Hospodársky denník
USD41,396 Sk
EUR42,539 Sk
CHF26,585 Sk
CZK1,175 Sk
  Streda  8.Decembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Marketing má svoj vrchol pred sebou


Výberový vzdelávací program na podporu exportu úspešne zavŕšil prvú etapu „Marketing má svoj horizont ešte len pred sebou. Okrem toho systematické štúdium považujem od okamihu skončenia školy za prirodzenú súčasť môjho pracovného zaradenia,” povedal nám na stretnutí v Trenčianskych Tepliciach doc. Ing. Jaroslav Ďaďo, PhD., vedúci katedry manažmentu a marketingu Ekonomickej fakulty UMB v Banskej Bystrici. Týmito slovami sa snažil objasniť dôvod, prečo sa on, podobne ako ďalších devätnásť odborníkov – vysokoškolských pracovníkov, konzultantov a trénerov - rozhodol zúčastniť na dvojročnom výberovom vzdelávacom programe zameranom na podporu exportu Slovenskej republiky. Korene programu s oficiálnym názvom Slovakia Export Development Programme – Training Component, ktorého prvý modul odštartoval v decembri minulého roka a slávnostne sa uzavrel pred pár týždňami v Trenčianskych Tepliciach, siahajú do roku 1997. Vtedy na základe štúdie, ktorá analyzovala potreby vzdelávania na Slovensku a posúdila možnosti existujúcich inštitúcií, vznikla myšlienka podporiť práve oblasť exportného marketingu výučbou skupiny školiteľov, ktorí budú získané poznatky šíriť ďalej. Do štádia realizácie sa tento nápad dostal ako jeden zo šiestich komponentov už spomínaného Národného programu na podporu exportu financovaného z prostriedkov PHARE. Ďalšou etapou na ceste k stanovenému cieľu bol výber hlavných „aktérov“, to znamená organizátora projektu a jeho účastníkov. Tender, ktorého cieľom bol nájsť najvhodnejšieho organizátora tohto vzdelávacieho programu, vyhral rakúsky Inštitút pre ekonomický rozvoj pri Rakúskej obchodnej komore (WIFI), jedno z najväčších vzdelávacích centier v Európe. Jeho domácim partnerom sa na základe kontaktu WIFI stala spoločnosť Eurosolutions, jedna zo špecializovaných poradenských spoločností spojených pod hlavičkou Jenewein Partnership International. Ako nás informovala projektová manažérka spoločnosti Eurosolutions Ing. Jana Lorencová, náročný bol aj výber účastníkov programu. Z asi šesťdesiat prihlásených sa na základe výberového konania, ktoré bolo založené na veľmi prísnom hodnotení ich teoretických vedomostí a interpersonálnych zručností, vyselektovalo dvadsať ľudí. Títo majú v súčasnosti za sebou prvý modul, ktorého základom bolo osem seminárov na témy Marketingové princípy a rozvoj podniku, Medzinárodný marketing a financovanie exportu, Business to business marketing, Marketingová komunikácia a Predaj. V praktickej časti prvého modulu mali účastníci v troch rôznych prezentáciách možnosť prezentovať získané vedomosti na príklade skutočných prípadových štúdií. V tejto etape k spolupráci pristúpili Regionálne obchodné komory SOPK v Trenčíne a Žiline, ktoré sa spolupodieľali na príprave seminárov pre zástupcov podnikateľskej sféry. Títo takto získali možnosť stretnúť sa s ich potenciálnymi trénermi a konzultantmi a vypočuť si ich stratégie a riešenia týkajúce sa marketingu a problémov orientovaných na export. Práve táto časť programu sa javí ako veľmi dôležitá, pretože, ako potvrdil Ing. Marian Hains, jeden z účastníkov programu a zároveň konateľ trnavskej spoločnosti IMH, potreba vzdelávať v oblasti marketingu zamestnancov i topmanažment slovenských podnikov a firiem je veľmi, veľmi vysoká. Na budúci rok účastníkov celého programu čaká absolvovanie druhého modulu, ktorého obsah tvoria témy Marketingový informačný systém, Správanie sa zákazníka a nákupcu, Organizácia, plánovanie a manažment v marketingu a Plánovanie v exportnom marketingu. Úspešní absolventi celého dvojročného programu dostanú medzinárodne akreditovaný diplom Inštitútu pre ekonomický rozvoj pri Rakúskej obchodnej komore. Ich povinnosťou bude šíriť získané medzinárodné know how ďalej na slovenskom trhu, či už v rámci vzdelávacích aktivít alebo formou zákaznícky orientovaných poradensko-projektových riešení. Jana Hyžová
Povedali o programe...
„Zmysel tohto programu pre slovenskú stranu je jasný: rozvoj ľudí, ktorí v ďalšom slede môžu pomôcť slovenskému hospodárstvu pri budovaní, rozvoji a ďalšom zdokonaľovaní exportného marketingu. Naším cieľom v rámci tohto projektu je prostredníctvom prenosu rakúskeho know how podporiť transformujúce sa krajiny, aby ako rozvinutejšie ľahšie dosiahli prístup k západným trhom. Keďže pre geografickú blízkosť dokáže slovenský trh bez väčších bariér ľahko komunikovať s rakúskym, Rakúsko sa môže pre Slovensko stať vstupnou bránou na Západ.“ Dr. Franz Koppensteiner, zástupca WIFI Österreich
„Pre mňa osobne znamenala účasť na tomto vzdelávacom programe rozhodujúci zlom v mojom pracovnom živote. Ešte počas prvého modulu som založila vlastnú firmu zaoberajúcu sa marketingovou komunikáciou a otázkami corporate identity, čím sa mi splnil môj dávny sen.“ Ing. Zuzana Machová, účastníčka programu
„“Niektorí ľudia chápu nesprávne zmysel transferu rakúskeho know how do stredo- a východoeurópskych krajín. Slovenské firmy sa však chcú dostať na západný trh a rakúsky trh je jeho súčasťou. To znamená, že pravidlá, ktoré platia v Rakúsku, platia aj v iných západoeurópskych štátoch, aj v USA. Je známe, že slovenskí účastníci programu nie sú vo svojom odbore začiatočníci, všetci už majú určitú úroveň vedomostí zo svojho uhla pohľadu. V spojení s poznatkami, ktoré im v rámci kurzu odovzdajú rakúski lektori, pritom platí, že jeden plus jeden sa rovná tri, to znamená, že výsledkom je vyššia kvalita a úroveň.“ Ing. Mag. Margit Wendelbergerová, lektorka programu

Amsterdamoblačno11
Atényoblačno18
Belehradoblačno6
Berlínhmlisto5
Bratislavapolooblačno7
Bruseloblačno9
Budapešťoblačno6
Bukurešťoblačno8
Frankfurtzamračené5
Helsinkisnehové prehánky1
Istanbuloblačno17
Kodaňoblačno7
Kyjevsneženie1
Lisabonpolojasno14
Londýndážď10
Madridpolojasno12
Milánopolooblačno11
Moskvasneženie-4
Oslodážď2
Parížoblačno11
Prahahmlisto4
Rímpolojasno15
Sofiaoblačno6
Štokholmoblačno2
Varšavazamračené4
Viedeňpolooblačno7
Záhrebhmlisto3
Ženevahmlisto4

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.