Hospodársky denník
USD41,708 Sk
EUR42,382 Sk
CHF26,463 Sk
CZK1,18 Sk
  Piatok  17.Decembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Keď sa rok 2000 opýta


S koncom tohto roka sa pomaly približuje aj okamih, ktorý jednoznačne preverí úsilie spoločností o zabezpečenie si svojich počítačových systémov. Vhodne by sme tak mohli modifikovať starý dobrý výrok na: „Keď sa rok 2000 opýta.“ Samozrejme, že nechceme šíriť paniku, pretože napríklad už všetky banky a dôležité inštitúcie na Slovensku deklarovali svoju pripravenosť na tento prelom, ale aj keď dúfame, že počet postihnutých spoločností bude čo najmenší, nejaké problémy sa pravdepodobne objavia. Predpokladáme, že nikto to nezobral na ľahkú váhu, ale v niektorých prípadoch mohlo dôjsť k podceneniu situácie. V zahraničí a hlavne na západe sa spoločnosti pripravovali na tento problém už viac ako rok a investovali obrovské peniaze. U nás však bola situácia celkom iná. Nie, že by sa slovenské firmy nepripravovali, ale ich zvýšené úsilie bolo možné pozorovať až v posledných mesiacoch. Jedným konkrétnym prípadom, ktorý môže slúžiť ako príklad zlého načasovania riešenia, je ruský letecký kontrolný systém. Podľa oficiálnych vyhlásení je systém pripravený približne na 50 %, keď celkové výdavky už dosiahli viac než 17 miliónov dolárov. Vladimír Andrejev, šéf ruských federálnych leteckých služieb, ktorý vyhlásili, že systém bude 31. decembra pripravený, však dodal, že 31. decembra lietať nebude. Ešte začiatkom decembra sa však niektorí americkí a medzinárodní leteckí experti vyjadrili, že ruský letecký kontrolný systém pravdepodobne pre krátkosť času pripravený nebude. Vedúci predstavitelia systému naopak vyhlasujú, že sa všetko stihne urobiť včas. Budeme teda musieť počkať, aby sme zistili, kto má pravdu. Ruskí leteckí kontrolóri používajú pri navigácii letov od Ameriky až po východnú Áziu približne 14-tisíc počítačov, z ktorých až 2470 potrebuje upgrade. Toto je skutočný prípad zlého načasovania aj v takej dôležitej oblasti, akou letectvo nepochybne je. Neostáva nám nič iné iba dúfať, že všetko sa podarí dokončiť a problémy v ostaných oblastiach nebudú veľmi veľké. Hlavným problémom môže byť región, ktorý má vlastné problémy, ale pravdepodobne sa neočakávaných problémov môže dožiť aj iný. (vg)

Amsterdamobčasný dážď3
Aténypolojasno17
Belehradobčasný dážď6
Berlínoblačno2
Bratislavapolojasno3
Bruselobčasný dážď3
Budapešťpolooblačno5
Bukurešťzamračené8
Frankfurtoblačno3
Helsinkisneženie-3
Istanbulpolooblačno13
Kodaňdážď1
Kyjevhmlisto2
Lisabonpolojasno13
Londýnobčasný dážď4
Madridpolojasno13
Moskvahmlisto-3
Oslosneženie-10
Parížoblačno6
Prahapolojasno2
Rímoblačno13
Sofiazamračené8
Štokholmsneženie-5
Varšavapolooblačno1
Viedeňpolojasno3
Záhrebpolooblačno6
Ženevaoblačno5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.