Hospodársky denník
USD41,553 Sk
EUR44,748 Sk
CHF28,034 Sk
CZK1,176 Sk
  Pondelok  12.Apríla 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Svet je naším trhom

Nie je ani jednoduchá, ani bezbolestná cesta k prosperite Slovenska. Hľadáme prácne spôsoby preniknutia do povedomia širokej svetovej verejnosti, budujeme svoj imidž. So striedavým úspechom. Ako by sme si ešte stále neverili, aj v prípadoch, keď máme svetu čo ponúknuť. Prezentácia našej krajiny je mimoriadne dôležitá. A keď niekto vyčituje príliš optimistické hodnotenie našej ekonomickej reformy z vlastných radov, mal by si uvedomiť, ako málo skutočne serióznych informácií o nás vo vyspelých priemyselných krajinách je.

Informácie sa stávajú vskutku kľúčovým prvkom konkurenčnej výhody. Riadenie toku informácií je síce základnou zložkou práce marketingových oddelení, to však všetko nezachráni. Zle poňatá propagácia totiž môže spôsobiť viac škody ako úžitku.

Západní investori, aj keď si už nejaké cestičky k nám našli, ešte stále Slovensko iba objavujú. Mnohé zahraničné cesty ekonomických ministrov do sveta vyniesli viaceré konkrétne ponuky aj v minulosti, mnohé sa ukazujú aj teraz. Ide teraz už iba o to, ako efektívne ich dokážeme využiť. Ak však chceme tieto ponuky vskutku zúročiť, musíme veľmi konkrétne predstaviť vlastné projekty, stanoviť jasné podmienky. S konštatovaním, že včasná informácia a komunikácia je samozrejmosťou, by sme nevystačili, ak by sme zostali iba pri deklarovaní tejto zásady.

Mnohé slovenské podniky sa pokúšajú oživiť svoje výrobné programy, hľadajú si vlastnú cestu na zahraničné trhy. Mnohí malí a strední podnikatelia investujú nemalé finančné prostriedky, aby sa mohli zúčastniť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách. Našich remeselníkov už poznajú v Mníchove, potravinárov v Taliansku, Nemecku, strojárov v Indonézii... Potvrdilo sa, že trojuholník, výroba-obchod-zákazník, má svoje nemeniteľné zákonitosti.

Okrem takých hodnôt, akými sú o. i. hrubý domáci produkt, podiel štátnych a privatizovaných podnikov, inflácia, kúpna sila obyvateľstva, je jedným z nepriamych ukazovateľov rozvoja trhového hospodárstva u nás aj neustále zvyšovanie výdavkov na reklamu. Ibaže, v chudobných slovenských ekonomických vodách najmä malí a strední podnikatelia pričasto musia znižovať práve túto položku. A tak sme hlboko pod priemerom vyspelého ekonomického sveta.

Ak však firmy budú zabúdať na propagáciu svojich zámerov a výsledkov, zastavia sa hneď na začiatku. Tvrdenia: my to nepotrebujeme, my sa predávame dobre aj bez reklám, neobstoja. Obchod je zbraň, účinná i nebezpečná. Ak sa nedokážeme pohybovať na poli obchodovania, nebudeme úspešní. Samozrejme, dnes nie je možné investovať bez rýchlych výsledkov. Aj preto je nadväzovanie nových obchodných kontaktov imperatívom dňa. Platí aj ďalší. Obchod a reklama sú spojené nádoby, je to nepretržitý dialóg na tému obrat a zisk.

Slovensko pomaly búra bariéry nedôvery. Aj vďaka tomu, že sa zastavil pokles ekonomiky. Je na nás, ako dokážeme ponúknutú šancu využiť. Musíme ešte razantnejšie budovať svoj imidž, musíme obchodovať, predávať, objavovať nové netradičné trhy. Prezentácia firiem na medzinárodných veľtrhoch a výstavách je práve taká dôležitá ako napríklad miera zisku.

- do plôšky -

Veľtrhy pomáhajú prezentovať Slovensko ako vyspelú modernú krajinu. Je dobre zopakovať si, že rozvoj výstavníctva podporí ekonomickú reformu, pretože umožňuje kontakt našich výrobcov s výrobcami celého sveta a sprostredkúva obchod. Prostredníctvom výstav a veľtrhov „prišiel“ svet k nám a my sa dostávame viac a názornejšie do povedomia zahraničnej verejnosti. Prioritným záujmom vystavovateľov je úspešné uzatváranie obchodných kontraktov a predaj vystavených exponátov. Je to však aj miesto, kde naši výrobcovia a podnikatelia majú možnosť priamej konfrontácie svojich výrobkov s vyspelou zahraničnou konkurenciou. Vývoj smeruje k tomu, aby každý veľtrh či výstava boli skutočne účinným a fungujúcim nástrojom obchodu pre tú-ktorú cieľovú skupinu nositeľov ponuky a dopytu. Špecializované veľtrhy - to je tendencia, ktorá sa prejavuje vo vyspelom svete a začína sa aj u nás. To je základ efektívnosti tohto odboru.

Počasie

Na celom území Slovenska prevláda mierne dráždivé počasie, ktoré podmieňuje zvýšený výskyt niektorých zdravotných ťažkostí u meteosenzitívnych ľudí. Zhoršenie zdravotného stavu je možné u pacientov s ochoreniami pohybového systému, predovšetkým u reumatikov. Mierne zvýšený môže byť sklon k výskytu a zhoršeniu ekzémov, k zvýšeniu bolestí hlavy a k depresívnym stavom. Zvýšenie tonusu u vegetatívne labilných ľudí zlepší subjektívny stav týchto osôb (pri neurózach, neurotickej depresii, neurotickej asténii). Pozitívne je pôsobenie pri srdcovo-cievnych ochoreniach, výraznejšie u pacientov s nízkym tlakom krvi.Zajtra predpokladáme zníženie duševnej výkonnosti, možné sú poruchy koncentrácie a predĺženie reakčného času. Narušený môže byť celkový zdravotný stav meteosenzitívnych ľudí. Výraznejšie sú ťažkosti u ľudí so sklonom k migrénam a zvýšená môže byť frekvencia astmatických záchvatov. Zvýšená je náklonnosť k depresii, nervozite a predráždenosti. (zč)

Dnes bude cez deň postupne polooblačno až oblačno a iba miestami prehánky. Najvyššia denná teplota 12 až 16, na Orave, v Liptove a na Spiši okolo 10 stupňov Celzia. Severozápadný vietor 3 až 7 m/s, v priebehu dňa zoslabne a zmení sa na južný. Teplota vo výške 1500 m okolo 3 stupňov Celzia.V utorok veľká oblačnosť až zamračené a časom dážď, v priebehu dňa od západu prechod k premenlivej oblačnosti s prehánkami. V stredu polooblačno až oblačno a miestami hlavne na severe prehánky, vo vysokých horských polohách snehové. Najnižšia nočná teplota 7 až 2, v stredu v horských dolinách miestami okolo nuly, najvyššia denná 10 až 15 stupňov Slnko vyjde o 6,09 a zapadne o 19,37 hod.

Amsterdamprehánky12
Atényslnečno22
Belehradoblačno18
Berlíndážď12
Bratislavaoblačno16
Bruseloblačno13
Budapešťoblačno17
Bukurešťpolooblačno19
Dublinprehánky14
Frankfurtdážď12
Helsinkidážď7
Istanbulslnečno16
Kodaňdážď10
Kyjevoblačno13
Lisabonslnečno24
Londýnoblačno16
Madridslnečno24
Milánopolojasno21
Moskvadážď8
Osloprehánky9
Parížprehánky15
Prahaoblačno14
Rímpolojasno22
Sofiapolojasno20
Štokholmprehánky8
Varšavaoblačno14
Viedeňoblačno17
Záhreboblačno18
Ženevazamračené15

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.