|
|||||||||||||||||
Piatok 24.Septembra 1999 |
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Iniciatíva SAP Solution MapsIniciatíva SAP Solution Maps (ďalej mapy pokrytia) predstavuje nový komunikačný a plánovací nástroj, s ktorým prichádza spoločnosť SAP. Mapy pokrytia umožňujú zákazníkom identifikovať a definovať ich podnikateľské procesy a tomu zodpovedajúce nároky na informačné technológie. Mapy vychádzajú z odvetvových znalostí, získaných spoločnosťou SAP v úzkej kooperácii so zákazníkmi, partnermi a expertmi v jednotlivých odvetviach. Jednoduchšie povedané, mapy pokrytia sú diagramy a popisy štandardných podnikateľských procesov, ktoré sú typické pre dané odvetvie. V mnohých prípadoch ide o vôbec prvý popis špecifických odvetvových postupov takýmto komplexným spôsobom. SAP má vlastných odvetvových expertov a vlastné skúsenosti, avšak mapy pokrytia sú výsledkom nielen ich práce. Sú založené na rozsiahlom výskume a mnohých diskusiách so zákazníkmi, partnermi a expertmi. Mapy pokrytia vychádzajú z ďalšej iniciatívy SAP TeamSAP. TeamSAP predstavuje spojenie ľudí, procesov a produktov ako komplexné riešenie informačnej technológie. Z pohľadu procesov, mapy pokrytia poskytujú zoznam v danom odvetví podstatných podnikateľských procesov. Z pohľadu produktov zobrazujú najlepšie riešenia zo strany SAP, partnerov SAP, zákazníkov, ako aj dodávateľov tretích strán, dostupné na trhu informačných technológií. Ako už bolo spomenuté, vychádzajú z najlepších dostupných odvetvových skúseností, zohľadňujúc ľudský faktor. Toto je kľúčom k skutočne úspešnému riešeniu v oblasti IT. Navyše, mapy pokrytia môžu byť prispôsobené potrebám a procesom každej organizácie. Sú predmetom stáleho vývoja, reagujúc tak na vývoj v danom odvetví. Poznanie procesov Napriek popularite termínu podnikateľské procesy je až prekvapujúco ťažké definovať ich tak, aby charakterizovali dané odvetvie. Často neexistuje jednotná definícia týchto procesov, a tým ani spoločný základ na určenie špecifických požiadaviek, kladených na informačné technológie v danom odvetví. Výsledkom je, že mnohé spoločnosti majú problémy pri definovaní svojich potrieb, a tým aj pri hľadaní informačných technológií, ktoré by tieto potreby pokryli. Informačné technológie, implementované po častiach, sú ďalším, často opakovaným problémom. Je typické, že riešenia sú nasadzované po častiach podľa jednotlivých oblastí (personalistika alebo nákup), avšak bez celkového obrazu o podniku ako celku. Dodávatelia majú často odlišný prístup v definovaní potrieb jednotlivých odvetví a vytvárajú tak riešenia, ktoré sú vzájomne nekompatibilné. Jednotliví dodávatelia majú individuálne prístupy a ich softvér je často založený na nekonzistentných štandardoch a je implementovaný na vzájomne nekompatibilných hardvérových platformách. Jasný pohľad Vytvorenie dôslednej informačnej infraštruktúry nie je jednoduchá záležitosť - najmä preto, že neexistuje jednotná vízia procesov a cieľov, ktorým majú slúžiť. Je preto ťažké vytvoriť vyrovnaný tok informácií naprieč celým podnikom tak, aby bol tento tok transparentný, efektívny a kompetentný. Iniciatíva mapy pokrytia vychádza z uvedeného poznania. Mapy pokrytia dávajú jasný pohľad na jednotlivé odvetvia, ponúkajúc dôsledný a konzistentný podnikateľský model. Zákazníci nachádzajú štruktúry svojich organizácií v mapách pokrytia, čím môžu definovať požiadavky na informačné technológie v jednotnej forme. Obrázok 1 : Mapa pokrytia SAP Telecommunications úroveň 1 Mapy pokrytia predstavujú porozumenie špecifických potrieb odvetvia a umožňujú tak konzistentnú komunikáciu medzi zúčastnenými stranami. V rámci spoločnosti sú motorom a výzvou do diskusie a uľahčujú procesy rozhodovania a plánovania. Navyše pomáhajú zákazníkom porozumieť stratégii SAP v ich odvetví. Podporujú zákazníkov a partnerov v aktívnej účasti pri budovaní a rozširovaní informačných technológií. SAP a jeho partneri využívajú mapy pokrytia na zistenie oblastí daného odvetvia, ktoré v súčasnosti nie sú dostatočne podporované. Mapy im pomáhajú definovať stratégie vývoja a priority, čo umožňuje umiestniť na informačnom trhu cielené riešenia v krátkom čase. Podobne môžu zákazníci využívať mapy pri hľadaní nekonzistentných miest a pri vytváraní spojení v infraštruktúre ich súčasných informačných technológií. Súčasne môžu mapy použiť ako plánovací nástroj pre vývoj a dolaďovanie ich systémov. Mapy pokrytia signalizujú zákazníkom dlhodobý záväzok SAP poskytovať riešenia pre ich odvetvia. Ako hovorí výkonný riaditeľ SAP prof. Kagermann: Náš zámer vyvíjať mapy pokrytia pre každé odvetvie demonštruje vysokú úroveň záväzku a jedinečnú víziu v rôznych kmeňových odvetviach, od výroby až po služby. Mapy pokrytia podčiarkujú dlhodobú bezpečnosť investícií, ktorú zákazníci očakávajú a vyžadujú. Pomocou máp pokrytia môžu spoločnosti s dôverou plánovať budúcnosť ich informačných technológií. Pohľad do vnútra Ako aj iné praktické myšlienky mapy pokrytia sú priamočiare. Každá sa začína zoznamom hlavných oblastí podnikania daného odvetvia, ako napr. podnikový manažment alebo predaj. Tieto sú známe ako procesné kategórie a sú zobrazené v ľavej časti mapy. Obrázok 2 : Mapa pokrytia SAP Telecommunications úroveň 2 Riadenie vzťahov so zákazníkmi Kľúčové procesy v rámci jednotlivých procesných kategórií sú zobrazené z ľava do prava. Počet procesných kategórií a množstvo individuálnych procesov v rámci danej kategórie je odlišný podľa odvetvia a môže sa v čase meniť. Tento pohľad na odvetvie je známy ako mapa pokrytia - úroveň 1. Na druhej úrovni mapa pokrytia definuje funkcionalitu, požadovanú pre každý indikovaný proces. Tento pohľad je známy ako úroveň 2. Pod každým procesom je zoznam hlavných funkcií a odkazy na podriadené procesy. Každá funkcia a proces sú označené ikonou, ktorá označuje dostupnosť produktu. Pokračovanie iniciatívy SAP Koncept máp pokrytia je pozitívne prijímaný zákazníkmi, odborníkmi v odvetviach a záujemcami o riešenie SAP. Spoločnosť SAP pracuje ďalej na rozvoji a zdokonaľovaní konceptu. Na základe spätnej väzby od zákazníkov a analytikov SAP pracuje na zvýšení úžitkovosti tohto nástroja. Zdokonalené mapy pokrytia budú poskytovať viac detailov vzhľadom na funkcionalitu, relevantné produkty SAP, ako aj interface na produkty partnerov a v neposlednom rade zdokonalené popisy samých procesov. Iniciatíva mapy pokrytia má dynamický charakter s otvoreným koncom. Pokiaľ sa trhy a odvetvia budú meniť, bude SAP adaptovať mapy pokrytia tak, aby odrážali tieto zmeny. Pri vytrvalom úsilí porozumieť odvetviam, ktoré mapy pokrytia reprezentujú, spoločnosť SAP si je istá, že bude schopná pomôcť zákazníkom pripraviť ich spoločnosti pre výzvy budúcnosti. |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Webmaster: webmaster@maxo.sk Design: MAXO s.r.o. |