Hospodársky denník
USD41,917 Sk
EUR44,883 Sk
CHF28,113 Sk
CZK1,224 Sk
  Pondelok  2.Augusta 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Osemnásť starostlivých...?


Peter Kasalovský
Osemnásť log médií, ktoré sú známe nielen v Nemecku a Rakúsku, je na hlavičkovom papieri prokuristu E. M. Braunera z Verlagsgruppe Handelsblatt Osterreich. Aj tento reprezentant vydavateľskej skupiny Handelsblatt, ktorej najvýznamnejším produktom na európskom mediálnom trhu je denník Handelsblatt, prejavil preveľký záujem o pôsobenie Hospodárskeho denníka. Vo svojom liste z 26. mája 1999 iniciatívne a, samozrejme, tendenčne informuje svojich partnerov v Rakúsku a v ďalších štátoch vrátane SR o založení Hospodárskeho denníka a potom o mojej obchodnej politike. Patrí sa poďakovať mu za túto neplatenú reklamu, ktorej obsahom sú doslova meditačné informácie o našom náklade a o celkovej pozícii na slovenskom mediálnom trhu. Svoju aktivitu zdôvodňuje takto: „... Nie je naším zámerom očierňovať tím mladého ambiciózneho denníka, ale k naším úlohám patrí tiež poukazovať na problémy trhu...“ Prokurista E. M. Brauner, tak ako celý rad jeho nadriadených a kolegov v ďalších štátoch, v ktorých Handelsblatt pôsobí ako vydavateľská skupina, sa zamýšľa nad naším nákladom. Po svojom si vyložil jednu faktúru, ktorá bola získaná okrem iného spáchaním najmenej dvoch trestných činov. Bola to faktúra za tlač troch vydaní nášho denníka v nákladoch približne dvakrát po 6500 ks a raz 24-tisíc výtlačkov. Na týchto údajoch založil meditáciu o mojich trikoch s nákladom v záujme získania inzerentov. Obdobná meditácia bola publikovaná aj v rakúskom časopise Extradienst. V tejto súvislosti som pre TASR a zahraničné média uviedol, že priemerný náklad sa od 17. februára do konca mája pohyboval na hodnote 13-tisíc výtlačkov, pričom jednorazovo sa viackrát zvýšil a bol číslovaný. Napríklad v apríli sa tak stalo päťkrát, pričom najvyšší bol 24 345 ks, z neho sa predalo vyše 80 percent. Naposledy bol zvýšený náklad prvého farebného vydania na vyše 19-tisíc výtlačkov v piatok 23. júla, z čoho bolo na propagáciu určených 3000 ks. Zo 16-tisícového zvyšku sa predalo niečo vyše 12-tisíc výtlačkov. Tento fakt bol uvedený aj v informácii o číslovaní nákladu na titulnej strane. K tomu musím dodať, že pre stánkový predaj dodávame v letnom období nie viac ako 9000 výtlačkov. Toľko k meditáciám z Handelsblattu, ktorý je najvýznamnejším akcionárom českej Economie, ktorej 100-percentnou dcérskou spoločnosťou je vydavateľ slovenských HN. Keď sa skupina podnikateľov a verejných činiteľov z Občianskeho združenia Neformálne ekonomické fórum - Hospodársky klub, predtým HNclub, definitívne v sobotu 18. decembra 1998 rozhodla vydávať tento denník, bolo to pod podmienkou, že sa tak stane v súlade s právnymi a, samozrejme, etickými normami platnými v SR a súčasnom svete. Napriek celému radu neférových a v nejednom prípade aj krokov za hranicou trestnej zodpovednosti zo strany viacerých reprezentantov Handelsblattu a firiem, ktoré ovplyvňuje priamo alebo nepriamo majetkovo, naďalej sa zdržíme publicity o HN. Napríklad o tom, prečo takmer 90 percent ľudí z niekdajších HN odišlo a produkuje Hd, aký bol vývoj HN v rokoch 1993 až 1998, keď som bol ich šéfredaktorom, a na akej pozícii sú dnes. Majú na svojej strane Handelsblatt, jeho osemnásť médií z hlavičkového papiera a v konečnom dôsledku českú Economiu, ale aj to, čo sme do nich nezištne vložili. Napriek zložitostiam, ktoré sprevádzajú nový Hospodársky denník v zápase s touto silou o svoje miesto na trhu, máme svoju cestu. Sme informačne korektní, tolerantní k názorom iných, nezávislí od politických strán, v dobrých vzťahoch s celým radom zahraničných hospodárskych, aj politických lídrov a spojení s päťdesiatkou slovenských akcionárov - členmi Hospodárskeho klubu (NEF), ktorým záleží na tom, aby SR mala svoju štátnu dôstojnosť, hospodársku prosperitu a sociálnu príťažlivosť.

Počasie

Počasie, prevládajúce na našom území má zväčša priaznivý a povzbudzujúci vplyv na meteosenzitívnych ľudí. Pozitívne sú účinky na toleranciu telesnej a duševnej námahy a schopnosť sústredenia - zvýšenie tonusu vedie k vyšším výkonom a lepším reakciám. Spánok v oddychových fázach je občerstvujúci a napomáha dobrému zotaveniu organizmu. Osoby s kardiovaskulárnym postihnutím však nemajú preceňovať svoje sily, lebo pri väčšej námahe a stresoch by sa mohol zhoršiť ich zdravotný stav. Je tendencia k vyššej pulzovej frekvencii. Vegetatívne labilní ľudia s nízkym tlakom krvi reagujúci na počasie majú zvýšený sklon k bolestiam hlavy, zväčša migrenózneho pôvodu a k pocitom závratu. Ustupujú reumatické ťažkosti.Zajtra očakávame naďalej pretrvávanie uvedených účinkov počasia na meteosenzitívnych ľudí. (zč)

Dnes bude jasno až polojasno, miestami časom zväčšená oblačnosť a ojedinele prehánky. Najvyššia denná teplota 24 až 28 stupňov. Severovýchodný vietor 2 až 6 m/s. Teplota vo výške 1500 m okolo 13 stupňov.V utorok a stredu bude jasno až polojasno. Najnižšia nočná teplota 15 až 11, najvyššia denná 25 až 29, v stredu na juhozápade okolo 31 stupňov.Slnko vyjde zajtra o 5,31 a zapadne o 20,24 hod.

Amsterdamslnečno28
Atényjasno31
Belehrad polojasno27
Berlínslnečno27
Bratislavapolojasno28
Bruselslnečno29
Budapešťmalá oblačnosť27
Bukurešťbúrky28
Frankfurtpolojasno29
Helsinkipolooblačno22
Istanbulskoro jasno31
Kodaňjasno26
Kyjevprehánky22
Lisabonpolojasno29
Londýnmalá oblačnosť29
Madridskoro jasno31
Milánoskoro jasno28
Moskvaprehánky18
Oslojasno26
Parížpolooblačno32
Prahapolojasno28
Rímskoro jasno32
Sofiaoblačno29
Štokholmjasno27
Varšavamalá oblačnosť26
Viedeňpolojasno29
Záhrebpolojasno27
Ženevapolojasno28

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.