Hospodársky denník
USD42,648 Sk
EUR45,433 Sk
CHF28,385 Sk
CZK1,202 Sk
  Piatok  14.Mája 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Budúcnosť letiska


Sliač kapacitou pred Košicami
Počet cestujúcich, ktorí v minulom roku využili letisko Sliač, sa v porovnaní s rokom 1997 zvýšil o 118 % na 3728 osôb. Hmotnosť prepraveného nákladu sa zvýšila 13,5 -krát na 384 ton. Záujem o spojenie so stredným Slovenskom má pražské a viedenské letisko, chýba však dopravca, ktorý by linku prevádzkoval štandardným lietadlom. Oznámil to riaditeľ letiska Peter Ťapuška, ktorý očakáva, že začiatok série charterových letov v letnej sezóne skončí obdobie „degradácie“ letiska po skončení pravidelných liniek vo februári 1993. Letisko teraz otvára novú odbavovaciu halu, ktorú vybudovalo v priebehu pol roka s nákladom 3,5 mil. Sk. Už v lete tak bude schopné v priebehu jednej hodiny odbaviť prílet a odlet lietadla veľkosti MDD 83, ktoré má kapacitu 170 pasažierov. K nárastu počtu cestujúcich a množstva nákladu došlo pri rovnakom počte odletov a príletov, spolu 2133, letová hmotnosť sa však zvýšila o tretinu na 10 274 ton. Najviac sa na zvýšení podieľala preprava vojakov na cvičenia vo Vojenskom výcvikovom priestore Lešť. Vysoké objemy predstavovala aj preprava špeciálnej techniky a tovaru. Z bežného komerčného tovaru najväčšie objemy tvorili textil, obuv, prevážali sa však aj osobné automobily či subdodávky pre automobilky. Významný počet letov sa uskutočnil aj v rámci transplantačného programu banskobystrickej Rooseveltovej nemocnice. Možnosti rozvoja vidí P. Ťapuška najmä v dodávkach ľahko skaziteľných potravín, preprave cenných nákladov a doprave kompletov pre automobilový priemysel. Podľa analýz má Sliač z hľadiska počtu prepravovaných osôb asi o desatinu väčší potenciál ako košické letisko. Vzhľadom na vojenské využitie riaditeľ letiska nepredpokladá, že by bol Sliač sprivatizovaný, to sa môže týkať len niektorých činností. (SITA)

Amsterdampolooblačno15
Aténypolojasno27
Belehradveľká oblačnosť23
Berlínpolojasno16
Bratislavaprehánky19
Bruselprehánky14
Budapešť dážď17
Bukurešťveľká oblačnosť23
Frankfurtpolojasno18
Helsinkidážď10
Istanbulpolojasno24
Kodaňprehánky16
Kyjevpolojasno15
Lisabonoblačno23
Londýnpolooblačno17
Madridpolojasno31
Milánopolojasno29
Moskvadážď7
Osloveľká oblačnosť8
Parížpolojasno19
Prahapolojasno19
Rímmalá oblačnosť30
Sofiapolooblačno19
Štokholmdážď10
Varšavapolojasno15
Viedeňprehánky19
Záhrebpolojasno22
Ženevapolojasno17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.