Hospodársky denník
USD42,591 Sk
EUR42,789 Sk
CHF26,818 Sk
CZK1,186 Sk
  Utorok  7.Decembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Sexy horor šou


Piercing na najnemožnejších miestach. Gróf Dracula a Jana z Arcu. Topmodelky s ortopedickým golierom. To sú najväčšie hity súčasnej módy a reklamy. Svet vyznáva hrôzu, čierny humor a horor. Svet kultúry, reklamy a módy zanevrel na krásu a láskavosť. Obrátil sa k čiernote monštruozite, hororu. Hitom sezóny sa stala Jana z Arcu. Krvou sa nechala inšpirovať aj Helena Rubinsteinová v novej kolekcii líčenia, podľahli jej aj mnohí výtvarníci, filmári. Niekdajší vyznávači estetična a vkusu i krásy dnes oslavujú brutálno. „Šťastná rodinná pohoda už ani v umení ani v reklame nefunguje,“ konštatuje umelecký riaditeľ jednej z najväčších svetových agentúr. „Nezodpovedá skutočnosti. Náš život je plný problémov, plný sexu a násilia. Taká musí byť aj reklama, také je umenie dneška. Inak ľudí neoslovíme.“ Vo Veľkej Británii vládne v umení i reklame čierny humor. K najúspešnejším patrí firma Dress to Kill, ktorá predstavuje roztržitého holiča, ktorého tak upúta okoloidúca kráska, že svojmu klientovi podreže hrdlo. Firma sa hrdí aj niekoľkými umeleckým výtvormi na podobnú tému. Pokiaľ náhodou nedochádza k mučeniu už na pódiu pred kamerou, prichádza k slovu ďalší štýl – nemocnica. Biele plátenné obleky i šaty, biela tvár, kruhy pod očami. Škótsky štylista a maliar Scott Crolla nechal svoje modelky nafarbiť na bielo-zeleno. Sklenený pohľad a bledé tváre doplnil „nákrčníkom“, ktorý sa používa na spevnenie krčnej chrbtice po úraze. Jeho diela idú na odbyt, a tak sa z neho stáva rutinný výrobca, ktorý si už na svoje prvé umelecké diela a pozitívne odborné kritiky ani nespomenie. Crolla však nie je prvý, kto provokuje podobnými prvkami. Helmut Newton fotografuje svoje modely s protézami. Tento „čierny“ trend sa zrodil vo Veľkej Británii, ktorá je preslávená svojím suchým a čiernym humorom. Ale úspešne sa šíri po celom svete. Možno za to môže aj končiace sa storočie. Ľudia sú osamelí, žijú v beznádeji, nedokážu zmeniť svoj osud, trápia ich choroby i smútok. Svet okolo nás nie je bez chyby a krásny. A preto také nemôže byť ani umenie. (mb)

Amsterdamprehánky13
Aténybúrky16
Belehradzamračené8
Berlínmrholenie10
Bratislavazamračené10
Bruselzamračené12
Budapešťzamračené10
Bukurešťoblačno8
Frankfurtzamračené12
Helsinkisneženie1
Istanbulbúrky13
Kodaňdážď9
Kyjevdážď so snehom2
Lisabonpolojasno14
Londýnprehánky8
Madridpolojasno15
Milánooblačno13
Moskvasneženie-3
Osloprehánky3
Parížoblačno12
Prahamrholenie12
Rímpolojasno16
Sofiaoblačno7
Štokholmdážď2
Varšavamrholenie9
Viedeňoblačno12
Záhreboblačno9
Ženevaoblačno11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.