Hospodársky denník
USD41,297 Sk
EUR43,987 Sk
CHF27,486 Sk
CZK1,199 Sk
  Piatok  3.Septembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Vzácnosťou nielen peniaze


Kto a prečo zmaril 80 miliónov pre slovenský hokej?
Na budúci týždeň sa v utorok rozbehne kolotoč 56 kôl základnej časti hokejovej West extraligy za účasti 8 celkov. Lenže v posledných dňoch jednotlivými klubmi lomcuje neistota a zlosť. Kluby podľa dohody z júna t. r. odstúpili Slovenskému zväzu ľadového hokeja reklamné a televízne práva, za čo im bola prisľúbená dotácia vyplývajúca zo zmluvy medzi SZĽH a reklamnou agentúrou BPA. Podľa pôvodného scenára predmetný kontrakt mal zväzu priniesť 80 miliónov. V drobnom by to znamenalo ročnú dotáciu pre kluby 7,5 milióna korún. Každé navýšenie prvotnej sumy by sa delilo pomerom 51 % pre zväz (a jednotlivé komponenty, teda aj kluby) a 49 % pre agentúru BPA. V každom prípade, pôvodná suma a následná dotácia do klubov (7,5 milióna korún) v mnohých tímoch extraligy znamená 20 - 30 % z celosezónneho rozpočtu. Avšak pre zatiaľ neobjasnené kroky zo strany SZĽH prostredníctvom generálneho sekretára (P. Macka) a šéfa pre marketing (Š. Nižňanského) k podpisu zmluvy medzi zväzom (dostal mandát na túto činnosť od klubov) a BPA nedošlo. Podľa predstaviteľov Združenia oddielov hokejovej extraligy je to dôsledok neprofesionálnej práce dvoch kompetentných pracovníkov SZĽH, za čo im vyslovili nedôveru. Podľa ich informácií, BPA odmieta ďalšiu spoluprácu prostredníctvom generálneho sekretára a šéfa pre marketing, ale je ochotná uzatvárať zmluvy s jednotlivými klubmi. Údajne zväz žiadal navýšenie základnej sumy o 20 miliónov korún, čo podľa BPA je momentálne nereálne. Ako jednotliví predstavitelia extraligových klubov potvrdili, suma, s ktorou počítali pre sezónu, im v rozpočte výrazne chýba a musia pristúpiť k náhradným scenárom naplnenia klubovej pokladnice. Extraliga nemá vzhľadom na pôvodný scenár marketingovej a reklamnej činnosti ZOK HESR (cez zväz a BPA) uzavretú zmluvu so žiadnou televíznou spoločnosťou, čím prichádza o peniaze a divák o hokej. Jediným istým zdrojom peňazí pre kluby cez ZOK HESR je niekoľkoročná zmluva so S. I. T., ktorá sa naplňuje v pravidelných splátkach. Ako povedal prezident ZOK HESR J. Stanvoský, kluby majú osemtýždňový sklz v hľadaní potenciálnych partnerov. Napriek všetkému predstavitelia klubov včera ubezpečili, že liga sa začne podľa plánu a chcú rokovať s predstaviteľmi agentúry BPA o spolupráci i za cenu nižšej dotácie, avšak bez sprostredkovateľskej organizácie (SZĽH). K vzniknutej situácii SZĽH oficiálne stanovisko zatiaľ nevydal a podľa vyjadrenia prezidenta SZĽH z pondelka (30. 9. na tlačovej besede Slovana Harvard Bratislava) stanovisko vydá po zasadaní Výkonného výboru, ktorý musí prehodnotiť celú kauzu. Avšak jeho záver nech už bude akýkoľvek (postihy či očistenie od viny), niekoľkomesačný sklz v získavaní financií pre hokej tak klubový, ako aj zväzový, určite skomplikuje súčasnú nelichotivú ekonomickú situáciu. Pružnosť a dynamika, ktorá inak charakterizuje ľadový hokej, je vo zväze v tomto prípade viac než vzácnosťou. Stela Geregayová

Amsterdampolojasno19
Atényoblačno28
Belehradprehánky20
Berlínpolojasno18
Bratislavaprehánky18
Bruselpolojasno19
Budapešťprehánky18
Bukurešťdážď17
Frankfurtoblačno18
Helsinkipolojasno20
Istanbuloblačno27
Kodaňslnečno20
Kyjevslnečno19
Lisabonoblačno26
Londýnslnečno25
Madridpolojasno30
Milánoprehánky25
Moskvamalá oblačnosť18
Oslooblačno17
Parížpolojasno27
Prahapolooblačno20
Rímbúrka28
Sofiaprehánky17
Štokholmpolojasno20
Varšavapolojasno20
Viedeňprehánky18
Záhrebbúrka21
Ženevadážď17

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.