Hospodársky denník
USD41,264 Sk
EUR44,761 Sk
CHF27,951 Sk
CZK1,177 Sk
  Utorok  13.Apríla 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













V majstrovskej línii


O víťazovi Veľkej ceny Brazílie F 1 sa rozhodovalo v boxoch Zaujímavá štatistická súvislosť – posledných päť víťazov Veľkej ceny Brazílie sa stalo napokon aj celkovými víťazmi seriálu MS formuly 1 a svetovými šampiónmi. Hoci sa z triumfu na okruhu v Interlagose tešil – rovnako ako vlani – Mika Häkkinen z tímu West McLaren Mercedes, nemôže mu nikto vyčítať, že sa k prvenstvu dopracoval ľahko. „Keď som cítil, ako v dlhej rovinke stratil monopost ťah a predišli ma Barrichello aj Michael Schumacher, myslel som si, že je to koniec,“ povedal fínsky pilot po pretekoch. „Podradil som však, motor sa chytil a potom už išlo všetko opäť ako predtým. Stále som sa v duchu obával či motor vydrží a neobjaví sa opäť ten istý problém, ale nič sa už nestalo. Prekvapilo ma to, lebo počas celej kariéry sa mi ešte v takomto prípade nestalo, aby auto po podobných problémoch pokračovalo v optimálnej prevádzke až do cieľa. Celý tím urobil po Veľkej cene Austrálie kus roboty a ešte viac mi pomohlo, ako chlapci zvládli zastávku v boxoch, ktorá vlastne rozhodla o mojom víťazstve.“ David Coulthard vypadol, keď reálne šance na dobré umiestnenie stratil už na štartovom rošte, keď ostal stáť so zhasnutým motorom. „Keď som sa potom na trať vrátil, bolo jasné, že by som pokojne mohol bojovať s Mikom a Michaelom o prvenstvo. Opäť sa však vyskytli problémy s prevodovkou – nešla mi zaradiť päťka, tak som zašiel do boxov, lebo sa zdalo, že by sa s tým dalo niečo urobiť. Po výjazde z depa som však piaty stupeň opäť zaradil a prevodovka skolabovala definitívne... “

Ako sa ukázalo, o víťazovi sa rozhodlo v boxoch, keď Rubens Barrichello, jazdiaci na prvej priečke, aj Michael Schumacher ako dvojka stratili dôležité sekundy a Mika Häkkinen sa z jedinej zastávky v depe vrátil na trať ako víťaz, pričom svoje vedenie zvýraznil v závere rozdielom takmer 5 sekúnd. Potvrdilo sa, že monoposty West McLaren Mercedes majú okrem vynikajúceho výkonu v porovnaní s Ferrari aj nižšiu spotrebu – v hre nervov sa napokon musel vybrať na dotankovanie skôr Michael Schumacher, čo umožnilo Mikovi Häkkinenovi odkrúžiť ešte tri kolá a získať vďaka výkonnejšiemu vozidlu ďalšie cenné desatinky. V celkovom poradí vedie Ír Eddie Irvine, ktorý k desiatim bodom za víťazstvo v Melbourne pridal dva za piatu priečku v Interlagose, nasleduje Häkkinen a Frentzen (Jordan) s desiatimi bodmi, vyššie je však v poradí Fín, pretože dosiahol vyšší počet lepších umiestnení. Seriál MS pokračuje VC San Marina v Imole 2. mája.
(jo)

Amsterdamoblačno14
Aténypolooblačno20
Belehradoblačno14
Berlínoblačno13
Bratislavadážď13
Bruseloblačno14
Budapešťoblačno15
Bukurešťpolooblačno14
Frankfurtoblačno13
Helsinkidážď8
Istanbuloblačno18
Kodaňprehánky9
Kyjevpolooblačno15
Lisabonpolooblačno27
Londýnprehánky14
Madridpolooblačno23
Milánooblačno19
Moskvaoblačno10
Oslooblačno10
Parížpolooblačno15
Prahaoblačno13
Rímbúrky17
Sofiapolooblačno15
Štokholmdážď9
Varšavaoblačno13
Viedeňzamračené14
Záhrebpolooblačno17
Ženevaoblačno11

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.