Hospodársky denník
USD41,368 Sk
EUR43,298 Sk
CHF27,002 Sk
CZK1,215 Sk
  Streda  29.Septembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vozidlo šité do mesta


Nápad za milión, ale prijme ho trh?
V Dubnici nad Váhom vyvinuli a vyrobili komunálne vozidlo, ktoré by mohlo viacúčelovo poslúžiť v našich mestách a obciach. Aj dobrý výrobok však môže zostať „v regáloch“, ak zákazníci nemajú peniaze. To môže hroziť aj komunálnemu vozidlu Ducar, výrobku ZTS Plus. Podľa Ing. Edwarda Gonstaniana, obchodného námestníka ZTS - CPS, Ducar, z ktorého zatiaľ vyrobili vzorky a prešlo všetkými potrebnými vývojovými skúškami sa stretlo na brnianskej strojárskej výstave s veľkým záujmom. Sú schopní z neho v prvom roku vyrobiť sto kusov. Vozidlo by mohlo stáť 800-tisíc Sk, plus DPH. Je to motorové vozidlo s pohonom na zemný plyn, naftu, benzín, a propán-bután. Používateľ sa môže rozhodnúť pre rôzne verzie podľa dostupnosti pohonnej látky, alebo cenovej kalkulácie, čo bude pre neho výhodnejšie. Vozidlo je určené na rôznorodú činnosť a podľa priania môže byť vybavené motorom Volkswagen TDI 1,9 s výkonom 58 kW, alebo motorom Lombardini. V modifikácii na spaľovanie propán-butánu je to motor Lombardini s výkonom 33,5 kW. Ak si zákazník želá benzínový motor, vybavia ho motorom Š 776.14 K s výkonom 40 kW a v modifikácii na zemný plyn slúži na tento účel upravený motor. Všestranné použitie vozidla Ducar potvrdzuje zoznam možných nadstavieb a zariadení: valník pevný, valník sklopný na tri strany, valník s prívesom, valník predĺžený s hydraulickým čelom, izotermická skriňa, vysokozdvižná plošina, kontajner, polievacia i sacia cisterna a ďalšie možnosti. Vozidlo síce nedosahuje vyššie rýchlosti, ale 75 kilometrov za hodinu spoľahlivo drží. Táto rýchlosť je medzná pre vozidlá tejto kategórie. Výrobca udáva, že v našom miernom klimatickom pásme je zaručená štartovateľnosť pri teplotách do mínus 15 stupňov Celzia. Na požiadanie možno dodať vozidlo aj s hydraulickým posilňovačom riadenia. Pre používateľa vozidla so zemným plynom to prináša o polovicu nižšie náklady ako benzínový pohon a znižuje zaťaženie životného prostredia škodlivými emisiami. Navyše, je možná prevádzka aj v zakrytých priestoroch a v rekreačných zariadeniach. Ivan Klačanský
Snímka Thea Bašťovanská

Amsterdamprehánky16
Aténymalá oblačnosť31
Belehradpolooblačno25
Berlíndážď16
Bratislavapolooblačno20
Bruseldážď17
Budapešťpolojasno21
Bukurešťoblačno30
Frankfurtprehánky19
Helsinkiprehánky14
Istanbulslnečno30
Kodaňprehánky16
Kyjevprehánky25
Lisabonpolooblačno26
Londýnprehánky17
Madridmalá oblačnosť27
Milánoslnečno26
Moskvaoblačno15
Oslooblačno12
Paríždážď17
Prahaprehánky18
Rímslnečno24
Sofiaprehánky26
Štokholmoblačno15
Varšavapolooblačno18
Viedeňpolojasno21
Záhrebslnečno24
Ženevaoblačno24

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.