Hospodársky denník
USD41,859 Sk
EUR44,871 Sk
CHF28,144 Sk
CZK1,168 Sk
  Streda  31.Marca 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Na Slovensko sa radi vracajú


Môžeme ponúknuť oddychové aj poznávacie pobyty
Pretože Slovenská agentúra pre cestovný ruch zabezpečuje štátnu propagáciu a marketing Slovenska v cestovnom ruchu, opýtali sme sa jej riaditeľa Ing. Jána Bočkaya, akou formou ju zabezpečuje. - Predovšetkým zabezpečujeme oficiálnu účasť SR na medzinárodných výstavách a veľtrhoch cestovného ruchu v zahraničí, dávame možnosť spoluúčasti slovenským subjektom cestovného ruchu (incomingové cestovné kancelárie, kúpele, hotely, združenia, mestá, regióny). Nie je to len reprezentatívna účasť, ale všade sa snažíme osloviť čo najviac profesionálnych a laických návštevníkov, informovať ich o možnostiach cestovného ruchu na Slovensku. Využívame pritom vlastné tlačené, ale už aj multimediálne propagačné materiály - videofilmy a CD-ROM-y. Usilujeme sa, aby už expozícia národného stánku bola pre návštevníkov príťažlivá, spestrujeme ju vystúpeniami ľudových umelcov alebo remeselníkov. Pre každý veľtrh pripravujeme aktuálne tlačové informácie pre akreditovaných novinárov, na ťažiskových veľtrhoch organizujeme samostatnú tlačovú konferenciu. Na tej poslednej v Berlíne začiatkom marca na ITB Berlín sa zúčastnilo až 35 novinárov. Ako je to s návštevnosťou Slovenska, lebo niektoré pramene uvádzajú, že turistov pribúda, iné, že ich prichádza menej. - Podľa oficiálnych štatistických údajov by sa dalo povedať, že záujem o Slovensko klesá. Na túto problematiku sa však treba pozerať v širších medzinárodných súvislostiach. Skončil cestovateľský boom začiatku deväťdesiatych rokov a nastupuje konkurenčný boj na medzinárodnom trhu cestovného ruchu, v ktorom budú úspešné krajiny s kvalitnou ponukou cestovného ruchu a silným propagačným pôsobením. Z nášho pohľadu v poslednom období pozorujeme zvýšený záujem o Slovensko u návštevníkov z Nemecka, ČR a Ruska. Z dotazníkových prieskumov, ktoré robíme v zahraničí, vyplýva, že návštevníci z ČR majú najväčší záujem stráviť dovolenku vo Vysokých a v Nízkych Tatrách, v Malej Fatre, pri termálnych kúpaliskách južného Slovenska a v mestách hlavne tých, ktoré majú mestské pamiatkové rezervácie. Medzi návštevníkmi z Nemecka je spoločný záujem o pobyty v slovenských kúpeľoch, a potom sa už žiadané oblasti odlišujú podľa toho, z ktorej časti Nemecka návštevníci pochádzajú. Turisti z východnej časti uprednostňujú Vysoké a Nízke Tatry a hostia zo západného Nemecka sa zaujímajú o Spiš, Gemer, staré banské mestá, čo má aj určité historické korene. Podobne ako pozorujeme odlišný záujem o niektoré oblasti Slovenska, pozorujeme aj rozdiel v spôsobe trávenia dovolenky. Českí turisti uprednostňujú rekreačný a kultúrno-poznávací pobyt, vysoký podiel má návšteva príbuzných a priateľov a napríklad nemeckí turisti majú záujem o kultúrno-poznávacie a rekreačné pobyty a pobyty v kúpeľoch. Zámorskí hostia, ktorí do Európy prichádzajú, majú záujem prezrieť si aj u nás najmä hlavné mesto. V globále zisťujeme, že sa turisti na Slovensko radi vracajú. Marcela Zábojníková

Amsterdampolojasno17
Atényoblačno16
Belehradpolojasno15
Berlínpolojasno16
Bratislavaslnečno16
Bruselslnečno17
Budapešťslnečno17
Bukurešťoblačno13
Frankfurtslnečno14
Helsinkiprehánky10
Istanbuloblačno14
Kodaňslnečno15
Kyjevslnečno17
Lisabonslnečno20
Londýnoblačno15
Madridslnečno20
Milánoslnečno20
Moskvaslnečno16
Oslooblačno11
Parížslnečno18
Prahaslnečno14
Rímslnečno18
Sofiaoblačno12
Štokholmdážď12
Varšavaslnečno17
Viedeňslnečno18
Záhrebpolojasno16
Ženevaslnečno15

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.