Hospodársky denník
USD42,049 Sk
EUR44,902 Sk
CHF27,93 Sk
CZK1,189 Sk
  Štvrtok  29.Apríla 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Po Austrálii, Amerike Európa


V kolotoči formuly 1 je veľmi náročná aj preprava techniky Po dvoch pretekoch seriálu formuly 1 sa dianie vracia spolu s VC San Marina do Európy, čo už tradične sprevádza nielen veľký ohlas médií, ale aj tvrdá práca organizačného tímu. Ako vyzerá dnes preprava celého kolotoča F 1 z jedného kontinentu na druhý? Počas sezóny 1999 absolvuje jedenásť tímov spolu 16 VC. Z nich 11 je v Európe, jedna bola v Austrálii, jedna v Južnej Amerike, ďalšia bude v Severnej Amerika a dve posledné v Ázii, avšak v dvoch vzdialených krajinách - Malajzii a Japonsku. Zvládnutie organizácie prepravy je mimoriadne náročné, náročnejšie ako jednotlivé tímy to však má Bernie Ecclestone a štáb ľudí zabezpečujúcich organizačne veľké ceny. Pred každou veľkou cenou štartujú z Londýna (po pretekoch je postup opačný) tri lietadlá jumbo s televíznou technikou, ďalšie tri sú naložené autami a náhradnými dielcami, do dvoch nakladajú drahocenné monoposty z anglických tímov. Asi v rovnakom čase sa odlepí zo štartovacej plochy v Miláne ďalšie jumbo so všetkým, čo má niečo spoločné s tímami Ferrari, Sauber a Prost. „Je to spolu 650 ton,“ ráta organizátor celej gigantickej prepravy A. Woulard a dodáva: ,,K tomu treba prirátať veci vážiace 25 000 kg, ktoré si jednotlivé tímy vezú so sebou ako bežnú batožinu. Náklady Ferrari mávajú okolo 30 000 kg, West McLaren Mercedes o čosi menej.“ Cenu tovaru si netrúfne odhadnúť, len veľmi hmlisto hovorí o stovkách miliónov dolárov. Všetky drahocennosti techniky si proti poškodeniu poisťujú stajne vo vlastnej réžii. Ani presun ľudských zdrojov nie je jednoduchý. ,,Oproti vlaňajšku sa náš štáb opäť rozšíril. V roku 1998 to bolo 1500 ľudí, teraz je to o ďalších 500 viac!“ Na okruhu Enza a Dina Ferrariovcov v Imole, kde sa už tradične koná VC štátiku San Marino, bude mať v nedeľu prívlastok aktuálnej jednotky celkového hodnotenia E. Irvine. Obhajovať svojich 12 bodov v súboji so zlepšujúcimi sa jazdcami West McLaren Mercedes nebude ľahko. ,,Ale urobím všetko pre to, aby som sa na výslní udržal čo najdlhšie,“ tvrdí sympatický Ír, ktorý je v okolí Bologne ako doma, lebo aj domovský stan Ferrari je v neďalekom Fiorane. Ťažko však čakať, že budú na tieto súvislosti brať ohľad traja „vyhladnutí vlci“ – obhajca Häkkinen sa po kolapse techniky v Melbourne a v Sao Paulo triasol, či monopost MP 4/14 vydrží. Kolega z West McLaren Mercedes a ďalší z favoritov Coulthard (1998 vyhral v Imole systémom štart-cieľ) nezískal v novej sezóne ani bod. Tretím na listine víťazných kandidátov je M. Schumacher. Nemec testoval počas prestávky v španielskom Jereze, a kým Irvine ležal so slabšou chrípkou, naznačil zlepšenými časmi pokrok v nastavení monopostu. Väčšina pretekárov má ešte v podvedomí rok 1994, keď práve v Imole zahynul pri havárii v zákrute Tamburello (dnes už modifikovaná a bezpečnejšia) fenomenálny Senna a počas víkendu aj Rakúšan Ratzenberger. „Odvtedy sa veľa vecí v bezpečnosti zmenilo v náš prospech,“ hovoril najskúsenejší pilot Hill z Jordanu, ktorý ešte v novom ročníku nedošiel do cieľa. Náhradníkom zraneného Zontu v tíme BAR bude fínsky jazdec Salo, Talian Badoer sa už zo zranení z testov vystrábil a nemal by chýbať v monoposte Minardi. VC San Marina sa začína v nedeľu o 14.00. Okruh meria 4930 m, pôjde sa na ňom 62 kôl, vlani dosahovali monoposty priemernú rýchlosť 194 km/h. Výsledky roku 1998: 1. Coulthard (West McLaren Mercedes) 1:34:24,593, 2. M. Schumacher +4,554, 3. Irvine (obaja Ferrari) +51,776, 4. Villeneuve +54,590, 5. Frentzen (obaja Williams) +1:17,477.

Amsterdampolooblačno18
Aténypolooblačno25
Belehradoblačno17
Berlínoblačno13
Bratislavapolooblačno18
Bruselpolooblačno18
Budapešťpolooblačno19
Bukurešťpolooblačno20
Frankfurtmalá oblačnosť20
Helsinkiprehánky13
Istanbulpolojasno22
Kodaňoblačno16
Kyjevprehánky21
Lisabonprehánky16
Londýnmalá oblačnosť19
Madridprehánky18
Milánooblačno19
Moskvaprehánky17
Oslooblačno15
Parížoblačno19
Prahaoblačno16
Rímoblačno18
Sofiapolooblačno20
Štokholmpolooblačno15
Varšavapolooblačno14
Viedeňpolooblačno18
Záhrebpolojasno22
Ženevapolooblačno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.