Hospodársky denník
USD42,591 Sk
EUR42,789 Sk
CHF26,818 Sk
CZK1,186 Sk
  Utorok  7.Decembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vypúšťanie dymovej clony


Alebo kto môže a nemôže parkovať v bratislavskej mestskej časti Staré Mesto Dovolím si použiť jednu vtipnú floskulu. Aj mňa ide šľak trafiť, keď sa vynorí - kde sa vzal, tam sa vzal - autor „novej koncepcie“, „novej politiky“, čiže príklad z histórie „novej ekonomickej politiky“. Všetky sú totiž na jedno kopyto, málokto sa v nich vyzná. Ale netrvá dlho a vykľuje sa šidlo z vreca. Spravidla autor a kol. z myšlienky profituje v prípade, že priamo neryžuje. Na mysli mám tzv. novú parkovaciu politiku, ktorú pred týždňom prezentovali predstavitelia bratislavskej mestskej časti Staré Mesto občanom v divadle Astorka. Najprv fakty: vo všedné dni stojí nelegálne na chodníkoch, priechodoch a inde 15 percent vozidiel v čase medzi 5.00 až 19.00 hod. Dve hodiny parkuje v centre 67 percent áut. Celý deň 10 percent. Parkovacie karty si nekupuje ani polovica vodičov. Pred šiestimi rokmi chodilo autom do zamestnania 16 percent vodičov, dnes dvojnásobok. Až 42 percent služobných áut parkuje na verejných priestranstvách. A teraz k meritu veci: iba veľmi skromne sa hovorilo o privilégiách. Nie, nešlo o privilégiá temných starých štruktúr. Ide o privilégiá pracovníkov magistrátu, ktorí majú vyhradené parkoviská v zákutiach a uličkách užšieho centra - bez parkovacích kariet, bez „papúč“ a bez hrozby odťahovacej služby. Šokujúce sú dva fakty postavené vedľa seba: 42 percent služobných a 15 percent súkromných vozidiel nelegálne parkujúcich. Teda, kto tu na koho vypúšťa dymovú clonu? Kto koho tu zavádza a uvádza do omylu? K parkovaniu totiž treba prirátať aj plochy vyznačené zákazom parkovania a stĺpiky - predané miesta - kde spravidla málokto Dráždi ma negatívny prístup k riešeniu problému v záujme „humanizácie prostredia“. Celkom vážne sa uvažuje na malej radnici o vysídlení nežiaducich prevádzok (?), o budovaní neprejazdných zón a (socialistickej) hudbe budúcnosti o záchytných parkoviskách. A tak sa máme na čo tešiť. Rýchlosť v centre 30 km/h, výstavba parking garáží (box za 100 Sk/h), využitie dvorov a medziblokových priestorov. Celá táto Potemkinovská dedina sa honosne nazýva filozofiou, ktorej cieľom je znížiť v uliciach počet stojacich áut a dostať ich do podzemia. Nuž čo, v podzemí napokon skončíme všetci. Aj filozofi, aj vodiči. Ivan Mitošinka

Amsterdamprehánky13
Aténybúrky16
Belehradzamračené8
Berlínmrholenie10
Bratislavazamračené10
Bruselzamračené12
Budapešťzamračené10
Bukurešťoblačno8
Frankfurtzamračené12
Helsinkisneženie1
Istanbulbúrky13
Kodaňdážď9
Kyjevdážď so snehom2
Lisabonpolojasno14
Londýnprehánky8
Madridpolojasno15
Milánooblačno13
Moskvasneženie-3
Osloprehánky3
Parížoblačno12
Prahamrholenie12
Rímpolojasno16
Sofiaoblačno7
Štokholmdážď2
Varšavamrholenie9
Viedeňoblačno12
Záhreboblačno9
Ženevaoblačno11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.