Hospodársky denník
USD42,19 Sk
EUR44,939 Sk
CHF28 Sk
CZK1,198 Sk
  Štvrtok  6.Mája 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Nadštandardný je potrebný


Pokiaľ jeden z najúspešnejších športovcov Slovenska strelec Jozef Gönci poukázal pri podpisovaní zmluvy o reklamnej spolupráci so Slovenskou poisťovňou na finančné prostriedky, ktoré použije na „nadštandardnú prípravu“, iba on s osobným trénerom Antonom Beľákom vedel, čo to znamená. Priznám sa, slovo „nadštandardné“ vo mne prebúdza predstavu o prehnanom luxuse, ku ktorému naši športovci majú veľmi ďaleko. Podľa vysvetlenia nášho reprezentanta však ide len o to, že si v príprave na olympijské hry 2000 v Sydney môže zadovážiť materiál, ktorý potrebuje. S čím strieľať
Za jeden z kľúčových problémov, ktoré musí v príprave vyriešiť, považuje Jozef Gönci výber vhodného malokalibrovkového streliva. Zásoby osvedčených anglických nábojov značky Eley, ktoré vybral tréner Beľák ešte v roku 1995 priamo u výrobcu, sa mu míňajú a keďže kvalita novej série ponúkanej firmou nezodpovedá požiadavkám strelca Gönciho formátu, on i jeho tréner využívajú každú možnosť na testovanie rôznych značiek. „Vyzerá to tak, že obdobie, keď sme používali na medzinárodných súťažiach výhradne jediný typ nábojov, sa definitívne skončilo. Testujeme viaceré značky, ale zatiaľ sme nenašli úplne ideálnu sériu nábojov,“ objasnil aktuálny stav A. Beľák. Počínanie firiem vyrábajúcich strelivo nie je najlepšiemu strelcovi z roku 1998 na svete J. Göncimu naklonené. Na druhej strane sa dá pochopiť, že firmy ponúkajú najlepší tovar „svojim“, lebo dobrý výsledok domáceho pretekára znamená pre nich výraznejší obchodný úspech. Pre Gönciho zostáva na trhu „konfekcia“, z ktorej potrebuje vybrať to najlepšie. „Nie je to zadarmo. Pri testovaní vystrieľam dve až tri tisícky nábojov a jeden stojí sedem korún,“ vraví. A práve kvalita nábojov je v predolympijskom období pre Jozefa limitujúcim faktorom. Tvrdí, že strelivo pretekárov zo svetovej špičky predstavuje na vzdialenosť 50 m rozptyl 8 - 10 mm. Jeho úspešné anglické „eleyky“ majú rozptyl 12 mm a tento hendikep nahrádza Gönci technikou. Viete si predstaviť, čo by asi narobil s konkurenciou, keby sa mu dostalo do rúk skutočne to najlepšie! Nejde o snobstvo
Na príklade Jozefa Gönciho vidno, že nejde o nadštandardnosť snoba, ale o potrebu na udržanie si svojej pozície. V predolympijskom období stúpa jej dôležitosť. Je známe, že Jozef Gönci je zaradený do topskupiny slovenských reprezentantov, ktorí dostanú peniaze na prípravu zo ŠFTK či SOV. Jozef na prežitie sezóny potrebuje zohnať dva milióny korún a toľko od štátu nedostane. Prezieravosť a skvelé výkony múdreho strelca pritiahli sponzorov. Slovenská poisťovňa je piatym Gönciho pomocníkom (predtým VSŽ, HI-TEC, Pepsi-Cola a IRES) na ceste, ktorá by mala v Sydney priniesť medailu. V jeho prípade nie je úplne jednoznačné, či v reklame už neprekročil priestor povolený Medzinárodnou streleckou federáciou (ISSF). Je teda úplne prirodzené, keď Slovenský strelecký zväz vyvíja na ISSF nátlak, aby sa povolené reklamné plochy na výzbroji a výstroji pretekárov zväčšili. Tajomstvo skvelej bilancie dvojnásobného majstra sveta a bronzového medailistu z OH 1996 v Atlante Jozefa Gönciho nie je len v novej puške od firmy Feinwerkbau, ale nepochybne i v možnostiach reklamnej spolupráce, bez ktorej nedokáže udržať krok. Vladimír Padrta

Amsterdamdážď18
Atényoblačno27
Belehradprehánky22
Berlínoblačno18
Bratislavapolojasno17
Bruseldážď17
Budapešťoblačno18
Bukurešťbúrky21
Frankfurtpolojasno18
Helsinkislnečno7
Istanbulbúrky25
Kodaňpolojasno12
Kyjevprehánky7
Lisabonprehánky18
Londýnprehánky17
Madridzamračené19
Milánopolojasno21
Moskvasnehové prehánky5
Osloslnečno14
Parížpolojasno20
Prahaoblačno17
Rímslnečno23
Sofiadážď19
Štokholmslnečno15
Varšavaslnečno14
Viedeňpolojasno18
Záhrebprehánky19
Ženevapolojasno19

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.