Hospodársky denník
USD42,989 Sk
EUR45,846 Sk
CHF28,607 Sk
CZK1,219 Sk
  Utorok  18.Mája 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Najúspešnejší jazdec v histórii


Pomôže vozidlám McLaren špičková aerodynamika?
Bratislava (mn&p) - Michael Schumacher vyhral po Imole druhú veľkú cenu ročníka a vďaka monackému triumfu sa stal so 16 vavrínmi najúspešnejším jazdcom v histórii Ferrari (Lauda 15). ,,Mika stratil akceleráciu hneď na štarte, v prvej zákrute som bol rýchlejšie a on dobre pochopil, že by bolo zbytočné tlačiť sa dovnútra a riskovať kolíziu hneď v úvode. Mojím cieľom bolo vyhnúť sa premávke a čo najrýchlejšími časmi si vybudovať dobrú pozíciu pred zastávkou v boxoch.“ ,,Michaelovi sa štart mimoriadne vydaril, mne zasa naopak vôbec nevyšiel, čo je v Monaku základ neúspechu,“ kriticky poznamenal Mika Häkkinen. ,,Pri štarte sa mi po prudkom šliapnutí na plyn prešmykli kolesá a vozidlo už nebolo schopné pred prvou zákrutou dostatočne rýchlo akcelerovať. Hoci som nič nepovažoval za stratené, cítil som, že monopost sa nespráva ideálne, niečo sa stalo s predným krídlom, čo mi na pohode nepridalo. Cítil som, že v nájazde do zákruty Mirabeau nezabralo pravé zadné koleso naplno, preto som radšej volil cestu menšieho odporu. Namieril som si to z trate. Pri návrate som stratil síce veľa času, ale v tej chvíli sa lepšie riešenie nájsť nedalo. Napriek všetkým okolnostiam považujem zisk za uspokojivý, každý bodík sa ráta. A či ma hnevá, ako sa šampionát vyvíja? Áno aj nie. Ostáva stále dosť veľkých cien na rozdielnych okruhoch, kde ešte môže prísť naša chvíľa.“ David Coulthard nemá v novej sezóne veľa šťastia… ,,Nebudem vás presviedčať, že nie som rozčarovaný. Na druhej strane sa ani nechystám povedať, že chcem sezónu zabaliť,“ privítal novinárov na tlačovke. ,,Počas veľkej ceny som mal problémy s prevodovkou, po každom preradení som strácal otáčky. Myslím si, že v Barcelone na pomerne rýchlej trati budeme opäť vo výhode vďaka špičkovej aerodynamike. Ak nie, tak nás čakajú v šampionáte veľké problémy…“ Nenápadne, ale o to systematickejšie zbiera bodíky do hodnotenia MS Eddie Irvine. ,,Pred pretekmi sme pozorne rozoberali taktické varianty a ukázalo sa, že v tejto činnosti disponujeme tromfovým esom, ktorým je Ross Brawn. Opäť odviedol vynikajúcu robotu, na druhej strane sa aj náš monopost stále zrýchľuje a v súboji s Mikom som nemal pocit, že by som jazdil v pomalšom vozidle,“ vyjadril kompliment celému tímu. Po Austrálii a Brazílii opäť bodoval nemecký pilot Heinz Harald Frentzen, vďaka čomu sa tím Jordan drží na treťom mieste v Pohári konštruktérov. Zaujímavosťou bolo, že Frentzen šiel na výmenu a dotankovanie ako posledný, čo naznačuje mimoriadnu úspornosť motora Mugen-Honda. Ďalšia časť MS – Veľká cena Španielska - bude o dva týždne pri Barcelone. Poradie MS: 1. Schumacher (Ferrari) 26, 2. Irvine (Ferrari) 18, 3. Häkkinen (McLaren) 14. Pohár konštruktérov: 1. Ferrari 44, 2. McLaren 20, 3. Jordan 16.

Amsterdamdážď15
Atényoblačno30
Belehradoblačno24
Berlínpolooblačno19
Bratislavapolooblačno20
Bruseldážď16
Budapešťpolooblačno19
Bukurešťpolooblačno21
Frankfurtoblačno16
Helsinkioblačno15
Istanbulpolooblačno26
Kodaňpolooblačno15
Kyjevoblačno14
Lisabonpolooblačno18
Londýnoblačno16
Madridpolooblačno22
Milánodážď19
Moskvaoblačno13
Oslopolooblačno13
Parížoblačno16
Prahapolooblačno18
Rímprehánky21
Sofiapolooblačno22
Štokholmpolooblačno13
Varšavapolooblačno14
Viedeňpolooblačno18
Záhrebpolooblačno19
Ženevaoblačno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.