Hospodársky denník
USD42,25 Sk
EUR44,869 Sk
CHF27,997 Sk
CZK1,189 Sk
  Utorok  27.Apríla 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Viedeň - lákadlo pre svetový obchod

Významné investície nadnárodných spoločností do rakúskych pobočiek

Jedným z hlavných ťahúňov rakúskej ekonomiky je hlavné miesto Viedeň. Umiestnená v srdci Európy, na rozhraní medzi eurozónou a postkomunistickými reformnými krajinami, je lákadlom pre podnikavých ľudí. Firmy z EÚ, ktoré tu sídlia, môžu priamo obchodovať až so štyrmi krajinami strednej a východnej Európy - Slovenskom, Českom, Maďarskom a Slovinskom. Ich hlavné mestá - Bratislava, Praha, Budapešť a Ľubľana - sa nachádzajú v hranici 300 kilometrov, navyše z letiska v Schwechate sa v mimoriadne krátkom čase možno dostať do všetkých dôležitejších obchodných bodov strednej a východnej Európy.

Za ďalšie výhody Viedne sa považuje široká škála kvalitných finančných a priemyselných služieb, flexibilita zamestnancov, bohaté skúsenosti tunajších podnikov a odborníkov s východnými trhmi či vysoký stupeň medzinárodnej stability. Nezanedbateľným faktorom je aj kvalita života, ktorá je podľa nedávnej štúdie poradenskej agentúry William Mercer spolu s Bergom na najvyššej úrovni v Európe. Štúdia pritom zohľadňovala ekonomickú situáciu, kvalitu životného prostredia, systém zdravotnej a sociálnej starostlivosti, systém vzdelávania, možnosti trávenia voľného času a ponuku bytov.

Hádam najlepším dôkazom príťažlivosti Viedne sú rozhodnutia nadnárodných spoločností, ktoré od vstupu Rakúska do EÚ v roku 1995 výrazne zvýšili investície do svojich tunajších pobočiek. General Motors napríklad investoval 4 miliardy ATS do svojho závodu v Asperne. Coca-Cola „povýšila“ svoju viedenskú pobočku na vedúcu európsku kanceláriu. Philips tu založil vlastnú Obchodnú, rozvojovú a podpornú divíziu pre región strednej a východnej Európy.

Veľavravné sú aj čísla o počte novozaložených podnikov. Od roku 1995 do roku 1998 ich počet vzrástol z 3203 na 5005, teda o 56 percent , čo je až o 46 percent nad celoštátnym priemerom. Celkový počet novozaložených podnikov v spomínanom štvorročnom období bol pozoruhodných 18

(by)

Amsterdamoblačno15
Atényslnečno23
Belehradprehánky18
Berlínoblačno19
Bratislavaprehánky18
Bruseloblačno17
Budapešťprehánky20
Bukurešťprehánky18
Frankfurtoblačno19
Helsinkioblačno15
Istanbulpolojasno23
Kodaňprehánky16
Kyjevpolojasno19
Lisabonprehánky19
Londýnoblačno17
Madridbúrky18
Milánopolojasno23
Moskvapolojasno19
Oslooblačno15
Paríždážď16
Prahapolojasno18
Rímpolojasno20
Sofiaprehánky16
Štokholmoblačno15
Varšavabúrky15
Viedeňprehánky18
Záhrebprehánky18
Ženevaprehánky16

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.