Hospodársky denník
USD42,268 Sk
EUR44,73 Sk
CHF27,931 Sk
CZK1,234 Sk
  Utorok  17.Augusta 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Kúpime si to, keď...


Zaujímavý výskum obchodu
Čo vyvoláva hlavne u žien impulz ísť nakupovať, kúpiť určitý tovar? Táto otázka zaujala vedcov z bostonskej Harvard Business School (USA), ktorí k objasneniu tejto problematiky prikročili skutočne vedecky. Výsledky výskumu poukázali na dve skutočnosti: pokiaľ sa testovaná osoba nachádzala vo vhodne upravenom, čistom, svetlom priestore a vkusne uložený tovar si mohla v dostatočnej miere prezrieť, vyvolali príslušné zmyslové vnemy merateľnú zmenu v prívode krvi do ľavej hemisféry mozgu, v ktorej sa sústreďuje centrum pre pozitívne pocity. Mozog vydal pokyn „kúp“. Naopak, pokiaľ sa zákazníčka-dobrovoľníčka ocitla v špinavom, nevábne vyzerajúcom priestore, s nevraživo zazerajúcim neochotným personálom, zaktivizoval tento signál centrá boja, strachu a úteku, uložené v časti pravej mozgovej hemisféry a zákazníčka odišla zväčša bez nákupu.
(TASR)

Amsterdamoblačno20
Atényslnečno32
Belehradslnečno28
Berlínoblačno21
Bratislavaoblačno22
Bruselpolooblačno20
Budapešťoblačno22
Bukurešťslnečno28
Frankfurtdážď21
Helsinkizamračené17
Istanbulpolooblačno29
Kodaňdážď17
Kyjevprehánky22
Lisabonslnečno30
Londýnpolooblačno20
Madridpolooblačno35
Milánooblačno28
Moskvadážď22
Oslodážď17
Parížoblačno20
Prahaoblačno21
Rímslnečno28
Sofiaslnečno29
Štokholmoblačno19
Varšavaoblačno21
Viedeňoblačno22
Záhrebpolooblačno27
Ženevadážď23

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.