Noty a matematika Štvormesačný projekt University of California sa zameral na jednu z najchudobnejších základných škôl v Los Angeles: 136 detí z druhého stupňa rozdelili do niekoľkých skupín - všetky sa učili hrať na klavír a k tomu absolvovali komputerový výcvik. Nie však tradičný. Niektoré sa pokúšali ovládať počítač pomocou matematických inštrukcií, iné pomocou nonverbálnych pokynov. Deti z porovnateľnej školy v Orange County sa matematikou a základmi počítačovej gramotnosti prehryzávali tradičným spôsobom. Výsledok? Hudobní žiaci z Los Angeles mali za štyri mesiace výsledky o 27 percent lepšie. Chápali a riešili logické úlohy, orientovali sa v zlomkoch. Zvládli dokonca aj problémy, ktoré sa pred 6. triedou nevyučujú. Deti, ktoré sú schopné zahrať sofistikovanejšiu hudbu, by po krátkom čase nepochybne zvládli matematiku ešte lepšie.
|
Amsterdam | prehánky | 13 |
Atény | slnečno | 19 |
Belehrad | polojasno | 21 |
Berlín | prehánky | 12 |
Bratislava | búrka | 20 |
Brusel | oblačno | 14 |
Budapešť | prehánky | 21 |
Bukurešť | polojasno | 21 |
Frankfurt | prehánky | 14 |
Helsinki | dážď | 6 |
Istanbul | slnečno | 19 |
Kodaň | prehánky | 12 |
Kyjev | oblačno | 14 |
Lisabon | slnečno | 29 |
Londýn | oblačno | 16 |
Madrid | slnečno | 26 |
Miláno | polojasno | 24 |
Moskva | dážď | 5 |
Oslo | prehánky | 6 |
Paríž | oblačno | 15 |
Praha | prehánky | 16 |
Rím | oblačno | 24 |
Sofia | polojasno | 21 |
Štokholm | prehánky | 8 |
Varšava | prehánky | 15 |
Viedeň | búrka | 20 |
Záhreb | oblačno | 19 |
Ženeva | polojasno | 18 |
|
|
|