Hospodársky denník
USD41,967 Sk
EUR44,8 Sk
CHF27,957 Sk
CZK1,185 Sk
  Pondelok  19.Apríla 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Cestovanie má pravidlá


SACK aj o daňovej politike
Bratislava (rva) - V sobotu sa pred hlavnou letnou turistickou sezónou zišli v bratislavskom hoteli Dukla zástupcovia 157 cestovných kancelárií z celého Slovenska na svojom Valnom zhromaždení Slovenskej asociácie cestovných kancelárií (SACK). Dominovali ekonomické i právne otázky týkajúce sa činnosti cestovných kancelárií. Že toho bolo v daňovej problematike dosť, nasvedčuje i fakt, že daňové kontroly cestovných kancelárií prebiehajúce v roku 1998 trvali v poniektorých prípadoch dlhšie ako jeden rok. Problematiku snáď zjednoduší novelizácia zákona o dani z pridanej hodnoty, upravená s režimom EÚ, keď cestovné kancelárie budú povinné vyrovnať DPH ku koncu účtovného roka. Doteraz sa vypočítavajú a platia z ceny, ktorej metodika tvorby závisí od rozhodnutia tej-ktorej cestovnej kancelárie a je teda rôzna a dalo by sa povedať, že stanovenie DPH je predbežné. Situáciu komplikuje aj nejednotnosť v definovaní pojmov, či už pre štatistické potreby, alebo pre zostavenie právnych noriem. Cena sa znova nespája s jej zložkami, ktoré ju tvoria a definujú službu a jej komplex, čím sa stráca celok a dochádza k zavádzajúcej fragmentácii, ktorá znova vedie do bludného kruhu a k novým nedorozumeniam. Je potrebné, aby sa nielen ustálili pojmy, ale aby sa uplatnili v praxi. To okrem iného znamená, aby sa jednotlivé cestovné kancelárie sami zatriedili medzi organizátorov (touroperátorov) alebo predajcov (retailerov). Mimoriadne dôležitú úlohu zohrá toto členenie aj pri ochrane spotrebiteľa. Na zvolenie vhodnej formy istenia a ručenia totiž nestačí len zdravý rozum, ale predovšetkým ekonomické zhodnotenie konkrétnych číselných vstupov. Zasadnutie dokazuje, že v priebehu rokov sa SACK opodstatnene stal živnou pôdou pre nových podnikateľov v oblasti cestovného ruchu.

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.