Hospodársky denník
USD41,572 Sk
EUR43,468 Sk
CHF27,097 Sk
CZK1,203 Sk
  Piatok  24.Septembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Pripravení na najťažšie obdobie


Klienti firmy Oracle by mali byť na rok 2000 pripravení
V posledných týždňoch sa aj slovenské médiá začali intenzívnejšie zaoberať problémom roku 2000 a jeho vplyvom na systémy, s ktorými prichádzame denne do styku. Napriek tomu, že vo svete sa táto problematika skloňuje vo všetkých pádoch a najmä rieši už niekoľko rokov, väčšina slovenských podnikov sa ňou začala vážnejšie zaoberať a uvedomovať si možné dôsledky až v posledných mesiacoch. Každého z nás však zaujíma, ako sa bude v prelomovom okamihu správať technika, ktorá nás obklopuje a či nezlyhajú základné systémy, ktoré sú nevyhnutné pre každodennú činnosť podniku. Ako sa zachová energetická sieť, nenastane chaos v doprave, ako budú fungovať telekomunikačné linky, nezrúti sa bankový systém? Oracle je druhou najväčšou softvérovou spoločnosťou na svete a je svetovým lídrom v databázových technológiách a v poskytovaní softvéru pre informačný manažment. Mnohé slovenské spoločnosti využívajú vo svojich informačných systémoch produkty Oracle - ako komplexné riešenia alebo ako bezpečnú a výkonnú technológiu v kombinácii s partnerskými produktmi. Spolu s touto technológiu poskytuje svojim zákazníkom okrem konzultačných a vzdelávacích služieb aj služby technickej podpory. Manažéra tohto oddelenia Mojmíra Solovica sme sa opýtali, ako sa v Oracle pripravili na potreby zákazníkov na bezproblémový prechod do roku 2000. Ako je SR pripravená na rok 2000?
- Podľa informácií dostupných v tlači a na trhu je miera pozornosti, ktorú jednotlivé podniky venujú tomuto problému, rôzna. Mnohé podniky (najmä spoločností so zahraničnou účasťou a súkromné firmy) majú definovaný program pripravenosti na rok 2000 a zodpovedne ho plnia, iné tento problém ignorujú. Väčšina firiem sa nachádza niekde v strede - aktivitu naštartovali až informáciami v médiách a na nejakú serióznu prípravu im nezostáva čas. Môžu sa ešte podniky stihnúť pripraviť na rok 2000, ak sa spamätali len nedávno? - Do konca roka už zostáva príliš málo času na nejaké výrazné zmeny v pripravenosti a starostlivé plánovanie. Čo podniky môžu urobiť, je zistiť stav pripravenosti ich systémov (a pripadne získať informácie o systémoch ich dodávateľov ), analyzovať dosah prípadných komplikácií na ich fungovanie a eliminovať tieto dosahy, ak je to možné. Takisto by mohli začať plánovať prechod na konečné Aké problémy bolo nevyhnutné riešiť v súvislosti s technológiou Oracle a s Y2K? - Oracle poskytuje databázové technológie (databáza Oracle8i je prvým databázovým serverom určeným pre internet), nástroje na tvorbu informačných systémov (Developer JDeveloper, Designer), nástroje na podporu rozhodovania, ako aj konkrétne aplikačné balíky (napr. Oracle Financials). Oracle na prechod do roku 2000 úspešne otestoval všetky svoje ponúkané a podporované produkty a s výsledkami testov oboznámil svojich obchodných partnerov a zákazníkov. Dokonca boli s vynikajúcim výsledkom testované aj staršie, už nepodporované verzie produktov, ktoré by prípadne mohli ešte niektorí zákazníci bez technickej podpory používať. Všetci klienti, ktorých podporujeme, majú zadarmo prístup k najnovším verziám produktov. Niektorí zákazníci v rámci prípravy na prechod cez rok 2000 uskutočnili prechod na vyššiu verziu jednotlivých softvérových komponentov (databázový server, vývojové nástroje) alebo celých aplikačných balíkov. Pripravujete sa i na záujem zákazníkom o technické konzultácie v najkritickejšom období? - Oracle Slovensko sa pripravuje aj na prípadne zvýšenie požiadaviek zákazníkov na služby technických konzultantov. Počas kritických mesiacov december 1999 - február 2000 budeme mobilizovať interné zdroje tak, aby sme vedeli vyhovieť zvýšeným nárokom. Oddelenie technickej podpory Oracle bude v dňoch 31. decembra - 3. januára poskytovať pre svojich zákazníkov nepretržitú telefonickú podporu pre prípadný výskyt ťažkostí v súvislosti s príchodom roku 2000. Prípadné bližšie a čerstvé informácie o pripravenosti Oracle produktov na prechod do nového tisícročia môžu záujemcovia už niekoľko mesiacov nájsť na našej web stránke o roku 2000 www.oracle.sk/y2k.html, alebo im ich poskytnú naši pracovníci. Aj to je spôsob, ako Oracle zvyšuje spokojnosť zákazníkov a pridanú hodnotu svojich špičkových produktov pravidelne oceňovaných svetovými periodikami a odborníkmi ako najlepšie produkty vo svojej kategórii. Mimochodom, v hodnotení spokojnosti zákazníkov s poskytovanými službami technickej podpory skončila slovenská pobočka ako jedna z najlepších v korporácii. Čo môžu podniky ešte v príprave na rok 2000 urobiť?
- Pre každú firmu je dôležité, aby sa hodnotila a testovala pripravenosť aplikácie ako celku. Nestačí teda aktualizovať jednotlivé komponenty a pozbierať certifikáty od jednotlivých dodávateľov. Systém musí byť testovaný ako celok.

Amsterdamprehánky19
Atényjasno30
Belehradmalá oblačnosť25
Berlínmalá oblačnosť21
Bratislavaoblačno20
Bruselpolojasno19
Budapešťoblačno21
Bukurešťpolooblačno23
Frankfurtobčasný dážď18
Helsinkiobčasný dážď15
Istanbulslnečno26
Kodaňdážď18
Kyjevoblačno20
Lisabonpolooblačno24
Londýndážď16
Madridpolojasno24
Milánopolooblačno22
Moskvazamračené16
Oslodážď11
Parížveľká oblačnosť19
Prahamalá oblačnosť20
Rímpolojasno26
Sofiamalá oblačnosť23
Štokholmveľká oblačnosť13
Varšavaprehánky18
Viedeňoblačno20
Záhrebmalá oblačnosť25
Ženevaobčasný dážď20

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.