Hospodársky denník
USD43,902 Sk
EUR46,641 Sk
CHF29,212 Sk
CZK1,231 Sk
  Streda  26.Mája 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Cieľom je komplexná zmena


Ad.: Kvalita podľa ISO?, Hd 14. 5. 1999
Som splnomocnencom pre kvalitu v spoločnosti Vunar Nové Zámky od roku 1994. Prešla ťažkým procesom transformácie vplyvom vonkajších politických, ekonomických a sociálnych faktorov z Výskumného ústavu náradia na akciovú spoločnosť, zaoberajúcou sa výrobou. Súčasťou transformačného procesu bolo budovanie systému kvality podľa medzinárodnej normy ISO 9001. O tom, že tento transformačný proces bol úspešný, hovoria naše hospodárske výsledky. Vrcholový manažment v roku 1994 dospel k názoru, že najvhodnejším spôsobom zabezpečovania kvality bude uplatňovanie manažérstva kvality, ako súčasti celkového riadenia organizácie. V začiatočnom štádiu budovania systému kvality sme preskúmali každý proces. Takto sme odhalili neefektívne činnosti a snažili sa o ich racionalizáciu. Vytvorili sme písomné postupy, dokumentáciu systému kvality. Na všetkých stupňoch
Revízia procesov a tvorba dokumentácie nám pomohli aj „psychologicky“. Ľuďom začalo byť jasné, čo a ako robiť efektívnejšie, lepšie. Spoznávali kladné vplyvy a výsledky plánovanej a organizovanej práce. Revízia procesov a tvorba dokumentácie sa uskutočňovali formou tímovej spolupráce. V tímoch spolupracovali zamestnanci ako „interní zákazníci“. Členom tímu na tvorbu postupu určitej práce boli tí, ktorí výsledky svojej práce odovzdávali, tí, ktorí na základe týchto výsledkov ďalšie nadväzujúce činnosti vykonávali a tí, ktorí výsledok práce preberali k výkonu nadväzujúcich činností. Vzácnym poznaním bolo, že zamestnanci začali prijímať zodpovednosť za svoju prácu a „systémovo myslieť“. Počas budovania systému kvality vrcholový manažment neupriamoval svoju pozornosť len na systém kvality. Našli sme účinné spojenie pôsobenia kvality a marketingu. Kvalita v našom chápaní znamená uspokojenie vopred stanovených a presne špecifikovaných požiadaviek zákazníkov na naše výrobky. Samozrejme, za požiadavku zákazníka považujeme aj to, že mu výrobky dodávame v správnom čase a mieste, za akceptovateľnú cenu. To, že tieto požiadavky poznáme a vieme na ne včas reagovať, je výsledkom marketingovej stratégie. Pozitívny dosah
Paralelne s budovaním systému kvality sa uskutočňovali ďalšie aktivity v oblasti rozvoja ľudských zdrojov, efektívneho riadenia a využívania výrobných kapacít a zdrojov, efektívneho riadenia a využívania výrobných kapacít a technológií, spojenia systému riadenia s environmentálnym manažérstvom. Dôraz sa kládol na informácie, na ich získanie a na využívanie informačných technológií. Pokladám za naivné si myslieť, že neúspech firiem môže byť vplyvom „prekonaných“ noriem ISO radu 9000 a ich „fetišizácii“ médiami, štátnymi orgánmi a podnikmi. Normy radu ISO 9000 prechádzajú vývojom, čo je prirodzené a dobré a tento vývoj smeruje ku komplexnému manažérstvu kvality (TQM), ktorý ako súčasť globálneho manažmentu je základom vytyčovania strategických cieľov. Myšlienkovým modelom nemôže byť získanie certifikátu systému kvality, ale organizačný rozvoj firmy, komplexná zmena, správne riadenie tejto zmeny a jej pozitívny dosah na firmu. Ing. Juliana Gémesiová
Vunar Nové Zámky

Amsterdamoblačno19
Atényslnečno28
Belehradoblačno23
Berlínpolojasno20
Bratislavaoblačno22
Bruseloblačno20
Budapešťoblačno24
Bukurešťpolooblačno23
Frankfurtprehánky22
Helsinkimalá oblačnosť17
Istanbulprehánky23
Kodaňveľká oblačnosť15
Kyjevoblačno22
Lisabonpolojasno31
Londýnoblačno21
Madridbúrky28
Milánooblačno27
Moskvaprehánky20
Oslodážď13
Parížpolooblačno23
Prahapolooblačno21
Rímpolooblačno26
Sofiaoblačno20
Štokholmoblačno18
Varšavapolooblačno19
Viedeňoblačno22
Záhreboblačno24
Ženevaprehánky23

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.