Zaujímavý výskum obchodu Čo vyvoláva hlavne u žien impulz ísť nakupovať, kúpiť určitý tovar? Táto otázka zaujala vedcov z bostonskej Harvard Business School (USA), ktorí k objasneniu tejto problematiky prikročili skutočne vedecky. Výsledky výskumu poukázali na dve skutočnosti: pokiaľ sa testovaná osoba nachádzala vo vhodne upravenom, čistom, svetlom priestore a vkusne uložený tovar si mohla v dostatočnej miere prezrieť, vyvolali príslušné zmyslové vnemy merateľnú zmenu v prívode krvi do ľavej hemisféry mozgu, v ktorej sa sústreďuje centrum pre pozitívne pocity. Mozog vydal pokyn kúp. Naopak, pokiaľ sa zákazníčka-dobrovoľníčka ocitla v špinavom, nevábne vyzerajúcom priestore, s nevraživo zazerajúcim neochotným personálom, zaktivizoval tento signál centrá boja, strachu a úteku, uložené v časti pravej mozgovej hemisféry a zákazníčka odišla zväčša bez nákupu. (TASR)