Prispôsobí sa Coulthard? Už len tri veľké ceny do konca MS formuly 1 V závere seriálu majstrovstiev formuly 1, najmä však po dramatických pretekoch v Monze, sa okruh kandidátov na titul stále nezužuje, skôr naopak. Ku trojici Häkkinen, Coulthard (obaja West McLaren Mercedes) a Irvine (Ferrari) sa pridal aj Frentzen (Jordan), dusno v zákulisí zvyšujú jednotliví jazdci vzájomnými útokmi. Ako obvykle, prvý obrazne povedané - vystrelil na súperov kontroverzný Irvine, keď o Frentzenovi po Veľkej cene Talianska povedal, že ho za kandidáta na majstra vôbec nepovažuje. Využil momentálnu situáciu v šampionáte, ale inak je to len taká jednodňová muška, vyjadril sa írsky pilot v službách Ferrari. Spoľahlivo jazdiaci Nemec z kokpitu Jordana sa nedal, pre nemecké médiá vrátil Irvinovi útok v podobe vyhlásenia, že Irvine je hendikepom Ferrari a šancu na titul majú len vtedy, ak si posadia do auta niekoho kvalitnejšieho. Mimoriadny tlak však musí znášať najmä úradujúci šampión Mika Häkkinen, ktorý už v Monze mohol urobiť rozhodujúci krok k titulu, no začiatočnícka jazdecká chyba, keď v zákrute zaradil namiesto druhého rýchlostného stupňa prvý, ho pripravila o vidinu dostatočného náskoku. Celý večer po pretekoch som stál pred zrkadlom a nadával si do idiotov, priznal Lietajúci Fín, ktorého fotografia, ako plače v lesíku pri trati v Monze, obletela celý svet. Ale to bol koniec chýb, v tejto sezóne už žiadnu neurobím a idem tvrdo za obhajobou. Irvine tomu síce neverí (Určite ešte jednu chybu urobí a v tej chvíli musím byť pripravený zaútočiť na prvenstvo.), ale zdá sa, že vedenie stajne West McLaren Mercedes áno, a preto sa rozhodlo pristúpiť na tzv. tímový poriadok. Šéf stajne Ron Dennis, známy svojím priateľským vzťahom k Davidovi Coulthardovi, pre Guardian uviedol, že Škót sa za danej situácie bude musieť podriadiť a pomáhať Mikovi Häkkinenovi v obhajobe primátu. Od začiatku sezóny sme prezentovali filozofiu dvoch rovnocenných pilotov, teraz je však boj vo finiši a Mika si utvoril lepšiu východiskovú pozíciu, uviedol na vysvetlenie. Hoci štvrtý jazdec priebežného poradia MS Coulthard nemá stratu, ktorú by v zostávajúcich troch pretekoch nemohol zmazať, reagoval najskôr kladne, no potom svoju lojalitu spochybnil. Budem bojovať, kým budem mať akú-takú šancu na zisk titulu, povedal a rozvíril v zákulisí búrlivú diskusiu. Konkurenčné Ferrari sa svojou stratégiu jednotky a pomocného jazdca nikdy netajilo, pred zranením Schumachera mal pomáhať Irvine, teraz pre zmenu kryje jemu chrbát náhradník Salo. Poradie MS: 1. Häkkinen (West McLaren Mercedes), 2. Irvine (Ferrari) po 60, 3. Frentzen (Jordan) 50, 4. Coulthard (West McLaren Mercedes) 48, 5. M. Schumacher (Ferrari) 32, 6. R. Schumacher (Williams) 30. Pohár konštruktérov: 1. West McLaren Mercedes 108, 2. Ferrari 102, 3. Jordan 57. Výsledky z vlaňajška: 1. Häkkinen (West McLaren Mercedes) 1:32:14,789, 2. M. Schumacher (Ferrari) +2,212, 3. Coulthard (West McLaren mercedes) 34,164, 4. Irvine (Ferrari) +58,183, 5. Frentzen (Williams) +1:00,248, 6. Fisichella (Benetton) +1:01,360. Poslední víťazi: 1995 M. Schumacher (Benetton), 1996, 1997 Villeneuve (Williams). jo
|
Amsterdam | prehánky | 19 |
Atény | jasno | 30 |
Belehrad | malá oblačnosť | 25 |
Berlín | malá oblačnosť | 21 |
Bratislava | oblačno | 20 |
Brusel | polojasno | 19 |
Budapešť | oblačno | 21 |
Bukurešť | polooblačno | 23 |
Frankfurt | občasný dážď | 18 |
Helsinki | občasný dážď | 15 |
Istanbul | slnečno | 26 |
Kodaň | dážď | 18 |
Kyjev | oblačno | 20 |
Lisabon | polooblačno | 24 |
Londýn | dážď | 16 |
Madrid | polojasno | 24 |
Miláno | polooblačno | 22 |
Moskva | zamračené | 16 |
Oslo | dážď | 11 |
Paríž | veľká oblačnosť | 19 |
Praha | malá oblačnosť | 20 |
Rím | polojasno | 26 |
Sofia | malá oblačnosť | 23 |
Štokholm | veľká oblačnosť | 13 |
Varšava | prehánky | 18 |
Viedeň | oblačno | 20 |
Záhreb | malá oblačnosť | 25 |
Ženeva | občasný dážď | 20 |
|
|
|