Hospodársky denník
USD41,667 Sk
EUR45,002 Sk
CHF28,008 Sk
CZK1,2 Sk
  Piatok  7.Mája 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Alternatívy metra


Slovenské firmy si na výstavbu trúfajú
Financie na začatie výstavby bratislavského metra nie sú v tomto roku a nebudú ani v budúcom rozpočte mesta, ani v štátnom rozpočte. Vzhľadom na nepriaznivú finančnú situáciu, ale aj nevyhovujúcu verejnú dopravu v hlavnom meste SR sa preto uvažuje o inom spôsobe zabezpečenia prostriedkov na túto stavbu. Uvažuje sa o dvoch možných variantoch. Prvým je vytvorenie medzinárodného konzorcia a získanie štátnych garancií a druhý predstavuje prípadnú obchodnú investíciu niektorej zo svetových spoločností. Bratislava by si tak našla partnera, ktorý by postavil metro a zisk z prevádzky by pripadol tejto organizácii. Úlohou akciovej spoločnosti Metro Bratislava je hľadať čo najlacnejší spôsob výstavby metra, pri ktorej by boli v maximálnej miere využité slovenské firmy. Metro by, samozrejme, využívali len obyvatelia a návštevníci Bratislavy, ale výstavba by sa mala stať záležitosťou celého Slovenska. Je to šanca, ako podporiť naše firmy a zvýšiť zamestnanosť na niekoľko rokov. Ako nedávno uviedol predseda predstavenstva Metro Bratislava Vladimír Kovalčík, sebavedomie niektorých slovenských stavebných firiem, napriek recesii v stavebníctve, za posledné roky stúplo natoľko, že minimálne dve si bez problémov trúfajú metro postaviť. Tým by sa podľa neho mohla cena za jeden kilometer znížiť z doteraz predpokladaných 2,8 mld. Sk na dve miliardy. Aj preto sa koncom marca tohto roku rozhodlo, že Metro nevydá súhlas na podpísanie zmluvy s francúzskou spoločnosťou Matra transport International - Campenon Bernard SGE a s rakúskou pobočkou firmy Siemens, ktorá sa o projekt uchádza už osem rokov. Ak chceme od štátu záruku, treba mu zaručiť, že to bude najlacnejšie a najefektívnejšie, uviedol predstaviteľ Metro Bratislava. Vladimír Turanský

Amsterdamoblačno18
Aténypolojasno29
Belehradpolooblačno21
Berlínoblačno18
Bratislavaoblačno17
Bruseldážď15
Budapešťoblačno18
Bukurešťslnečno23
Frankfurtpolojasno18
Helsinkipolooblačno7
Istanbuloblačno21
Kodaňoblačno14
Kyjevpolojasno11
Lisabonpolooblačno21
Londýnprehánky17
Madridoblačno19
Milánopolojasno21
Moskvaoblačno8
Oslopolojasno11
Parížoblačno19
Prahaoblačno16
Rímslnečno25
Sofiapolojasno22
Štokholmslnečno11
Varšavaslnečno13
Viedeňoblačno19
Záhreboblačno21
Ženevapolojasno20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.