|
|||||||||||||||||
Streda 24.Marca 1999 |
Výsledky konkurzu sú známeAir Slovakia sa dohodla s väčšinou cestovných kancelárii Včera zverejnili výsledky osobitného ponukového konania, ktorý vypísalo MDPT SR na prevádzkovanie a prenájom troch lietadiel TU 154 M, ktoré predtým prevádzkovali Slovenské aerolínie (SLL). Na ich základe začne MDPT okamžite rokovať s Air Transport Europe, Poprad a so SLL o krátkodobom prenájme a následnom odpredaji troch lietadiel typu TU 154 dovezených v rámci deblokácií z Ruskej federácie tak, aby ich mohli využiť počas letnej turistickej sezóny. Podľa hodnotenia komisie ani jedna z ponúk oboch uvedených spoločností nespĺňa v plnom rozsahu požiadavky štátu v zmysle zákona č. 278/1993 Z. z. o správe majetku v znení neskorších predpisov. No tým, že SLL ako prepravca vypadol z hry až vlastne koncom januára, vznikli problémy cestovným kanceláriám. Mnoho z nich už malo dohodnuté leteckú prepravu so SLL, na konkrétne termíny odletov nakontrahované ubytovacie kapacity, vytlačené katalógy s cenami zájazdov. Slovenský letecký prepravca AIR Slovakia síce ešte v januári vyhlásil, že je schopný pokryť kapacitu, ale veľa cestovných kancelárií ešte pred dvoma týždňami, nevedelo ako ďalej. Slovenská asociácia cestovných kancelárii viackrát poukázala, že na chybné rozhodnutia ministerstva z minulosti doplácajú len cestovné kancelárie. V snahe situáciu riešiť, iniciovala aj stretnutie cestovných kancelárií s predstaviteľmi Air Slovakia. Podľa vyjadrení zástupkyne SACK, rokovania však ukázali, že Air Slovakia nie je schopná sa vtesnať do požadovaných cenových relácií ani pokryť termíny, ktoré cestovné kancelárie už ponúkajú v katalógoch. Stanovisko druhej strany Obchodný riaditeľ Air Slovakia Tibor Varga však potvrdil, že väčšia časť turoperátorov sa už rozhodla s nimi lietať. Konkrétne Tip Travel, Alfa Tour, MSTT, Terra Travel, Tatratour a pridala sa aj Koala Tours. Zatiaľ sú na mŕtvom bode rokovania s cestovnou kanceláriou Satur a Neckerman. Air Slovakia plánuje v týchto dňoch doviezť novší Boeing 737 a pred letnou sezónou ešte jeden. Hodnota každého je približne 10 miliónov USD. Obe lietadlá novšej generácie získajú opäť na lízing. Starší Boeing 727, ktorý dosiaľ prevádzkovali, skončí svoje pôsobenie na Slovensku. Do konkurzu na prevádzkovanie lietadiel TU 154 M sa neprihlásili. Po rozpade ČSFR ponúkli ako prví charterovú dopravu zo Slovenska, a to v cenách, ktoré dokáže slovenský trh akceptovať. Pri rozhodovaní odkiaľ sa zoberú prepravné kapacity, zvažovali dve varianty: obrátiť sa na výrobcu lietadiel typu TU alebo na západ. Vzhľadom na vtedajšiu komplikovanú politickú situáciu v Rusku, ako i na fakt, že časti lietadiel sa vyrábali vo viacerých štátoch ZSSR, viselo rad otáznikov nad pravidelnou údržbou, škrípala kooperácia, neisté boli garancie. Preto sa napokon obrátili na výrobcu boeingov v USA. Dnes po siedmich rokoch činnosti Air Slovakia majú už dobré meno vo viacerých krajinách, kam lietajú či je to Kuvajt, Izrael, Grécko, Španielsko a podobne. Vyššie ceny |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |