|
|||||||||||||||||
Streda 24.Marca 1999 |
Spotrebiče na trhŠtvrtý európsky producent bielej techniky Nový Calex Zlaté Moravce plánuje okrem chladiarenskej techniky ponúknuť na trh ďalšie domáce spotrebiče. V súlade s podpísanou distribučnou zmluvou so štvrtým najväčším európskym producentom bielej techniky Brandt Groupe dopĺňame sortiment o automatické práčky a umývačky riadu, zdôraznil Jozef Hollý, personálny riaditeľ spoločnosti Nový Calex. Na domácom trhu ponúka spoločnosť sortiment výrobkov troch obchodných značiek - Calex, Thomson Calex a Thomson, exportované výrobky majú označenie General Frost. Na slovenskom trhu umiestňuje 26 % produkcie, 21 % smeruje do ČR a 53 % dodáva do ďalších európskych krajín. Medzi hlavné exportné trhy spoločnosti patria niektoré krajiny západnej Európy, ďalej Česko, Poľsko, Maďarsko, Chorvátsko, Taliansko, Grécko, Bulharsko, Rumunsko a Rusko. V súvislosti s budúcim vývojom jednotlivých značkových línií Nového Calexu uviedol J. Hollý štyri dominantné oblasti. Na základe požiadaviek spotrebiteľov domácich a zahraničných trhov sa má vytvoriť optimálny výrobný program. Ďalej sa budú riešiť úlohy v oblasti inovácií. Nemenej dôležité je zladenie energetickej náročnosti vyrábaných modelov so smernicou Európskej únie ES 96/57 vzhľadom na požiadavku energetických tried A, B, maximálne C. Takmer 75 % modelov pripravených na ponuku v roku 1999 je s nižšou energetickou náročnosťou v priemere od 5 do 30 %, tvrdí personálny riaditeľ. Spoločnosť tiež plánuje spustiť sériovú výrobu vybraných modelov s chladiacim médiom izobután ako náhradu za chladivo R 134a. Nový Calex Zlaté Moravce vznikol na základe uznesenia vlády SR zo dňa 18. marca 1997. Založili ho traja akcionári - Ministerstvo hospodárstva SR s podielom 51 %, Omnia 25 % akcií a VÚB s 24 % podielom na základnom imaní. Svoju činnosť začal 1. januára 1998 prevádzkou v troch výrobných závodoch. (SITA) |
|
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |