SNP 13, 974 01 Banská Bystrica, tel.: 088/412 33 90, tel./fax/zázn.: 088/415 23 57 Mlynská 26, 040 01 Košice, tel./fax: 095/623 10 16, tel.: 095/625 24 75 Levočská 7, 080 01 Prešov, tel./fax: 091/771 17 34
Trnava - mobil: 0905/491 961
Infolinka: 0800 111 222
Internet: www.ticket.sk

Amsterdamobčasný dážď3
Aténypolojasno17
Belehradobčasný dážď6
Berlínoblačno2
Bratislavapolojasno3
Bruselobčasný dážď3
Budapešťpolooblačno5
Bukurešťzamračené8
Frankfurtoblačno3
Helsinkisneženie-3
Istanbulpolooblačno13
Kodaňdážď1
Kyjevhmlisto2
Lisabonpolojasno13
Londýnobčasný dážď4
Madridpolojasno13
Moskvahmlisto-3
Oslosneženie-10
Parížoblačno6
Prahapolojasno2
Rímoblačno13
Sofiazamračené8
Štokholmsneženie-5
Varšavapolooblačno1
Viedeňpolojasno3
Záhrebpolooblačno6
Ženevaoblačno5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.