|
|||||||||||||||||
Štvrtok 9.Decembra 1999 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Najväčší obchod v šoubizniseMediálnym svetom otriasa už niekoľko rokov vlna fúzií, ale obchod medzi Viacomom a CBS je niečo, čo tu ešte nebolo. Viacom, ktorý CBS prakticky ovláda, vložil do transakcie viac ako 40 miliárd dolárov. Takúto sumu zatiaľ nikto nikdy v mediálnom priemysle neinvestoval. Zlúčená firma má názov Viacom, medzi mediálnymi gigantmi bude však aj tak až na treťom mieste. Prvé miesto patrí Time Warner s ročným ziskom 26 miliárd dolárov, po ňom nasleduje Disney, ktorý ročne zarobí 23 miliárd USD. Nový Viacom sa i napriek tomu stane najväčším televíznym a rozhlasovým operátorom v USA, ktorý bude kontrolovať 41 percent vysielacieho trhu. CBS totiž ako veno priniesla nielen televízne štúdiá, ale aj dva najväčšie reťazce rozhlasových staníc. Viacom, ktorý je majiteľom filmových štúdií Paramount, zase zabezpečí výrobu programov pre televíziu. Toto priamo ukážkové spojenie spoločnosti na výrobu programov a ich distribúcie k divákovi vedie k špekuláciám, že na mediálnej scéne čoskoro príde k ďalšej fúzii. Aktérmi by pritom mali byť televízne spoločnosti NBC na jednej strane a Sony alebo Seagram na strane druhej. Najväčšie mediálne spoločnosti sveta Time Warner* 26,8 mld. USD Disney*23,0 mld. USD Viacom* 18,9 mld. USD News Corp.*13,6 mld. USD Bertelsmann*12,7 mld. USD Seagram*12,3 mld. USD (pozn. údaje označujú ročný zisk) (mb) |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |