Daňová kontrola Daňovou kontrolou správca dane zisťuje alebo preveruje základ dane alebo iné skutočnosti rozhodujúce pre správne určenie dane alebo vznik daňovej povinnosti. Za daňovú kontrolu sa považuje aj kontrola oprávnenosti vrátenia dane (spotrebných daní) alebo nadmerného odpočtu (daň z pridanej hodnoty). Novo sa ustanovila, predovšetkým v záujme rozšírenia práv daňového subjektu, možnosť dohodnúť so správcom dane, deň začatia daňovej kontroly, ak daňovému subjektu nevyhovuje ten, ktorý je uvedený v písomnom oznámení správcu dane o výkone daňovej kontroly. Zároveň sa umožňuje správcovi dane zistiť a vyrubiť daň podľa pomôcok vtedy, ak daňový subjekt neumožní vykonanie daňovej kontroly. Deň začatia kontroly
Začať daňovú kontrolu bez oznámenia je správca dane oprávnený len vtedy, ak hrozí, že účtovné alebo iné doklady budú znehodnotené, zničené alebo pozmenené. V deň začatia daňovej kontroly spíše zamestnanec správcu dane zápisnicu o začatí daňovej kontroly, čím sa jednoznačne určuje deň začatia kontroly, ktorý v znení zákona do 1. septembra 1999 nebol upravený. Týmto sa v praxi odstránia problémy s určením začiatku daňovej kontroly. Na záver kontroly sa vypracuje protokol o daňovej kontrole, prípadne jeho doplnenie pri uplatnení pripomienok zo strany daňového subjektu. Deň prerokovania protokolu je dňom jeho doručenia. Ak daňový subjekt sa bezdôvodne nezúčastní na prerokovaní protokolu v deň určený správcom dane vo výzve, ktorá mu bola doručená, považuje sa za deň prerokovania a doručenia protokolu o daňovej kontrole deň, ktorý je určený vo výzve na prerokovanie tohto protokolu. Náležitosti protokolu V novele zákona sú určené aj základné náležitosti protokolu o daňovej kontrole. Daňová kontrola je skončená dňom doručenia protokolu. Týmto dňom je začaté vyrubovacie konanie. Zároveň je definovaný aj úkon na vyrubenie dane, ktorý v znení platnom do 1. septembra 1999 nebol a spôsoboval v praxi problémy. Za úkon smerujúci k vyrubeniu dane sa považuje doručenie protokolu o daňovej kontrole. Opakovaná daňová kontrola
V znení účinnom do 1. septembra 1999 tiež nebol zavedený pojem opakovaná daňová kontrola. Správca dane je oprávnený vykonať opakovanú daňovú kontrolu (ktorou sa rozumie daňová kontrola tej istej dane u daňového subjektu za zdaňovacie obdobie, za ktoré už bola vykonaná) len v týchto prípadoch: a) ak daňový subjekt žiada o vrátenie dane dodatočným daňovým priznaním, b) ak daňový subjekt žiada o vrátenie ktorejkoľvek zo spotrebných daní alebo nadmerného odpočtu, c) na podnet Ministerstva financií SR alebo Ústredného daňového riaditeľstva SR. Aby nedochádzalo k sporom, v novele je jednoznačne ustanovené, čo nie je opakovanou daňovou kontrolou. Ide o: a) preverenie výsledkov daňovej kontroly v rámci konania o riadnych opravných prostriedkoch, b) daňová kontrola na základe žiadosti súdu, c) daňová kontrola na základe žiadosti orgánov činných v trestnom konaní.
|
Amsterdam | oblačno | 24 |
Atény | polooblačno | 30 |
Belehrad | oblačno | 26 |
Berlín | polojasno | 25 |
Bratislava | polooblačno | 25 |
Brusel | oblačno | 23 |
Budapešť | oblačno | 25 |
Bukurešť | oblačno | 25 |
Frankfurt | polooblačno | 27 |
Helsinki | oblačno | 23 |
Istanbul | polojasno | 23 |
Kodaň | oblačno | 22 |
Kyjev | oblačno | 23 |
Lisabon | slnečno | 31 |
Londýn | polooblačno | 25 |
Madrid | polojasno | 31 |
Miláno | polojasno | 29 |
Moskva | malá oblačnosť | 25 |
Oslo | polooblačno | 20 |
Paríž | polooblačno | 27 |
Praha | polooblačno | 26 |
Rím | malá oblačnosť | 29 |
Sofia | oblačno | 25 |
Štokholm | polojasno | 19 |
Varšava | polooblačno | 24 |
Viedeň | polooblačno | 26 |
Záhreb | polooblačno | 27 |
Ženeva | polojasno | 27 |
|
|
|