Hospodársky denník
USD41,63 Sk
EUR43,859 Sk
CHF27,434 Sk
CZK1,201 Sk
  Streda  8.Septembra 1999
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Zrod obchodného gigantu


Zelená pre fúziu Carrefour a Promodes
Francúzsky burzový dozor včera oznámil, že plánované prevzatie obchodnej siete Promodes konkurentom Carrefour nie je v rozpore s platnými pravidlami. Ponuka sa stane právoplatná po spoločnom oznámení koncernov Promodes a Carrefour. Fúzia však musí byť schválená ešte ďalšími príslušnými úradmi, jej zablokovanie je však podľa analytikov málo pravdepodobné. Obe spoločnosti oznámili úmysel spojiť sa na konci augusta, ich spojením by vznikol najväčší maloobchodný koncern v Európe a druhý najväčší na svete. Carrefour prevezme svojho rivala - spoločnosť Promodes, v rámci výmeny akcií v hodnote 16,13 miliardy EUR. Nový Carrefour, ako by sa mala spoločnosť volať, by mala dosahovať ročný obrat približne 54 miliárd EUR, čím by predstihla doteraz vedúcu spoločnosť na európskom trhu, koncern Metro, a odsunula by ju na druhé miesto. V rámci výmeny akcií ponúka Carrefour šesť vlastných akcií za jednu akciu Promodesu. Burzová hodnota nového koncernu by mala byť viac ako 49 miliárd EUR. Novovzniknutú firmu celosvetovo predstihuje len americká maloobchodná sieť Wal-Mart, ktorej celoročný predaj (do 30. januára 1999) predstavuje 139,21 miliardy USD. Fúziou, ktorú jednohlasne odsúhlasilo predstavenstvo Promodes, sa tak vytvorí spoločnosť s 9000 obchodnými domami, ktorá bude zamestnávať 240-tisíc ľudí vrátane 110-tisíc ľudí vo Francúzsku. Čistý zisk oboch skupín vlani dosiahol takmer miliardu EUR a obrat viac než 47 miliárd EUR. Carrefour sa angažuje predovšetkým v oblasti prevádzky supermarketov, hypermarketov a nákupných centier. Medzi jeho ďalšie aktivity patrí aj veľkopredaj benzínu, poisťovnícke služby a kreditné karty, nehnuteľnosti, dovolenkové balíky a ďalšie druhy maloobchodného predaja. Promodes sa angažuje v distribúcii a predaji potravín a nespotrebného tovaru prostredníctvom vlastných obchodov, hypermarketov, supermarketov a licenčných predajcov. (Hd/TASR)
Maloobchodné siete sveta
v mld. USD
Názov Krajina Predaj 1999 trh. kap.(koniec augusta)
Wal-Mart USA 139,21 207,77
Carrefour/Promodes Francúzsko 49,21 48,16
Metro AG Nemecko 49,076 17,17
Sears Roebuck USA 41,322 15,17
KMart Corp USA 33,674 6,56
Dayton-Hudson USA 30,951 26,97
JC. Penney USA 30,678 10,44
Home Depot Inc USA 30,219 94,838
Ito-Yokado Japonsko 29,301 31,7
Carrefour Francúzsko 28,678 34,21
Kroger USA 28,203 20,11
Ahold Holandsko 27,721 22,44
Tesco Británia 27,23 19,06
Safeway USA 24,484 23,57
Costco USA 24,27 17,02
J Sainsbury Británia 24,081 12,85
Promodes Francúzsko 20,535 13,94
PPR Francúzsko 17,286 20,74
American Stores USA 19,867 9,49
Albertson's Inc USA 16,005 21,68
Federated USA 15,833 10,01
zdroj: TASR

Amsterdampolooblačno25
Aténypolooblačno29
Belehradpolooblačno26
Berlínpolooblačno26
Bratislavapolooblačno26
Bruselpolooblačno25
Budapešťpolooblačno26
Bukurešťoblačno25
Frankfurtpolooblačno24
Helsinkioblačno23
Istanbulpolooblačno25
Kodaňoblačno23
Kyjevoblačno25
Lisabonpolooblačno26
Londýnoblačno24
Madridslnečno29
Milánooblačno26
Moskvapolooblačno25
Oslopolooblačno21
Parížpolooblačno26
Prahapolooblačno24
Rímoblačno28
Sofiaoblačno25
Štokholmprehánky17
Varšavapolooblačno24
Viedeňpolooblačno25
Záhrebpolooblačno25
Ženevapolooblačno24

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.