Hospodársky denník
USD41,283 Sk
EUR43,159 Sk
CHF26,944 Sk
CZK1,203 Sk
  Utorok  28.Septembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Slzy majstra zjemnili formulu


VC Európy F 1 patrila outsiderom a priniesla 120 miliónov mariek Veľká cena Európy formuly 1 priniesla v tomto ročníku azda
najdramatickejší zážitok priaznivcom motorizmu, konkurovať by jej mohli asi iba upršané preteky v Magny Cours. Víťazstvo Herberta - tretie v jeho kariére a prvé v histórii tímu Jackieho Stewarta, rovnako ako druhé miesto Trulliho (Prost) - najlepšie umiestnenie tohto pilota či tretia priečka Barrichella však neovplyvnili poradie na špičke MS. Jediný z kandidátov na trofej bodoval Häkkinen (West McLaren Mercedes) a vďaka piatej priečke má teraz dvojbodový náskok pred Irvinom.
„Rozhodujúcim momentom bolo, keď začalo po prvý raz pršať. Viacerí išli vymeniť pneumatiky, ja som napriek pokynu cez vysielačku ostal na trati, čo mi pomohlo k najlepšiemu výsledku kariéry,“ tešil sa po úspechu na Nurburgringu Jarno Trulli. Johny Herbert sa radoval, že stihol získať prvé víťazstvo pre tím, ktorý už budúci rok neponesie meno zakladateľa. Ukazoval aj vlas od jamajského mechanika, ktorý mu vraj priniesol šťastie. „Mal som vo vrecku len dvojmarkovú mincu,“ vtipkoval Rubens Barrichello: „Predaj mi za ňu tvoj talizman!“
Skutočnosť, že o titule stále nie je rozhodnuté, nahráva prirodzene promoterom F 1. Do konca MS ostávajú dve Veľké ceny (Malajzia a Japonsko) a dramatizovanie majstrovského boja nepochybne priláka k obrazovkám ďalších divákov. Ťažko však odhadovať, či sa vzhľadom na neúčasť Michaela Schumachera podarí prekonať vlaňajší rekord v sledovanosti prenosov z VC (1998: 55 miliárd ľudí v 115 krajinách).
Neúčasti Schumiho sa obávali aj v Nurburgringu, ale napokon sa ukázalo, že mýtus F 1 je silnejší ako mýtus M. Schumachera. Nemec údajne zarobil vlani viac na predaji suvenírov so svojím menom, ako bola gáža od Ferrari (asi 50 mil. mariek). Počas poslednej Veľkej ceny bolo vidieť, že rastie počet priaznivcov jeho krajana. Nenápadný, spoľahlivo jazdiaci H. H. Frentzen sa dostal do spoločnosti adeptov na titul, získal si srdcia krajanov a hneď sa to prejavilo na obchode so spomienkovými predmetmi. Paradoxne vraj zabodoval svojím plačom po vypadnutí v Monze aj Mika Häkkinen. „Podľa našich informácií to chytilo za srdce najmä ženy v Nemecku,“ tvrdil Pavel Turek z tlačového oddelenia strieborných šípov. „Veľmi sa im páčilo, že aj v chladnom a na techniku orientovanom športe niekto ukázal emócie.“ Hoci sa nepodarilo prekonať rekord v návštevnosti (145 000 ľudí na hlavné preteky) - aj keď k tomu napriek dažďu veľa nechýbalo - je prínos Veľkej ceny pre región zrovnateľný s úspechmi samostatného hospodárskeho odvetvia. Podľa ekonomickej štúdie uskutočnenej v roku 1997 práve na Nurburgringu, znamenajú preteky pre región prínos okolo 120 miliónov mariek, bežný návštevník minie denne v priemere 437 DEM. Do obratu sa započítavali vstupenky (cena trojdňovej od 380 mariek vyššie), výdavky na ubytovanie, stravu, cestovanie, služby, zábavu a suveníry, pričom 90 % príjmov pochádzalo od ľudí mimo regiónu a takmer 55 % zo zahraničia! Text a foto Adam Jonásek
Text pod foto: Trio adeptov na titul: Frentzen, Häkkinen, Irvine.

Amsterdamoblačno18
Aténypolojasno28
Belehradpolooblačno24
Berlíndážď17
Bratislavapolooblačno22
Bruselprehánky20
Budapešťoblačno23
Bukurešťoblačno25
Frankfurtprehánky21
Helsinkidážď13
Istanbulpolojasno27
Kodaňprehánky18
Kyjevslnečno22
Lisabonpolojasno26
Londýnpolooblačno21
Madridpolojasno29
Milánopolooblačno24
Moskvapolooblačno15
Osloprehánky12
Parížoblačno21
Prahaoblačno20
Rímoblačno24
Sofiaoblačno25
Štokholmprehánky15
Varšavaoblačno18
Viedeňpolojasno22
Záhrebpolooblačno24
Ženevaoblačno22

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.