Hospodársky denník
USD43,751 Sk
EUR46,757 Sk
CHF29,177 Sk
CZK1,241 Sk
  Streda  19.Mája 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













ANKETA: Aká je úloha internetu pri hľadaní a ponúkaní práce?

V rámci prípravy dnešnej monotematickej prílohy Hd sme oslovili niekoľko nami vybratých personálnoporadenských agentúr, aby sme sa ich predstaviteľov spýtali na doterajšie skúsenosti s internetom pri vyhľadávaní a výbere pracovníkov. Zároveň nás zaujímalo, či im pri tomto spôsobe komunikácie nechýba osobný kontakt a ako vidia budúcnosť v tejto oblasti. Dana Duffková, agentúra Start, Bratislava: Ako personálnoporadenská spoločnosť sme začali využívať internet pri vyhľadávaní pracovníkov v roku 1997, keď ohlas zo strany firiem aj ľudí bol pomerne nízky. V poslednom období sa však tento spôsob komunikácie veľmi výrazne rozšíril. Na našich www stránkach denne inzerujeme aktuálne voľné miesta, na ktoré môžu záujemcovia okamžite reagovať. Priložený je aj dotazník, vypísaním a zaslaním ktorého môže ktokoľvek nadviazať kontakt s našou agentúrou. Stáva sa však, že dotazník vyplnia aj ľudia bez vážneho záujmu, ktorí na naše pozvanie na osobné stretnutie nereagujú. Internet však v nijakom prípade nemôže nahradiť osobný kontakt, ktorý je nevyhnutnou podmienkou pri odporúčaní na voľné miesto. Je to spôsob, ktorým môžeme osloviť veľmi rýchlo veľké skupiny ľudí a priebežne získavať nové kontakty. Počítame preto s využitím internetu aj v budúcnosti. Ing. Michal Ohrablo, Management Consulting Jenewein, Bratislava: Naša spoločnosť využíva vo svojej činnosti internet veľmi aktívne už takmer dva roky. Naše skúsenosti sú prevažne dobré, ukazujú však, že s internetom sa treba učiť pracovať - či už ide o komunikáciu s kandidátmi prostredníctvom e-mailu, personálnu inzerciu, alebo vyhľadávanie kandidátov. Internet zatiaľ nemôže - pri serióznom prístupe poradenskej spoločnosti - plnohodnotne nahradiť osobný rozhovor. Môže však doplniť komunikačný mix a pomôcť pri prvých kontaktoch. U ľudí, ktorým záleží na osobnom rozvoji, sa stáva používanie internetu bežné, ako používanie počítača vôbec. To sa týka aj hľadania práce. Navyše tento spôsob je najpohodlnejší a najrýchlejší. Boj o schopných pracovníkov je tvrdý, a to sa prejaví aj na internete. Firmy rýchlo prídu na to, že investície, a najmä námaha pri získavaní skúseností v tejto oblasti sa oplatia. Ing. Róbert Čvapek, agentúra Nosluš, Bratislava: Rozsah záujemcov hľadajúcich si prácu prostredníctvom internetu je zatiaľ obmedzený povolaním, vzdelaním a vekom. Hľadanie práce prostredníctvom tohto média má však stúpajúcu tendenciu, pretože k nemu má prístup čoraz viac ľudí. Je to ideálna možnosť dať veľmi rýchlo a lacno vedieť o hľadaných pracovných pozíciách. Hoci ide o výborný interaktívny spôsob komunikácie (vyplnenie dotazníka pre uchádzača priamo v počítači), v personalistike nemôže nahradiť osobný kontakt. Tento spôsob hľadania zamestnania však nielen urýchľuje komunikáciu, ale aj z tohto hľadiska napovedá o miere pripravenosti kandidátov. Čo sa týka budúcnosti, v oblasti personalistiky je internet už v súčasnosti veľmi používaným médiom, a tak budúcnosť vidíme veľmi perspektívne, najmä z hľadiska interaktívnej komunikácie.

Amsterdamdážď17
Atényoblačno24
Belehradpolooblačno20
Berlíndážď18
Bratislavaoblačno19
Bruselzamračené17
Budapešťoblačno20
Bukurešťjasno23
Frankfurtzamračené19
Helsinkidážď9
Istanbulslnečno20
Kodaňzamračené16
Kyjevjasno15
Lisabonslnečno18
Londýndážď15
Madridpolooblačno18
Milánodážď15
Moskvadážď10
Oslopolooblačno18
Parížoblačno17
Prahadážď14
Rímbúrky24
Sofiapolooblačno17
Štokholmslnečno16
Varšavaslnečno18
Viedeňoblačno19
Záhrebzamračené17
Ženevaoblačno18

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.