Hospodársky denník
USD41,708 Sk
EUR42,382 Sk
CHF26,463 Sk
CZK1,18 Sk
  Piatok  17.Decembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Čo s novodobou zábavou?


Vedenia mnohých podnikov dnes riešia, ako svojim zamestnancom zabrániť prístup k pornografickým stránkam na internete. Z ich prezerania sa totiž stáva masová zábava. Internet je dnes celkom bežnou súčasťou kancelárskej výbavy. Prieskum spoločnosti Venture-Capital ukázal, že napr. v Nemecku ponúka 82 percent opytovaných firiem svojim zamestnancom prístup na internet. Mnohí z nich ho však nevyužívajú iba na pracovné účely: vyhľadávajú si na internete ponuky kníh, cédečiek, zlacneného tovaru či zahraničných ciest. Podľa prieskumu americkej firmy Net-Partners-Internet Solutions však zamestnanci vôbec najčastejšie sledujú stránky ponúkajúce pornografický obsah. Prieskum ukázal, že existujú zamestnanci, ktorí pri nich trávia až polovicu pracovného času. Odborníci odhadujú, že škody vzniknuté firmám používaním internetu na súkromné účely dosahujú 470 miliónov dolárov ročne. Ako názorný príklad môže poslúžiť správa vyšetrovateľa Kenetha Starra o sexuálnych praktikách amerického prezidenta – v pracovnom čase si v nej „listovalo“ 13,5 milióna Američanov. Mnoho firiem sa preto po začiatočnej webovej eufórii snaží surfovanie po sieti obmedziť. Berlínska pobočka spoločnosti IBM napríklad „rozkazom“ svojim pracovníkom zakázala prístup na určité internetové stránky. Na prvom mieste boli pochopiteľne tie, v adrese ktorých figuruje čokoľvek, čo nejako súvisí so sexom. Ďalšie podniky zasa vybavujú svoje siete priamo programami, ktoré obmedzujú prístup na internet. Jedným z nich je napríklad program Cyber Patrol, ktorý používajú veľké firmy. Účinnú zbraň proti voyeurským surfistom ponúka americký produkt Internet Manager. Dokáže totiž registrovať, čo si každý jeden zamestnanec volí na internete. Na vyžiadanie potom dodá štatistiky a analýzy nákladov jednotlivých internetových pripojení a skúma, kto navštívil ktoré stránky. (mb)

Amsterdamobčasný dážď3
Aténypolojasno17
Belehradobčasný dážď6
Berlínoblačno2
Bratislavapolojasno3
Bruselobčasný dážď3
Budapešťpolooblačno5
Bukurešťzamračené8
Frankfurtoblačno3
Helsinkisneženie-3
Istanbulpolooblačno13
Kodaňdážď1
Kyjevhmlisto2
Lisabonpolojasno13
Londýnobčasný dážď4
Madridpolojasno13
Moskvahmlisto-3
Oslosneženie-10
Parížoblačno6
Prahapolojasno2
Rímoblačno13
Sofiazamračené8
Štokholmsneženie-5
Varšavapolooblačno1
Viedeňpolojasno3
Záhrebpolooblačno6
Ženevaoblačno5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.