|
|||||||||||||||||
Pondelok 24.Mája 1999 |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Naozaj je dobré vedieť viac...najmä keď jeden nevie alebo nechce Tak nám pán minister chcel niečo povedať, konštatoval by zrejme vojak Švejk po posledných vystúpeniach ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií (MDPT) SR Gabriela Palacku. Na to, aby mohol niekto riadiť štát, musí byť zručným podnikateľom a manažérom, konštatujem ja, pretože zastávam názor, že kto nedokáže riadiť firmu, nemôže dokázať riadiť ani štát. Ak doteraz minister G. Palacka nevyriešil otázku troch lietadiel TU-154M a vzťah (kauzu?) k spoločnosti Slovenské aerolínie, a. s., sú iba dve možnosti, prečo je to tak. Buď nevie, alebo nechce. Vie čo hovorí? Obe možnosti sú však nepríjemné práve pre občana, z pohľadu ktorého sa minister snaží prezentovať svoje názory. Žiaľ, opakovane sa vydal na cestu nepodložených tvrdení a nepravdivých informácií, z ktorých bol už niekoľkokrát usvedčený. Vždy som vtedy zastával názor, že sa stal obeťou nepresného informovania, možno zámerného, zo strany svojich podriadených. Bolo by totiž smutné tvrdenie, že minister nehovorí pravdu, bolo by však rovnako zlé, ak by sme zistili, že verí svojim tvrdeniam a jednoducho tak vôbec nevie, o čom hovorí. Obe zistenia by však mali rovnaký záver - taký minister by mal radšej mlčať, aby si neurobil ešte väčšiu hanbu. Takto navyše neprekročil ani tieň obyčajného úradníka, ktorý hľadá ospravedlnenie prečo veci nejdú, namiesto toho, aby povedal ako veci riešiť a najmä čo on osobne urobil, aby sa problémové otázky už dávno vyriešili a lietadlá už viac než štyri mesiace nestáli, ale lietali a prinášali osoh. Nevie alebo nechce? Vedomí si toho, akým spôsobom dnes predstavitelia MDPT SR dokážu verejne dezinformovať, zohrali sme v minulosti spoločne s niektorými novinármi malú hru. Ešte predtým, než sme niečo verejne prezentovali, dostali do rúk konkrétne materiály a informácie, aby sa mohli následne presvedčiť, akým spôsobom bude o tých istých veciach (dez)informovať MDPT SR. Ak minister teraz hovorí o niektorých návrhoch zo strany Slovenských aerolínií ako o zbožných želaniach či nebodaj citovom vydieraní, ani možno sám vo svojej neznalosti nevie, ako sa chytil do pasce a naozaj nie je problém usvedčiť ho, pričom tak vôbec nemusia urobiť naši predstavitelia. Tí totiž vôbec nevystupujú ako chudáci, hoci to tvrdí minister. Naopak, vedia o čom hovoria, stoja za svojimi názormi a na rozdiel od jedného ministra ich vedia hocikedy sebavedome, argumentačne, v odbornej rovine a dôkazovo doložiť. A hlavne, ak aj nebudú môcť pokračovať vo svojej činnosti, odídu so vztýčenou hlavou, vediac, že čas im dá za pravdu. Slovenské aerolínie ako ťažká nočná mora však budú ministra prenasledovať oveľa dlhšie, rovnako ako každého, kto sa rozhodol niečo vytvorené zničiť, namiesto toho, aby sám tvoril. Otázky a odpoveď? Osobne nesiem ako prehru Slovenských aerolínií, že sa nám nepodarilo pritiahnuť MDPT SR a najmä ministra dopravy, pôšt a telekomunikácií k odbornej diskusii o leteckej doprave, či už bilaterálnej alebo verejnej, napriek tomu, že sme na to vytvorili dostatočný priestor vrátane zaplateného času a miesta v médiách. Ale aj tento fakt ma vracia k nastolenej otázke, čo sa týka ministra - nevie alebo nechce? Za takýchto okolností je vôbec otázne, či má zmysel reagovať na jeho tvrdenia, pretože aj keď sme v minulosti dokázali pravdivosť našich tvrdení a nepravdivosť tvrdení MDPT SR, nič sa na jeho postojoch nezmenilo. Vždy si však možno znova a znova položiť otázky, prečo minister zavádza o návrhoch Slovenských aerolínií, keď MDPT SR ku konkrétnym rokovaniam o nich nikdy nepristúpilo alebo ich ihneď odmietlo bez toho, aby sa o konkrétnych podmienkach vôbec hovorilo? Prečo zavádza o letoch pre OSN a hovorí dokonca o citovom vydieraní a našom zbožnom želaní, keď kompletnú dokumentáciu majú k dispozícii okrem Slovenských aerolínií aj médiá, ktoré správu uverejnili? Prečo zavádza, že dovozom troch lietadiel TU-154M odpísaním časti ruského dlhu prichádza občan o nejaké sumy a nepovie, že ak dlh bude zamrznutý v Rusku, tak z neho občan nebude mať vôbec nič a dovezené lietadlá mu takto produkujú nielen reálny ekonomický prínos, ale dávajú aj možnosť vytvorenia pracovných príležitostí pre vysokokvalifikovaných odborníkov? Prečo sa nepozerá na to, že aby sa vôbec deblokácia dlhu mohla uskutočniť, musel dlh najskôr niekto spôsobiť? Prečo sa nepozerá na to, kto ho spôsobil a naopak útočí na tých, ktorí ho dokážu znížiť? Prečo zavádza o prevádzkovaní pravidelných liniek, keď dobre vie, že sme prevádzkovali v roku 1998 tri pravidelné linky a práve MDPT SR nám nedovolilo v závere roka otvoriť ďalšie, aj keď boli pripravené a zavedené v rezervačných systémoch? Prečo zavádza o ďalšom rozvoji Slovenských aerolínií, keď na MDPT SR majú k dispozícii náš podnikateľský zámer s plánovanými a podloženými 12 pravidelnými linkami v horizonte troch rokov? Prečo nepovie, že už v súčasnosti je vytvorených spolu 15 zahraničných obchodných zastúpení, ktoré predchádzajú otvoreniu niektorých pravidelných liniek? Prečo v tejto súvislosti nepovie, že aj zásluhou jeho ministerstva slovenskí dopravcovia (až jeden) lietajú v súčasnosti až dva lety týždenne na pravidelných linkách, aj to buď starým 27-ročným lietadlom, alebo s pomocou Leteckého útvaru MV SR (LÚ MV SR)? Prečo nepovie, komu a za akých podmienok by bolo určené jedno lietadlo TU-154M, ktoré sa rozhodol bezodplatne (zabudol tu na svojich 360 Sk na občana?) previesť práve na LÚ MV SR, keď tento má k dispozícii už teraz slabo využité ďalšie dve lietadlá TU-154M a cieľom jeho činnosti nie je vykonávať komerčnú letovú činnosť? Prečo nepovie, že istá letecká spoločnosť je v súčasnosti odkázaná na využitie lietadiel LÚ MV SR, na letnú sezónu má objednané lety od LÚ MV SR a že práve tu sa tak deje na úkor daňových poplatníkov, o ktorých sa minister tak rád zmieňuje? (Pokračovanie) Pavol Mladý generálny riaditeľ Slovenské aerolínie, a. s. |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |