Hospodársky denník
USD41,451 Sk
EUR43,963 Sk
CHF27,471 Sk
CZK1,201 Sk
  Piatok  10.Septembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Daňová kontrola


Daňovou kontrolou správca dane zisťuje alebo preveruje základ dane alebo iné skutočnosti rozhodujúce pre správne určenie dane alebo vznik daňovej povinnosti. Za daňovú kontrolu sa považuje aj kontrola oprávnenosti vrátenia dane (spotrebných daní) alebo nadmerného odpočtu (daň z pridanej hodnoty). Novo sa ustanovila, predovšetkým v záujme rozšírenia práv daňového subjektu, možnosť dohodnúť so správcom dane, deň začatia daňovej kontroly, ak daňovému subjektu nevyhovuje ten, ktorý je uvedený v písomnom oznámení správcu dane o výkone daňovej kontroly. Zároveň sa umožňuje správcovi dane zistiť a vyrubiť daň podľa pomôcok vtedy, ak daňový subjekt neumožní vykonanie daňovej kontroly. Deň začatia kontroly

Začať daňovú kontrolu bez oznámenia je správca dane oprávnený len vtedy, ak hrozí, že účtovné alebo iné doklady budú znehodnotené, zničené alebo pozmenené. V deň začatia daňovej kontroly spíše zamestnanec správcu dane zápisnicu o začatí daňovej kontroly, čím sa jednoznačne určuje deň začatia kontroly, ktorý v znení zákona do 1. septembra 1999 nebol upravený. Týmto sa v praxi odstránia problémy s určením začiatku daňovej kontroly. Na záver kontroly sa vypracuje protokol o daňovej kontrole, prípadne jeho doplnenie pri uplatnení pripomienok zo strany daňového subjektu. Deň prerokovania protokolu je dňom jeho doručenia. Ak daňový subjekt sa bezdôvodne nezúčastní na prerokovaní protokolu v deň určený správcom dane vo výzve, ktorá mu bola doručená, považuje sa za deň prerokovania a doručenia protokolu o daňovej kontrole deň, ktorý je určený vo výzve na prerokovanie tohto protokolu. Náležitosti protokolu
V novele zákona sú určené aj základné náležitosti protokolu o daňovej kontrole. Daňová kontrola je skončená dňom doručenia protokolu. Týmto dňom je začaté vyrubovacie konanie. Zároveň je definovaný aj úkon na vyrubenie dane, ktorý v znení platnom do 1. septembra 1999 nebol a spôsoboval v praxi problémy. Za úkon smerujúci k vyrubeniu dane sa považuje doručenie protokolu o daňovej kontrole. Opakovaná daňová kontrola

V znení účinnom do 1. septembra 1999 tiež nebol zavedený pojem opakovaná daňová kontrola. Správca dane je oprávnený vykonať opakovanú daňovú kontrolu (ktorou sa rozumie daňová kontrola tej istej dane u daňového subjektu za zdaňovacie obdobie, za ktoré už bola vykonaná) len v týchto prípadoch: a) ak daňový subjekt žiada o vrátenie dane dodatočným daňovým priznaním, b) ak daňový subjekt žiada o vrátenie ktorejkoľvek zo spotrebných daní alebo nadmerného odpočtu, c) na podnet Ministerstva financií SR alebo Ústredného daňového riaditeľstva SR. Aby nedochádzalo k sporom, v novele je jednoznačne ustanovené, čo nie je opakovanou daňovou kontrolou. Ide o: a) preverenie výsledkov daňovej kontroly v rámci konania o riadnych opravných prostriedkoch, b) daňová kontrola na základe žiadosti súdu,
c) daňová kontrola na základe žiadosti orgánov činných v trestnom konaní.

Amsterdamoblačno24
Aténypolooblačno30
Belehradoblačno26
Berlínpolojasno25
Bratislavapolooblačno25
Bruseloblačno23
Budapešťoblačno25
Bukurešťoblačno25
Frankfurtpolooblačno27
Helsinkioblačno23
Istanbulpolojasno23
Kodaňoblačno22
Kyjevoblačno23
Lisabonslnečno31
Londýnpolooblačno25
Madridpolojasno31
Milánopolojasno29
Moskvamalá oblačnosť25
Oslopolooblačno20
Parížpolooblačno27
Prahapolooblačno26
Rímmalá oblačnosť29
Sofiaoblačno25
Štokholmpolojasno19
Varšavapolooblačno24
Viedeňpolooblačno26
Záhrebpolooblačno27
Ženevapolojasno27

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.