Hospodársky denník
USD40,995 Sk
EUR44,678 Sk
CHF27,998 Sk
CZK1,166 Sk
  Streda  24.Marca 1999

Spotrebiče na trh


Štvrtý európsky producent bielej techniky
Nový Calex Zlaté Moravce plánuje okrem chladiarenskej techniky ponúknuť na trh ďalšie domáce spotrebiče. „V súlade s podpísanou distribučnou zmluvou so štvrtým najväčším európskym producentom bielej techniky Brandt Groupe dopĺňame sortiment o automatické práčky a umývačky riadu,“ zdôraznil Jozef Hollý, personálny riaditeľ spoločnosti Nový Calex. Na domácom trhu ponúka spoločnosť sortiment výrobkov troch obchodných značiek - Calex, Thomson Calex a Thomson, exportované výrobky majú označenie General Frost. Na slovenskom trhu umiestňuje 26 % produkcie, 21 % smeruje do ČR a 53 % dodáva do ďalších európskych krajín. Medzi hlavné exportné trhy spoločnosti patria niektoré krajiny západnej Európy, ďalej Česko, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko, Taliansko, Grécko, Bulharsko, Rumunsko a Rusko.

V súvislosti s budúcim vývojom jednotlivých značkových línií Nového Calexu uviedol J. Hollý štyri dominantné oblasti. Na základe požiadaviek spotrebiteľov domácich a zahraničných trhov sa má vytvoriť optimálny výrobný program. Ďalej sa budú riešiť úlohy v oblasti inovácií. „Nemenej dôležité je zladenie energetickej náročnosti vyrábaných modelov so smernicou Európskej únie ES 96/57 vzhľadom na požiadavku energetických tried A, B, maximálne C. Takmer 75 % modelov pripravených na ponuku v roku 1999 je s nižšou energetickou náročnosťou v priemere od 5 do 30 %,“ tvrdí personálny riaditeľ. Spoločnosť tiež plánuje spustiť sériovú výrobu vybraných modelov s chladiacim médiom izobután ako náhradu za chladivo R 134a. Nový Calex Zlaté Moravce vznikol na základe uznesenia vlády SR zo dňa 18. marca 1997. Založili ho traja akcionári - Ministerstvo hospodárstva SR s podielom 51 %, Omnia 25 % akcií a VÚB s 24 % podielom na základnom imaní. Svoju činnosť začal 1. januára 1998 prevádzkou v troch výrobných závodoch. (SITA)

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.